Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Det er faktisk litt morro å surfe fullscreen av og til :D

Jupp, men det er en stygg bug i 8.01 (den versjonen som ble fjernet igjen) som gjør at 'New page'-knappen forsvinner etter å ha surfet i fullscreen :dontgetit:

Endret av PT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg kan trykke F11 så forsvinner alt.

Hmm. Hvorfor skulle noen tro at det ikke er mulig med fullscreen-surfing i firefox? :dontgetit:

for ikke å snakke om å bruke mousegesture, eller scrollehjulet på linja der tab'sene ligger. Trykker du den på en av tab'sene blir den lukket.

Mouse gestures bruker jeg ikke uansett, og det finnes i så fall en eller tre extensions for det. Og å trykke på tab-baren med scrollehjulet går seff an i Firefox også. ;)

User JavaScripts er forresten en utrolig genial funksjon.

Mozilla Greasemonkey fikser den biffen også. ;)

Og alle dere som liker Opera fordi det er raskere med back/forward, så er det bare å laste ned Firefox 1.1 (Deer Park). Der har man også en del snæksi greier (SVG-støtte, mer CSS3-støtte og den flotte knappen "report broken website"). :)

Lenke til kommentar
Og alle dere som liker Opera fordi det er raskere med back/forward, så er det bare å laste ned Firefox 1.1 (Deer Park). Der har man også en del snæksi greier (SVG-støtte, mer CSS3-støtte og den flotte knappen "report broken website"). :)

Oi, raskere fram/tilbake og "Report broken website" har visst Opera hatt lenge. Hvilken nettleser var best, sa du? Opera? Ja, innerst inne så vet du det selv.

Btw: Dere vet at Opera ikke kvalifiserer til å være "software", men er heller en blanding mellom bloatware og adware?
Flame bait.

Edit: masse edits.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Fint at FF -kan- bli bra med extentions, men for oss gjerne vil ha alt i én pakke - er opera fint :)

Nettopp! Har prøvd meg på Firefox mange ganger, men har gitt opp på grunn av stresset med å finne gode (nok) extentions som dekker de funksjonene jeg savner fra Opera. Ofte er extentionsene også bare halvgode løsninger, iallefall for oss som er vant til Operakvalitet :)

Lenke til kommentar
(...) Firefox 1.1 (Deer Park) (...)

Vet du når denne kommer som ferdig versjon? Har sett på roadmappet til Deer Park, men der sto det bare datoene til Alpha 2... Har hørt rykter om at den skal komme i løpet av juni, men har ikke sett noe til den enda.. Dog er vi ikke halvveis i juni enda heller, så..

Lenke til kommentar

Oi, raskere fram/tilbake og "Report broken website" har visst Opera hatt lenge. Hvilken nettleser var best, sa du? Opera? Ja, innerst inne så vet du det selv.

Tja, det er også noe som Opera fremdeles mangler. Eksempler er dynamiske errorpages (som seff kan moddes), find as you type har vel vært lenge i MF (siden 0.8, tror jeg), men tror ikke Opera har fått det implementert enda. I tillegg har 1.1 (Deer Park) fått på plass SVG, E4X, XTF, Xforms, veldig mye CSS2 og CSS3-greier er blitt lagt til, XML Events, <canvas> og User CSS (per side, ikke globalt, slik som Opera har).

Har forresten Opera en DOM inspector?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...