potetskrell Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ingard: Du kan vel bruke <code> eller <pre> Men til HTML må du vel uansett skrive tagene på denne måten: <a href="#">.. Output blir da <a href="#"> Hadde håpet på noe som ligner funksjonen til forumet. Den lager jo i tillegg riktige mellomrom og avstand fra venstre kant (med ). I tillegg blir det jo mye arbeid når man skal legge ut en 300-linjers kode. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 jorgis skrev et lite script til meg i sommer, tror jeg det var.. Der kunne du skrive inn koden din som vanlig HTML, også printet det med < og >. Deretter kunne man bare kopiere det fra den siden... Man kan vel forsåvidt bruke str_replace i PHP også, til å gjøre om alle < til < og alle > til >, hvis jeg ikke har misfortsått hele prinsippet med str_replace, så klart Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 jorgis skrev et lite script til meg i sommer, tror jeg det var.. Der kunne du skrive inn koden din som vanlig HTML, også printet det med < og >. Deretter kunne man bare kopiere det fra den siden... Man kan vel forsåvidt bruke str_replace i PHP også, til å gjøre om alle < til < og alle > til >, hvis jeg ikke har misfortsått hele prinsippet med str_replace, så klart htmlspecialchars() Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Jørgens HTMLizer? Correct Jeg visste ikke at den fortsatt lå ute. *Bookmarke* Edit: Hadde den visst i bookmarks fra før :blush: *lage system i bookmarks* Endret 12. juni 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Edit: Hadde den visst i bookmarks fra før :blush: *lage system i bookmarks* Ikke dumt med litt systematikk i bookmarks'ene seh Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg er sikker på at jeg har mange oppføringer både to og tre ganger, men det er system likevel Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jørgens HTMLizer? Det som er rart er at "Her er slik koden kommer til å se ut på din side:" ikke stemmer med det som ligger i tekstboksen lengre ned. Den tar ikke med . Forbedringspotensiale. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tar ikke med ? Hvorfor skal du ha med det i koden? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tar ikke med ? Hvorfor skal du ha med det i koden? Ingen som skjønner det enda. Ser du at denne linja er helt inntil kanten? Ser du at denne linja er flytta litt ut? Ser du at denne linja er flytta litt ut? Ser du at denne linja er helt inntil kanten? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Og det syns du er nyttig? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Indentering av kode er alltid fint Blir mer oversiktilig på den måten. Er jo alltid greit å ha med det i eksempler på sider. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Aha, var sånn det var tenkt ja Nå tenkte jeg tekst jeg. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Og det syns du er nyttig? Eh, ja. Koden blir jo da nøyaktig den samme som den opprinnelig var. Når du skriver php, skriver du samtlige linjer klint inntil venstre kant? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Det ville vært et slående argument, Ingard - om jeg skrev PHP Tror jeg er hypnotisert av den gode matlukta ellerno, jeg greide overhodet ikke forstå hva du skulle med de dumme non-breaking-spacene dine Er ikke så mye pes å legge til disse etterpå da, men det avhenger jo som sagt av mengde kode. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 (endret) Og det syns du er nyttig? Programkode uten formatering (linjeskift og TAB'ing) er i mine øyne nesten uleselig. Er ikke så mye pes å legge til disse etterpå da, men det avhenger jo som sagt av mengde kode. 300 linjer er rimelig mye å sitte og formatere. Endret 12. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Tror Mr.Berg har skjønt det nå, hehe Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeppjepp, nå forstår alle Jørgen sitt script fungerer utmerket, ser man bort i fra det tidligere nevnte "buggen".. Hadde vært greit å hatt kildekoden til det scriptet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå