Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trudde <l> erstatta br jeg.

Er det ikke <line> du tenker på?

vet ikke jeg, syns jeg leste noe om at <l> kom til å taoover for <br> men har jo hørt at <line> skal gjøre det også! skumleste bare den artikkelen eller hva det var så skal ikke påstå noe ;)

Lenke til kommentar

Jeg sjekket nettopp ut internettfunksjonen på min Sony Ericsson K700, og ble gledelig overrasket over hvor god støtte telefonen har for (X)HTML. Dette er et bevis på at telefoner har STOR nytte av korrekt kodede websider.

 

Jeg sammenliknet lokaltog.net og gamer.no på telefonen. På gamer.no så jeg bare den bøtt-øglye GetTogether-reklamen, og måtte scrolle milevis hver retning på grunn av tabellayouten. På lokaltog.net var det mulig å lese alt innholdet bare ved å rulle nedover (på grunn av div-basert layout og stilark med media="screen"). In your faces, tabellfans! :cool:

 

Edit: Kjempeenkelt å navigere med menyen også, ser oversiktlig ut med menyen organisert i en uordnet liste.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
(ting og tang)

Jepp, det stemmer. Har prøvd litt forskjellige telefoner, og trur kanskje det var Sony Ericsson P900 (elns) som faktisk rendra alle tabellcellene nedover, så horisontal scroll blei fjerna. men det blei uansett et lass av unødvendige streker og store mellomrom og sånt.

 

Sider med fin kode på, derimot - var en behagelig opplevelse å surfe på :)

Lenke til kommentar

Hmm, ser ut til at HW har gått på HWB-bølgen og skiftet design. Førsteinntrykk; OK

..men ved nærmere studie syns jeg lesbarheten på forsiden i hvert fall kunne vørt bedre. Vanskelig å sette fingeren på hva som ikke er så bra..

 

279 feil i validatorn, er ikke det en nedgang? :w00t: *feire*

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Er ikke designet blitt helt likt nå? Synes de burde komme opp med noe eget, slik at ikke folk skal forveksle sidene. Spesielt fint var det egentlig ikke heller. Stor forbedring, men når de først skal ha et design med mye "luft" bør de kanskje strekke den bredere enn 800px eller la den være i variabel bredde. Her i 1600x1200 px ser det heller trangt og rotete ut.

Lenke til kommentar
Bare hos meg det ser slik ut?

 

Edit: Bare glem det, etter jeg hadde oppdatert siden et par ganger kom det nye designet.

Refresh, så ordner det seg. Dette er fordi det gamle cachete stilarket er blitt vekke, og Firefox enda ikke har fått lastet det nye.

 

Btw:

 

Address Not Found Error

Lenke til kommentar

så mye klaging og ingen har nevnt rutemønsteret?

 

syntes forresten dette utseendet var mye bedre en det forrige. det kunne selvfølgelig vært bedre, men noe jeg tror de tenker på når de redesigner er å ikke gjøre for drastiske endringer. jeg kan tenke meg halvparten av forumet ville mast etter "det gode gamle" hvis de hadde gjort for mye endringer.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Det som virkelig forbauser meg er at HW-nettverket, som har flere fora som frekventeres av en rekke gode designere og utviklere, ikke ber om hjelp derfra isteden. Det er garantert mange dyktige designere her som godt kunne tenke seg å lage noe skikkelig til nettverket (bare se på designforslaget PC la ut for lenge siden), derfor ser jeg ikke hvordan de kan la et eller annet inkompetent jallafirma ta seg av designene på sidene deres.

 

Uff, fortvilelsen. :roll:

Lenke til kommentar

Kan vell nevne at HW ikke har stjålet design fra HWB.

Faktisk er det nærmere motsatt, tanken bak designet til HWB var å gjøre det ganske likt HW slik at man skulle kjenne seg igjen. Noen vil nok mene at variasjonene er litt små, men etter diskusjon ble det slik det ble. Og det er nyanse-forskjeller på venstre-menyen og litt småtteri ellers.

 

Flytende vs. statisk, det valget er nok allerede tatt. Sier meg enig i at på 1600x1200 er en 1000px side litt liten, men, enda sitter ikke flesteparten på såpass god oppløsning. Så når statisk er valgt så må man nesten (desverre) forholde seg til 1024*768.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...