Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. seriøsiteten: Kan du utdype, SirIce?

Vil ikke dra opp enkeltepisoder, men jeg tenker bare på folk som vil ha ditt og datt gjort uten å yte noe som helst selv.

Når sånne episoder gjentar seg, kjenner jeg at jeg holder på å koke over.

Lenke til kommentar
Vil ikke dra opp enkeltepisoder, men jeg tenker bare på folk som vil ha ditt og datt gjort uten å yte noe som helst selv.

Når sånne episoder gjentar seg, kjenner jeg at jeg holder på å koke over.

Har dessverre vært et par av disse den siste tiden ja.. Skjønner meget godt at du blir irritert! Blir litt for dumt spør du meg!

Lenke til kommentar
Link

Hva syns dere om idéen? Er en slags re-make av siden min, en oppussing.

Merk at den ligger i dev. - så den er under oppbygging, men selve hovedidéen er ferdig. Si ifra om dere får noen bugs eller noe.

Ang. seriøsiteten: Kan du utdype, SirIce?

Pent, men nederst til høyre, skal det være noe rødt der?

Lenke til kommentar
Pent, men nederst til høyre, skal det være noe rødt der?

Ser ikke slik ut, hvertfall ikke hos meg...

Se vedlagt bilde

Hmm... kan nesten se slik ut likevel... Ser antydninger til et eller annet der da, det skal sies...

Edit: Var litt sen der ja ;)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

SirIce: tenker du på sånne, "bruker word til å lage websider, kan du fortelle meg hvilket program jeg skal bruke til å få et bilde som bakgrund og lage login system, ikke gi meg no kode eller si at jeg skal lære meg å kode for det kan jeg ikke :)"

Skjønner ikke at det er mulig å være så trang jeg, kan du ikke kode så ikke kod, er ikke vanskligere enn det.

Lenke til kommentar
Og hva for noe annet skal forumet liksom være til?

Jeg mener at et forum ikke skal være en plass hvor det er en selvfølge at folk skal "ofre liv" for å gjøre folk en liten tjeneste, når vedkommende ikke gidder å gjøre et ærlig forsøk selv..

Klart man skal få hjelp dersom det behøves, men jeg mener at man bør i det minste prøve på forhånd. Klarer man det derimot ikke på egenhånd, da kan man spørre om hjelp, men ikke forvente at alt blir gjort ferdig for en!

That's my point of veiw!

Lenke til kommentar
Klart man skal få hjelp dersom det behøves, men jeg mener at man bør i det minste prøve på forhånd. Klarer man det derimot ikke på egenhånd, da kan man spørre om hjelp, men ikke forvente at alt blir gjort ferdig for en!

Too true to be true. ;) Satt nettopp i over en halv time og prøvde å forklare en fyr via MSN hvordan man svir et image på CD fordi han ikke selv gadd å google på det eller lese manualen til Nero.

Har også til tider blitt tytt ned av Ingar (ikke ingardj), som gjerne ville ha meg til å skrive et CMS og kode en utvidelse til Cutenews som poster i et forum (han hadde phpBB, men ba meg om å "i samme slengen" konvertere det til IPB (som er betalvare), gratis). Litt senere ba han meg om å konvertere tre sider til Wordpress eller Mambo og i samme slengen kode en full side for ham ("XHTML Strict, takk"). Et halvt hundre timers arbeid gratis. :roll:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Har også til tider blitt tytt ned av Ingar (ikke ingardj), som gjerne ville ha meg til å skrive et CMS og kode en utvidelse til Cutenews som poster i et forum (han hadde phpBB, men ba meg om å "i samme slengen" konvertere det til IPB (som er betalvare), gratis). Litt senere ba han meg om å konvertere tre sider til Wordpress eller Mambo og i samme slengen kode en full side for ham ("XHTML Strict, takk"). Et halvt hundre timers arbeid gratis. :roll:

Du er ikke alene...

Lenke til kommentar
Too true to be true. ;) Satt nettopp i over en halv time og prøvde å forklare en fyr via MSN hvordan man svir et image på CD fordi han ikke selv gadd å google på det eller lese manualen til Nero.

Exactly! Dette sier seg selv at blir for dumt! Bare hyggelig å kunne hjelpe noen, dersom man vet at vedkommende har gjort et ærlig forsøk selv på forhånd. Man merker kjapt om dette er tilfellet eller ei.

Lenke til kommentar

Har det samme problemet.

"Kan ikke du lære meg hvordan jeg gjør om hele grunnstrukturen i javaprosjektet jeg ikke får til å skal levere imorgen, også kan du lære meg sql mens du er i farten"

Men, enda godt at vi ikke klager ;)

Noen som veit hvorfor adjunkte selectorer ikke fungerer i opera, når det skal det? jeg som gjør noe galt?

Prøvde å få en hr som kom etter en p til å bytte farge når jeg holdt musa over. Logisk kode blir jo da:

p:hover + hr {

men den var det bare FireFox som tok den, ble litt skuffa der altså

Lenke til kommentar

Selv om folk vil ha ting rett i hånda så nytter det vel ikke bare å si at han skal lære seg det?

Litt resurser hadde kanskje vært på sin plass. Jeg har selv vært igjennom mye av det samme som dere, men det ødelegger ikke meg innvendig liksom.

Uansett så skal jeg si meg enig i at det er teit at folk spør om noen kan lage en ting til han/hun gratis bare fordi personen ikke klarer det, men det kan være kjekt å i det minste hjelpe dem i gang.

Lenke til kommentar

@LoS: Jeg har ikke noe i mot å hjelpe folk dersom de skulle ha behov for det, som jeg skrev lenger opp er det bare hyggelig å kunne hjelpe folk. Dersom vedkommende man prøver å hjelpe, sitter fast, etter å ha forsøkt på egenhånd, kan man gi litt hjelp, deretter gi personen et lite tips om hvor han/henne kan finne mer informasjon om emnet, og deretter ha mulighet til å kunne sette seg mer inn i stoffet, og dermed lære seg emnet. :)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...