Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ille at bedrifter (og andre) ikke klarer å ta seg et halvt minutt til å mekke en title-tag med skikkelig innhold. Kunne ikke vert mer enig... Utrolig mange DÅRLIGE "proffe" webdesignere der ute. Lenke til kommentar
resol Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 chess / payex har veldig mange "untitled document" på betalings-delen sin! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Uansett, BR er utgått, men bedre metoder har stått opp: Det har vel også kommet en ny tag som minner om p? Føler meg veldig splittet på xhtml2 vs html5. Liker ikke at xhtml2 gjør om på SÅ mye, men så har de litt fine ting som html5 mangler om jeg ikke husker feil... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Uansett, BR er utgått, men bedre metoder har stått opp: Det har vel også kommet en ny tag som minner om p? Føler meg veldig splittet på xhtml2 vs html5. Liker ikke at xhtml2 gjør om på SÅ mye, men så har de litt fine ting som html5 mangler om jeg ikke husker feil... Nei, elementet P har bare blitt redefinert. Nå kan man ha de fleste blokkelementer i P, f.eks: <p> <ul> <l href="example">Sju</l> <l href="example">Tolv</l> <l href="example">Atten</l> <l href="example">Tjue</l> </ul> En liten tekst følger her. </p> Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Om det er noen som har oversikt som viser hvordan alle html tagger blir "stylet" i CSS? litt dårlig forklart, men mener f.eks html <h1 id="logo">Hjemmesidenavn</h1> css h1#logo{ margin 20px;} altså hvordan alle "id" og "class" osv blir adressert i CSS. Endret 23. mai 2005 av Garreth Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Fatter hva du mener, men jeg tror ikke du får noen nøyaktige mål. Er vel små forskjeller fra nettleser til nettleser. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Uansett, BR er utgått, men bedre metoder har stått opp: Det har vel også kommet en ny tag som minner om p? Føler meg veldig splittet på xhtml2 vs html5. Liker ikke at xhtml2 gjør om på SÅ mye, men så har de litt fine ting som html5 mangler om jeg ikke husker feil... Nei, elementet P har bare blitt redefinert. Nå kan man ha de fleste blokkelementer i P, f.eks: <p> <ul> <l href="example">Sju</l> <l href="example">Tolv</l> <l href="example">Atten</l> <l href="example">Tjue</l> </ul> En liten tekst følger her. </p> IMO er det dumt at p-elementet har fått "ny betydning" - synest det er riktig å la eit avsnitt vere eit avsnitt, uten at det inneheld andre blokkelement. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 enig. Vil <l> være link-liste-element? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 trudde <l> erstatta br jeg. Er det ikke <line> du tenker på? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Noen som forstår hvorfor IE og Firefox tolker siden feil mens den ser fin ut i Opera? (Det er snakk om menyen) Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Merk at man kan ha musa over boksen som kommer opp. Yay Jepp, codevise er den jo kjempefin, men det grafiske ble kanskje litt snevert. Lenke til kommentar
andesh Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hey, hva var det man skrev i CSS for å tilpasse en verdi i bare IE? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hey, hva var det man skrev i CSS for å tilpasse en verdi i bare IE? !important du tenker på? #ettellerannet{ heigth: 10px !important; /* IE hopper over denne linja */ height: 5px; /* Verdi du vil ha i IE */ } Endret 23. mai 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
andesh Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 japp.. var den jeg tenkte på.. takk! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Noen som forstår hvorfor IE og Firefox tolker siden feil mens den ser fin ut i Opera? (Det er snakk om menyen) Bare en tanke men kan det være at IE og FF missforstår #menu { margin: 0 10px 0 0; Og da legger til en padding på toppen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 orsus: 10px refererer jo til høyre side... Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hvem her var det som lagde det norske flagget i CSS uten bilder? Har tenkt til å prøve det samme, så jeg trenger litt inspirasjon. Endret 23. mai 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvem her var det som lagde det norske flagget i HTML og CSS uten bilder? Har tenkt til å prøve det samme, så jeg trenger litt inspirasjon. Det var nok vår kjære Arve som mekket det. CSS-flagg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå