Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dev = develop(ment)

Development

utvikling

utvidelse

(om arealer) utstykning og bebyggelse

[foto]  fremkalling

[gruvedrift]  åpningsarbeider

[musikk]  gjennomføring

--

Hadde forresten en noget merkelig bug i FireFox i stad. Hadde en div (#left) med overflow:hidden;. Dette førte til at et bilde inne i #left ble forskyvd mot venstre. Borderen på bildet holdt seg innenfor #left, mens bildet gikk utenfor sin border der #left sluttet. Da jeg fjernet overflow:hidden;, ble alt normalt igjen.

Kan demonstrere hvis noen er interessert.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
hvorfor har alle domenenavn.com/dev? hva betyr dev?

lurer fordi jeg vurderer å bytte bort min gamle domenenavn/shit :p blir litt dumt når jeg skal vise fram utkast til mulige kunder osv :blush:

Dev er som Mikka sier en forkortelse for development.

Det går så vidt jeg vet ikke an å registrere toppnivådomenet .dev, hvis det var det du tenkte på. Jeg redigerer windows\system32\drivers\etc\hosts-fila til å sende alle forespørsler etter .dev tilbake til localhost, ergo er det et domene som kun fungerer lokalt på PC'en min. :)

Lenke til kommentar
500.000 i døgnet koster den vg-reklamen.

Kanskje VG kjøper nytt og bedre design for pengene? :p

Mest sannsynlig ikke! :p reklame-prisene på vg og vgnett er rimelig stive fra før av, dem drar nok inn en del millioner i måneden på akuratt det! Dem mener brukerne sine er fornøyd med det som er vel! og dem er jo Norges største nettsted, så dem har kanskje rett. Gudene skal vite at dem hadde tjent på å kode om sidene sine, og comnet (eunet) gnir seg vel i henda av båndbreddebruken demmes ;)

prisene til vg: http://annonseinfo.vg.no/sidor/forstasidor.php?aid=258

om h&m reklamen: http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=215403

Endret av resol
Lenke til kommentar
hvor bredt må jeg lage et bakgrunnsbilde for at ingen kan se enden? jeg kan ikke repetere det horisontalt. :hmm:

Tja, kommer an på hvem som skal se siden..? Om noen setter 150.000 LCD-skjermer ved siden av hverandre, og får noe form for utvidelse, så vil vel de få en del px i bredden..

Er vel en del som bruker 1600 vertfall, så kanskje noe over 2000 vil dekke stort sett alle..?

Lenke til kommentar

«Sjekk domene»-tingen var sinnsykt stilig. :D

Ellers var det meeeeget lekkert, par punkter bare;

• Hovedinnholdet er på linje med der header starter (nedover). Her ville jeg hatt ørlite luft fra siden (venstre)
  • "Siste nytt"-overskriften burde i mine øyne starte litt lengre fra venstre, slik at den starter der de faktiske nyhetene starter.
  • Footer-bakgrunnen kunne kanskje til fordel gjøres enda bredere.

Ellers :w00t:

*back to Azeroth*

Lenke til kommentar
(..)

Fremdeles utrolig digg :)

Det som plaget litt derimot var at linkene i menyen var små. Du kan med fordel gjøre selve link-området like høyt som "etasjen" de ligger i. Ellers syns jeg ingressen i bilde-versjon var litt overkill. Ble litt for mye av det gode.

EDIT: La ikke merke til sjekk domene-tingen før PC nevnte det. Utrolig stilig, men kanskje litt for godt gjemt?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
du har ikke bestemt bakgrunn, så folk med f.eks #f00 som standardbakgrunn vil den se helt på tryne ut for. ellers er den knallbra.

Har denne funksjonen egentlig noe praktisk nytte?

Synes man bør forvente sider på trynet hvis man stiller den til noe annet enn hvit.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

@Dunestar: Ser kjempeflott ut det der!

EDIT: La ikke merke til sjekk domene-tingen før PC nevnte det. Utrolig stilig, men kanskje litt for godt gjemt?

La ikke merke til den før PoleCat nevnte det jeg heller. Kanskje gjøre den litt mer synlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...