Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Ingard: Du kan vel bruke <code> eller <pre> :) Men til HTML må du vel uansett skrive tagene på denne måten: <a href="#">.. Output blir da <a href="#">

Hadde håpet på noe som ligner

funksjonen til forumet. Den lager jo i tillegg riktige mellomrom og avstand fra venstre kant (med  ). 

I tillegg blir det jo mye arbeid når man skal legge ut en 300-linjers kode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jorgis skrev et lite script til meg i sommer, tror jeg det var.. Der kunne du skrive inn koden din som vanlig HTML, også printet det med < og >. Deretter kunne man bare kopiere det fra den siden... Man kan vel forsåvidt bruke str_replace i PHP også, til å gjøre om alle < til < og alle > til >, hvis jeg ikke har misfortsått hele prinsippet med str_replace, så klart ;)

Lenke til kommentar
jorgis skrev et lite script til meg i sommer, tror jeg det var.. Der kunne du skrive inn koden din som vanlig HTML, også printet det med < og >. Deretter kunne man bare kopiere det fra den siden... Man kan vel forsåvidt bruke str_replace i PHP også, til å gjøre om alle < til < og alle > til >, hvis jeg ikke har misfortsått hele prinsippet med str_replace, så klart ;)

htmlspecialchars() :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ville vært et slående argument, Ingard - om jeg skrev PHP :p

Tror jeg er hypnotisert av den gode matlukta ellerno, jeg greide overhodet ikke forstå hva du skulle med de dumme non-breaking-spacene dine :)

Er ikke så mye pes å legge til disse etterpå da, men det avhenger jo som sagt av mengde kode.

Lenke til kommentar
Og det syns du er nyttig? :)

Programkode uten formatering (linjeskift og TAB'ing) er i mine øyne nesten uleselig.

Er ikke så mye pes å legge til disse etterpå da, men det avhenger jo som sagt av mengde kode.

300 linjer er rimelig mye å sitte og formatere. ;)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...