Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Noen våkne designerere her som kan hjelpe meg med en liten ting?

 

Hvordan får jeg svart overskrift istedet for rød i cutenews:

www.2rjus.tk

 

Active News

<h2>{title}</h2>
<p>{short-story}</p>
<p>Skrevet {date} av {author} - [full-link]Les mer ...[/full-link]    [com-link]Kommentarer ({comments-num})[/com-link]</p>

 

Full Story

<h2>{title}</h2>
<p><strong>{short-story}</strong></p>
<p>{full-story}</p>
<p><em>Skrevet {date} av {author}</em> -  {comments-num} Kommentarer</p>

 

?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evt. kan du (siden du har STW) bruke Webshell (som er installert på alle domener, finner det sannsynligvis i CP) og slette/endre det derfra (grafisk).

Har prøvd å "show hidden files", men finner ikke fila fordét. Hvor i CP finner jeg dette, vet du?

 

og btw: De som trollet i den andre tråden er permbannet, siden de egentlig bare var en fyr som postet med doble kontoer.

Det var ikke akkurat så vansklig å se, heller :)

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar
Hm, og hvor kan PoleCat ha gjort av seg? Noen som vet?  :hmm:

Er innom av og til jeg, men må vel desverre si at jeg ikke engasjerer meg noe særlig innenfor dette emnet lenger. Dette skyldes både litt personlige ting jeg ikke har tenkt å ta opp her, de som jeg føler skulle ha en innsikt i akkurat det, har fått det, og at jeg er veldig, veldig lei av det hele.

 

For å si det enkelt, så har jeg nok designet min siste webside. Trodde kanskje det bare skulle være en periode, for så at jeg fikk lysten igjen, men det ser ikke ut for å skje.

 

I tillegg har jeg flyttet til en annen verden, Azeroth. Du kan finne meg der om det er noe. Kan ikke hjelpe med noe webrelatert, med en intelligence på 20, men er en j*** til å tanke. Hehe. :D

Forklarer vel det meste ;)

 

edit: arve kom før meg ja..

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar
...og så var vi i gang igjen :)

Var ikke ment for å starte en diskusjon eller noe, kun fordi det var en fin-fin artikkel :)

Vet veldig godt at valget mellom Opera og Firefox (og andre..) er en smakssak siden de IMO er like gode, men på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Ok, en anelse vanskelig å forklare denne her, men jeg bruker en snerten liten .htaccess-fil for å videreføre 404-treff til http://domene.no/404. Hvordan kan jeg fikse det slik at brukeren ikke videreføres, men at han fremdeles er på samme side, men med en 404-melding. Elendig forklart, jeg vet det, men noe slikt som f.eks. Arve har mekket på sin side:

http://herlig.net/noesomikkefinnes

Der ser du at URL'en ikke forandres, men han viser fremdeles en 404-beskjed. Jeg kan vel muligens bruke ErrorDocument 404 "Feilmelding

men jeg vil vise en side. Har bittelitt mye tekst og sånt på den, så å 'bloate' .htaccess-filen min vil jeg ikke.

Noen som fatter hva jeg vil? :p

Lenke til kommentar

Det er vel bare å oppgi en relativ plassering i stedet for en absolutt?

ErrorDocument 404 /firenullfire.html

 

EDIT:

Uansett, er det ingen mulighet for å bruke 301 Moved Permanently i stedet for 404 Not Found? 404 er en fryktelig dårlig statuskode. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Det er vel bare å oppgi en relativ plassering i stedet for en absolutt?

ErrorDocument 404 /firenullfire.html

Hey, nice :) Funket fint

EDIT:

Uansett, er det ingen mulighet for å bruke 301 Moved Permanently i stedet for 404 Not Found? 404 er en fryktelig dårlig statuskode. :)

Når vil apache hente opp en 301-sak da? Jeg skal vel vise en feilmelding hvis siden ikke finnes.

Lenke til kommentar
Jeg skal vel vise en feilmelding hvis siden ikke finnes.

Tja, hvis dokumentet har eksistert en gang, men har blitt fjernet, da skal statuskoden 410 Gone sendes.

 

Hvis dokumentet fortsatt eksisterer, men har flyttet plassering, skal man bruke 301 Moved Permanently. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Hvis dokumentet fortsatt eksisterer, men har flyttet plassering, skal man bruke 301 Moved Permanently. :)

Og hvordan i all verden vet apache det?

Det må eieren av siden vite.

La oss si at IRI-designet på siden din har byttet form fra /artikler/kategori/innleggsnavn til /arkiv/YYYY/MM/DD/innleggsnavn.

 

Når en bruker prøver å hente /artikler/design/photoshop, må serveren straks bemerke seg at noen prøver å hente en artikkel fra det gamle IRI-designet, og videresende brukeren til den nye plasseringen, som kunne vært noe som /arkiv/2005/03/21/photoshop.

 

Dette kan du blant annet gjøre vha mod_rewrite, eller PHP o.l. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...