Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hür går det med Pixelstreet v. 2 forresten?

Hva er Pixelstreet v. 2? :blush:

PixelStreet er et PixelArt-prosjekt som vi puslet med tidligere her på forumet.

 

Versjon 1 ble en slager, så tenkte vi å utvikle versjon 2, noe som ikke gikk helt etter planen. Link til prosjekt-tråden.

 

Akkurat hvordan det går med det, vet jeg ikke. Teknisk sett er vi vel i utviklingsprosessen der lokaltog jobbet (jobbet?) med et system for tomter og slikt.

 

Kan se om vi kan vekke prosjektet litt mer opp senere i ferien.

Lenke til kommentar

Jeg må bare beklage, jeg har ikke hatt tid i det hele tatt i det siste. I tillegg har jeg ikke prioritert Pxstreet, siden jeg følte at jeg var den som dro prosjektet videre, på en måte. Om noen andre vil lage et CMS for pixelstreet isteden, så værsågod. Jeg har iallefall ikke tid før sommerferien. :)

Lenke til kommentar

Takk, nå skjønner jeg litt mer om hva Pixelstreet v. 2 er.

 

Ingenting å beklage. Gjør deg ferdig med unrealized.org, så er jeg fornøyd :p

Hehe, enig der. Og forresten, når blir nye Unrealized.org ferdig?

 

Jeg må bare beklage, jeg har ikke hatt tid i det hele tatt i det siste. I tillegg har jeg ikke prioritert Pxstreet, siden jeg følte at jeg var den som dro prosjektet videre, på en måte. Om noen andre vil lage et CMS for pixelstreet isteden, så værsågod. Jeg har iallefall ikke tid før sommerferien. :)

Jeg holder på med å lage et CMS nå. Hvilke funksjoner vil du at det skal ha?

Endret av Prodigy_
Lenke til kommentar
1. Hehe, enig der. Og forresten, når blir nye Unrealized.org ferdig?

 

2. Jeg holder på med å lage et CMS nå. Hvilke funksjoner vil du at det skal ha?

1. Det er jeg ikke helt sikker på enda. Det er fryktelig mye jobb (artikler som skal skrives om, informasjon som skal formuleres, design som skal lages), slik at det er umulig å gi en dato på det. Etterhvert som artiklene må skrives om til den nye artikkelkoden kunne jeg godt tenke meg en del hjelp til akkurat det, så hvis noen føler at de har tid og lyst til å hjelpe til mot lanseringen er det bare å si ifra. :)

 

2. oleeid dro opp tråden igjen, hvis du leser litt så står det noe om krav og slikt til CMSet et eller annet sted. Den største utfordringen er å lage selve layouten, PHP-koden bak tar det en dag å skrive, liksom. Poenget er at det ikke blir et vanlig CMS, men heller et som må kodes spesielt til dette formålet.

Lenke til kommentar

1. Hva mener du med at artiklene må skrives om til den nye artikkelkoden?

 

2. Orker ikke å lese gjennom 138 sider bare for å finne kravene til CMSet. Du husker ikke noe av det da?

Layout ja, det er vel min svakeste side innen webutvikling (eller, koding går helt fint, men photoshop blir verre). :blush:

Det var egentlig PHP-koden jeg tenkte på...

Lenke til kommentar
1. Hva mener du med at artiklene må skrives om til den nye artikkelkoden?

Det skal ikke lenger være ren HTML i artiklene, alt skal legges inn i en database isteden. Og for å lette jobben med å forfatte artikler (og av sikkerhetshensyn) brukes kode som f.eks. (h1:overskrift) istedenfor <h1>overskrift</h1>. ;)

Lenke til kommentar
1. Hva mener du med at artiklene må skrives om til den nye artikkelkoden?

Det skal ikke lenger være ren HTML i artiklene, alt skal legges inn i en database isteden. Og for å lette jobben med å forfatte artikler (og av sikkerhetshensyn) brukes kode som f.eks. (h1:overskrift) istedenfor <h1>overskrift</h1>. ;)

Ok, skjønner. Kan sikkert hjelpe til litt jeg om det er ønskelig.

Endret av Prodigy_
Lenke til kommentar
Det skal ikke lenger være ren HTML i artiklene, alt skal legges inn i en database isteden. Og for å lette jobben med å forfatte artikler (og av sikkerhetshensyn) brukes kode som f.eks. (h1:overskrift) istedenfor <h1>overskrift</h1>. ;)

Noe á la dette, ReplaceEM, kunne vel fungert til det? Det er et program som kan erstatte strenger fra flere filer samtidig, ikke testet.

Lenke til kommentar
Noe á la dette, ReplaceEM, kunne vel fungert til det? Det er et program som kan erstatte strenger fra flere filer samtidig, ikke testet.

Har sett på en slik løsning, men det fungerer ikke bra. Det er nemlig en del av den artikkelkoden som skal ha mer informasjon enn før også (f.eks. skal det være en xml:lang-attributt på elementer som ikke tidligere har hatt det, mer styr med linker og slikt), derfor er det mest praktisk å håndkode artiklene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...