dan1el Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Validering er flisespikkeri så lenge koden er strukturert og semantisk... "Content type", derimot, er litt urovekkende... Endret 13. juni 2005 av dan1el Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Liker ikke standard jeg heller, men etter mine 2 min er det bare hærlig :!: Somsagt kan man gjøre MYE mer med både grensesnittet og funksjonaliteten i opera. Den har jo ikke plugins, noe som kunne vært kjekt :\ Det jeg MÅ ha er mousegestures osv Også liker jeg ikke helt den at man kan velge om det skal være i tab eller ikke på FF, foretrekker bare tabs. Sikkert mulig å endre dette da. Opera har jo sessions som man kan save, så hvis det klikker, kan man få opp en autolagret versjon. Eller bare lagre en. Man kan også angre om man lukker en side ved å trykke ctr-z, gennial ting. Den er jo også raskere osv.... M2, mailklienten er faktisk ganske bra. De har også en litt hjelpsom, "Fit to window width", hjelper når noen lager stygge sider som ikke passer på skjermen min :\ Men er somsagt en smakssak. Så lenge det ikke er IE Jeg liker å sette opp opera så jeg har bildelinker til alle sidene mine (se øverst) og slik at jeg opner linker i nytt vindu i bagrunnen ved å trykke med scrollen. Det er stort sett alt jeg bryr meg om Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Validering er flisespikkeri så lenge koden er strukturert og semantisk... "Content type", derimot, er litt urovekkende... Validering er ikke flisespikkeri i xhtml, er ikke noe rom for feil i xml! Synes de burde gått for html strict, like strukturert! Godt å se fremgang da! Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Designet til et linux-prosjekt, så det er blitt brukt PNG, alphaopacity. Tør jeg spørre hvorfor det er så viktig å bruke PNG og alphaopacity på det designet? Å bruke det bare fordi alle nettleser i linux støtter det, når du ikke trenger er bare dumt, syns jeg. Når det gjelder browser-oppsettet så syns jeg mitt Opera-oppsett er veldig lett og fint, skjønner ikke de som sier at Opera er bloat. FF bruker jeg litt når jeg designer, pga. webdeveloper osv. Endret 13. juni 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Sa bare at det var bloat før man tilpasset den. Det som er så fantastisk Ville vel fjærna den google søk tingen, mtp at det bare er å skrive "g søkeord" :\ Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kom til å tenke på noe ang. farger på websider da jeg oppdaterte SpyBot S&D... Noen her inne som tenker på fargeblinde når dere designer sider? Har aldri tenkt over at noen av kombinasjonene man bruker som er pene for folk uten fargeblindhet, kanskje ikke er så pene for folk som faktisk har det En liten tankevekker egentlig... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hmm, kjenner en kar som er det. Får bruke han Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Skulle eksistert et program som gjorde at man kunne se på sidene slik en fargeblind person ville gjort. Hadde vært genialt. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Sa bare at det var bloat før man tilpasset den.Det som er så fantastisk Ville vel fjærna den google søk tingen, mtp at det bare er å skrive "g søkeord" :\ Jepp, men jeg skriver ikke så lange adresser uansett Ang. funksjonshemninger: VIS 0.03.msi Endret 13. juni 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ahh, genialt! Helt jævlig å se på noen av presetene, men men.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Sa bare at det var bloat før man tilpasset den.Det som er så fantastisk Ville vel fjærna den google søk tingen, mtp at det bare er å skrive "g søkeord" :\ Jepp, men jeg skriver ikke så lange adresser uansett Ang. funksjonshemninger: VIS 0.03.msi Bare til med Blindness hakka? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Når det gjelder browser-oppsettet så syns jeg mitt Opera-oppsett er veldig lett og fint, skjønner ikke de som sier at Opera er bloat. FF bruker jeg litt når jeg designer, pga. webdeveloper osv. Vel, fremdeles mye mer bloat enn MF. Jeg kjører Firefox så light som overhodet mulig (uten å fjerne nav-baren øverst), og da har jeg myyye større canvas enn du har. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Nei, men google tingen er jo stygg, må ha den clean Gennialt program ja! Endret 13. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ang. fargeblindhet, så er det VELDIG viktig å tenke på at man aldri skal gi informasjon utelukkende med farger. F.eks. å sette lagerstatus i en webshop med rød skrift når lageret er tomt, og ikke mer. Eller bruke rød/grønn runding til å angi for eksempel spesifikasjoner på et produkt (prisguiden gjorde det før). Rød/grønn fargeblinde ser ikke forskjell, og vil slite litt. Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel, fremdeles mye mer bloat enn MF. Jeg kjører Firefox så light som overhodet mulig (uten å fjerne nav-baren øverst), og da har jeg myyye større canvas enn du har. Kanskje det egentlig er Firefox som er underernært Nettlesere er som damer: de skal ha litt å ta i Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel, fremdeles mye mer bloat enn MF. Jeg kjører Firefox så light som overhodet mulig (uten å fjerne nav-baren øverst), og da har jeg myyye større canvas enn du har. Kanskje det egentlig er Firefox som er underernært Nettlesere er som damer: de skal ha litt å ta i Og folk er jævlig flinke til å krangle om hvem av dem som er best. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Vel, fremdeles mye mer bloat enn MF. Jeg kjører Firefox så light som overhodet mulig (uten å fjerne nav-baren øverst), og da har jeg myyye større canvas enn du har. Bloat = fler funksjoner. Og dessuten så er jo Opera best (). Og jeg kan trykke F11 så forsvinner alt. Heeehee.. (*erte på seg FF-folk*) Endret 13. juni 2005 av dan1el Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Og folk er jævlig flinke til å krangle om hvem av dem som er best. Tror egentlig vi stort sett er enig om at det hele er en eneste stor smakssak Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tror egentlig vi stort sett er enig om at det hele er en eneste stor smakssak Jupp. Forresten, Opera er best Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel, fremdeles mye mer bloat enn MF. Jeg kjører Firefox så light som overhodet mulig (uten å fjerne nav-baren øverst), og da har jeg myyye større canvas enn du har. Bloat = fler funksjoner. Og dessuten så er jo Opera best (). Og jeg kan trykke F11 så forsvinner alt. Heeehee.. (*erte på seg FF-folk*) Det er faktisk litt morro å surfe fullscreen av og til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå