Sono Juventino Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Noen som vet om guide for Faux-Columns på Norsk? Får bare feilmeldinger når jeg søker på forumet her. Endret 30. mai 2005 av ett Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Finnes ingen norske guider på forumet, er den engelsk så gal da? Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hadde eit lite spørsmål her; Korleis kan eg hente informajon frå ei annan side, dette tilfellet medlemmer på forum og innlegg. Nokon som veit? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 ok, Faux Columns da. Skjønte ikke den engelske guiden i værtfall. Sikkert en del her fra forumet som kan forklare det litt grundigere? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hadde eit lite spørsmål her; Korleis kan eg hente informajon frå ei annan side, dette tilfellet medlemmer på forum og innlegg. Nokon som veit? Det må du bruke PHP e.l. til. Hvilket forum er det du vil hente ut informasjon fra? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 dedLy_sCoRpIoN: PHP-løsningen: file_get_contents() for å så bruke et regulært uttrykk for å hente ut akkurat den delen du vil ha tak i. Jeg hadde et sånt projekt for en liten stund siden, bare at det scriptet skulle lete gjennom HTTP_REFERER etter <link type="application/atom+xml" href=..." ...>, for å så åpne det Atom-dokumentet. Videre ble Atom-dokumentet delt opp i hvert ENTRY, også søkte jeg gjennom hvert enkelt ENTRY-element etter en link til misinterpreted.org. Hvis linken ble funnet, legg til innholdet av TITLE, EXCERPT og LINK REL="alternate" i databasen. Problemet oppsto da lastetiden på scriptet kom opp i 2.5 sek Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Er ikkje heilt stø i PHP, eller rettare sagt heilt blank, så om du kunne komme med ei litt meir detaljert forslag, er det kjempebra! På forhand takk! Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Er ikkje heilt stø i PHP, eller rettare sagt heilt blank, så om du kunne komme med ei litt meir detaljert forslag, er det kjempebra! Kanskje du skal forklare litt mer detaljert hva det er du vil? Eller muligens ta turen til PHP-forumet. EDIT: dan1el (ser du leser): http://dan1el.net/ie må være tidenes mest geniale side å henvise IE4life/IngentinggaltmedIEogjeglikeralledenyeverktøylinjenesomkommerheletiden-folkene til Endret 30. mai 2005 av PT Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 <?php $source = file_get_contents('http://misinterpreted.org'); $match = preg_match("/<title>(.*)<\/title>/i", $source, $matches); print $matches[0]; ?> Denne vil hente ut innholdet av TITLE-elementet. Og der gikk innlegg nr. 2000 Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Den funka ikkje, nokon som ser nokken feil? Forumet er her: ja, her! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Oi, beklager. <?php $source = file_get_contents('http://misinterpreted.org'); $match = preg_match("/<title>(.*)<\/title>/i", $source, $matches); print $matches[1]; ?> Den funker. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Men er ikke saken at du skal hente ut siste X antall poster, og ikke noe så intetsigende som <title>-taggen? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis det er snakk om phpBB har jeg et script du kan bruke. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Korleis kan eg hente informajon frå ei annan side, dette tilfellet medlemmer på forum og innlegg. Brukte bare dette som et eksempel han kan videreutvikle. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Korleis kan eg hente informajon frå ei annan side, dette tilfellet medlemmer på forum og innlegg. Brukte bare dette som et eksempel han kan videreutvikle. Uten det minste fnugg av PHP-kunnskaper? Det er ikke helt veien å gå. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Denne veien er uansett ganske så ødelagt av vårløsing, så jeg ville egentlig bare droppet hele opplegget. Blir for tids- og ressurskrevende å hente ut, tror jeg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Denne veien er uansett ganske så ødelagt av vårløsing, så jeg ville egentlig bare droppet hele opplegget. Blir for tids- og ressurskrevende å hente ut, tror jeg. Spesielt tid- og ressurskrevende er det ikke, bare man har lesetilgang til databasen. Da vil et lite tilinjers script gjøre nytten, og slikt finner man vel på www.hotscripts.com, så det er ikke så altfor tidkrevende. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis man har dèt, da går det fint. Men hvis man skal benytte seg av file_get_contents() og noen regulære uttrykk kan det fort begynne å ta litt tid. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis det er snakk om phpBB har jeg et script du kan bruke. Ja, d er snakk om phpBB, om du har eit slikt skript seier eg ja takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå