Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Det går ikke, men du kan bruke margin/padding til du får den midstilt vertikalt.

men da blir det kun riktig i en oppløsning :( jaja. får nøye meg med det da.

Du kan jo alltids oppgi verdiene i prosent da, slik at de blir relative til nettleservinduet/oppløsningen.

Går det ikke ann å bruke margin: auto 0; til dette?

nei

OK. Tenkte det gikk siden margin: 0 auto; fungerer vertikalt.

Tror nok du blander horisontalt og vertikalt nå. :roll:

Ja, ser det nå. Det jeg mente:

 

margin: 0 auto; = full høyde, horisontalt midtstilt

margin: auto 0; = full bredde, vertikalt midstilt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på med å lage en side til ei venninne av meg. Har nå kommet til det punktet der jeg må velge CMS. Denne venninnen er nok ikke den mest teknisk avanserte jenta i verden, så jeg vil ha et CMS som er så enkelt å håndtere som _overhodet_ mulig.

 

Jeg har bare prøvd Cutenews før. Finnes det et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Jeg holder på med å lage en side til ei venninne av meg. Har nå kommet til det punktet der jeg må velge CMS. Denne venninnen er nok ikke den mest teknisk avanserte jenta i verden, så jeg vil ha et CMS som er så enkelt å håndtere som _overhodet_ mulig.

 

Jeg har bare prøvd Cutenews før. Finnes det et bedre alternativ?

AJ-fork. Blitt bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Ok, takk. Er selve måten du skriver artikler på blitt forandret/enklere? Eller er det bare ekstra funksjoner (som jeg/hun kanskje ikke trenger..)

Hva tenker du på da? AJ-Fork er vel rimelig enkelt å bruke bare du setter det opp først. Faren min bruker AJ-Fork til tomba.no, og han er veldig fornøyd.

Ingress og hovedinnhold må skilles med <!--more--> som i Wordpress, noe som kanskje gjør at det blir mer å holde styr på.

Lenke til kommentar

AJ-Fork er en videreutvikling av CN, og har vel derfor flere funksjoner. Har ikke prøvd CN på evigheter. Adminpanelet i AJ-Fork 2.1 støtter forresten ikke IE (kan fikses ved å mekke et nytt skin og fjerne en blokkering i scriptet). Skal du ha det enkelt er nok CN det beste valget, men ta deg 10 minutter til å prøve begge lokalt, så får du nok valgt det beste :)

 

EDIT: Jeg måtte også putte inn en del hacks for å få CN slik jeg ville, og de fleste av disse ble unødvendige da jeg byttet til AJ-Fork. Helt avhengig av behov, men du bør muligens forberede deg på litt modifisering av CN

Endret av PT
Lenke til kommentar
«Høyere», som i at det krever høyere innsikt enn å sette opp CuteNews.

 

Har aldri brukt WP, men kan godt tenkes at modifiseringen er slitsom.

Trenger nok litt meir innsikt enn det som skal til for å sette opp CuteNews, men det inkluderer stort sett kun det å klare å sette opp en MySQL database fra kontrollpanelet til domenet/Webhotellet ditt ;)

 

Holder på å "oversette" herlig.net til WP for tida, og det største slitet var nok å flytte over alt innholdet.

 

Det å implementere i eget design er bittelitt slit, du må liksom finne tak i alle kodesnutter du skal bruke fra to standard-design som er der, og sette inn i egen layout.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...