Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Prøv deg på denne.. :) Inni pokker så jeg hater den boka.

Hehe :) Tviler ikke på den nei, tror jeg står over... :p

Denne er heller ikke så veldig søt så det gjør noe... Klarer rett og slett ikke lese i den pga. elendig engelsk!

Hehe, den boken bruker vi på skolen. Ikke verdens mest lettleste bok, nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe :) Tviler ikke på den nei, tror jeg står over... :p

Denne er heller ikke så veldig søt så det gjør noe... Klarer rett og slett ikke lese i den pga. elendig engelsk!

Hehe, den boken bruker vi på skolen. Ikke verdens mest lettleste bok, nei.

Dere óg ja? Brukte denne i på det første og andre året av Bachelorstudiet mitt, ikke så veldig lettlest akkurat nei.. Møkkabok egentlig!

Lenke til kommentar

Har bare engelsk littratur ja, er rimelig tungt.

Men det værste er faktisk at foreleserne skal fornorske det de snakker om, hadde vært enklere om de snakket på engelsk så vi slapp og forholde oss til to språk og to sett med uttrykk.

Eller at alt hadde vært på norsk selvfølgelig.

Men etter en hard dag med tung engelsk(ikke at det har skjedd) er det en fornøyelse å lese "internet" engelsk.

Prøv å forstå insiden av en prosessor på fagengelsk! Da er du ikke mye høy i hatten lenger nei.. :s

Lenke til kommentar

Hehe, noen ganger blir jeg ganske oppgitt i IT-timene på skolen.. Der har vi norsksprålig bok, men engelsk versjon av programmet :p Blir det samme som for orsus; måtte forholde seg til to sett med uttrykk.. Selv om ikke Access 2003 er verdens vanskeligste program, så er det fortsatt mektig irriterende..

Men det skal blir gøy å dra til England og studere grafisk design om to år, der alt foregår på engelsk :) Spennende blir det i hvertfall ;)

Edit: Etter så mange forespørsler etter artikler på norsk om diverse saker, hadde det i grunn vært morsomt å brukt IT-timene på skolen de neste ukene på å skrive guide på norsk til basic HTML og CSS. Selv om det har blitt gjort før, da :)

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

dedLy_sCoRpIoN: Du kan bruke et PHP-script i samband med en klasse på BODY-elementet.

Noe sånt:

<?php
switch($_GET['section']) {
default:
$seksjon = 'vanlig';
break;
case 'arkiv':
$seksjon = 'arkiv';
break;
case 'om-meg':
$seksjon = 'om-meg';
break;
}
?>

Bytt ut <body> med <body id="<?php echo $seksjon; ?>">

CSS:

body#arkiv p{ color: red }

Hvis IRIen din da er http://example.org/?section=arkiv, vil teksten i P-elementet være rød.

Lenke til kommentar

I dag var jeg så drittlei det skitne, melankolske "designet" på siden min at jeg bare måtte forandre på det.

Jeg ønsket noe lysere og mindre skittent, og siden ble etter hvert litt lystigere og litt lettere å lese (synes ihvertfall jeg), selv om det er langt i fra en perle på veven.

Hva synes dere? Er det noe som holder på å brenne opp øynene deres, eller er det greit nok? http://www.home.no/endrebjorsvik :)

Og et par spørsmål til:

- I sidebar'en på høyre side måtte jeg sette et eget navn (id) på hver og en av overskriftene (h(x)), som forøvrig også er lenker, for å kunne skifte farge på dem. Hvorfor gikk det ikke an å bruke en klasse eller en annen lettere måte? :dontgetit:

- I enkelte tilfeller blir enten menystolpen eller sidebar'en (høyre) lengre enn midtdelen, da stopper rammen til midtdelen der hvor midtdelen stopper (rammen er lagt rundt midtdelen) og en stykke på hver side blir stående uten ramme. Hvordan forhindrer jeg dette? Går det an å sette minstehøyden til midtdelen lik høyden på en av sidene?

som f.eks:

div#innhold {
  min-height: height(div#sidebar), height(div#navigation)
}

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt med aj-fork her, sett litt på hvordan det kan brukes også videre.

Har tenkt å gå igjennom endel CM systemer, kjekt å kunne litt.

http://home.no.net/orsus/blog/

Noen som har noen tanker om designet?

Prøvde på noe veldig enkelt bare,

har fått høre at fargene ikke er "all that",

men jeg tror jeg er fargeblind.

I den forstand at jeg ikke ser hva som er pent eller ikke :no:

EDIT: btw, kom over en liten side om design:

http://www.sheriftariq.org/design/index.html

Ikke noe eureka, men man dør nok ikke av å lese den :thumbup:

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...