Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 men for å plukke opp der jeg slapp:"div>img" er ikke det samme som "div img" ">" betyr at det må være direkte child, uten den kan den bare være i treet under den skjønte jeg ikke Child: http://css.maxdesign.com.au/selectutorial/document_child.htm Descendant: http://css.maxdesign.com.au/selectutorial/..._descendant.htm Er ikke ofte man får bruk for disse, men det hender Opera er vel alltid med reklame, men om man har "betalt" den en gang, lagres det vel, så når du oppgraderer eventuelt avinstalerer å instalerer igjen er det fortsatt ikke reklame. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) takk, nå skjønner jeg kan ikke være ofte man får bruk for det nei. --------------------- haha, dere som lager "grunge-designs" er herved gjennomskuet! alt er jo ferdilagde greier, såkalte "brushes" til photoshop? *peke og le* noen som vet om brushes til fireworks? Endret 13. juni 2005 av N* Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Viste du ikke det altså? Du trodde de satt å pixel-onnanerte? Det som er vanskelig er å få det pent, riktige farger riktig mengde osv Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Viste du ikke det altså?Du trodde de satt å pixel-onnanerte? tja, noen må jo gjøre det. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 haha, dere som lager "grunge-designs" er herved gjennomskuet! alt er jo ferdilagde greier, såkalte "brushes" til photoshop? *peke og le* So? Det som er kunststykket er å få satt alt sammen i en riktig kombinasjon inkludert fargesammensetning... Ting tar tid ja Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Heh. Merkelig. Når jeg laster ned siste versjon fra opera.com, får jeg med reklamer. Du vet, jeg hører rykter om at det finnes en nettleser som ikke har reklamebanner, enten man er heldig og ikke får det, betaler for den, eller noe som helst annet.. Du vet, jeg kjører faktisk MF til vanlig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 haha, dere som lager "grunge-designs" er herved gjennomskuet! alt er jo ferdilagde greier, såkalte "brushes" til photoshop? *peke og le* Om ein kun brukar ferdigbrushes i PS så kjem ein vel ikkje særlig langt, synest eg ivertfall. Det eg har laga av "konseptdesign" med grunge-stil har vert hovedsaklig uten bruk av brushes. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Heh. Merkelig. Når jeg laster ned siste versjon fra opera.com, får jeg med reklamer. Du vet, jeg hører rykter om at det finnes en nettleser som ikke har reklamebanner, enten man er heldig og ikke får det, betaler for den, eller noe som helst annet.. Du vet, jeg kjører faktisk MF til vanlig. Bra. Ikke alle som har skjønt det, men.. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg foretrekker Opera foran MF. Synes Opera rendrer raskere, er mer solid og deiligere å bruke.. Og jeg bruker faktisk MF endel siden den har så fine Webdeveloper-funksjoner. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er jo en grund til at Opera koster penger og MF er gratis da. Eneste jeg bruker den til er å teste websider, liker absolutt ikke oppsettet i den. Men det er jo en smakssak. Ikke noe å diskutere over, selv om jeg ironisk nok gjør det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 orsus: Da har du kanskje ikke noe i mot å fortelle akkurat hva den grunnen er? Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er jo en grund til at Opera koster penger og MF er gratis da. Eneste jeg bruker den til er å teste websider, liker absolutt ikke oppsettet i den. Men det er jo en smakssak. Ikke noe å diskutere over, selv om jeg ironisk nok gjør det Jeg liker ikke standardoppsettet i Opera heller, men jeg bruker 2 minutter på å fikse det slik jeg vil ha det. Grensesnittet i Opera er temmelig fleksibelt. Jeg er en av de som synes det er likegyldig hvilken browser folk bruker så lenge det ikke er IE. Fikk morfaren min over på Firefox for en ukes tid siden. Anbefalte Firefox fremfor Opera siden det (IMO) gir en lettere overgang fra IE, spesielt for ham som ikke er så altfor flink med data. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Opera er vel alltid med reklame, men om man har "betalt" den en gang, lagres det vel, så når du oppgraderer eventuelt avinstalerer å instalerer igjen er det fortsatt ikke reklame. Nope har ikke det heller. Guess Opera likes me. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Liker ikke standard jeg heller, men etter mine 2 min er det bare hærlig :!: Somsagt kan man gjøre MYE mer med både grensesnittet og funksjonaliteten i opera. Den har jo ikke plugins, noe som kunne vært kjekt :\ Det jeg MÅ ha er mousegestures osv Også liker jeg ikke helt den at man kan velge om det skal være i tab eller ikke på FF, foretrekker bare tabs. Sikkert mulig å endre dette da. Opera har jo sessions som man kan save, så hvis det klikker, kan man få opp en autolagret versjon. Eller bare lagre en. Man kan også angre om man lukker en side ved å trykke ctr-z, gennial ting. Den er jo også raskere osv.... M2, mailklienten er faktisk ganske bra. De har også en litt hjelpsom, "Fit to window width", hjelper når noen lager stygge sider som ikke passer på skjermen min :\ Men er somsagt en smakssak. Så lenge det ikke er IE Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Synes mousegestures i MF er på tur, i forhold til opera. Men, nok diskusjon - de er jo 350,- pr. lisens i fra hverandre. Hva tenker dere om, LiVES? Designet til et linux-prosjekt, så det er blitt brukt PNG, alphaopacity. edit: fungerer ikke i IE, enda. Endret 13. juni 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Noen som kan ta en kikk på http://www.home.no/server01/siden/ ? Har sittet her et par timer og kodet nå. Som vanlig er det noen bugs, og jeg har sett meg blind på det hele, ettersom jeg begynner å bli trøtt og lei. Hvordan kan jeg få spalten til høyre på linje med den i midten, og hvordan kan jeg få hovedramma til å matche? Ingen her som kunne gitt meg et lite hint om hva jeg skal gjøre for at siden blir bug-fri? css-fil. Jonas Drange: Jeg likte siden veldig godt. Kunne kanskje gjort seg med litt mer padding til høyre, i innholdsfeltet. Dessuten så header litt kuttet ut. Men veldig bra "atmosfære" på siden. Om det er noe som heter det. Endret 13. juni 2005 av flodhest Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Takk flodhest. Da gikk den inn i dev igjen. ed: feijl Endret 13. juni 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Den nye siden www.norge.no bruker XHTML Strict. http://www.norge.no/ Hmmm... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg er IKKE imponert over XHTML Strict, for det er jo bare et forsøk på det, heller dårlig sådan. Det som er positivt er at de prøver seg på strukturert og semantisk koding. Hadde noen små feil der, og endel semantikk'takk, men en god start! Selve designet synes jeg ikke no serlig om da :S Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Den nye siden www.norge.no bruker XHTML Strict. http://www.norge.no/ Hmmm... Men den validerer ikke, og den sender Content-Type som text/html. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå