Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

kan det være at header, hoveddel, footer er en pixel for bred?

prøv å sette overflow: hidden?

 

Regner med at du har testet det allerede da :blush:

Men da må man jo cleare istedenfor overflow: auto;

 

Har det noe å si om en bruker oddetall eller partall i IE? :ermm:

 

EDIT: Menyen funker ikke i opera... At all :ohmy:

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at jeg har så mange stilark er grunnet at jeg rett og slett ikke har ryddet skikkelig opp i dem. Jeg har effektivt fire-fem forskjellige, for å luke unna slike bugs (f.eks. irriterende opera-bugs) som ikke er mulig å unngå. Teknisk sett burde jeg kunne komprimere alt til en fil, og heller brukt PHP til å sniffe ut bugsene inni selve stilarket istedenfor å sende forskjellige stilark.

Hvis det er jorgis.com ser jeg ikke hvordan denne sida ikke kan vises riktig i alle nettleserne. Hva var egentlig bugsene?

Mener å huske det stort sett var en hel del marginfeil og breddefeil i opera vs firefox, IE tok samtlige tekststørrelser litt feil, og det var en absurd feil som knuste hele siden i opera 7.54 eller noe sånt. Gidder ikke rote mer med det nå, så jeg har latt det ligge en stund.

 

Har det noe å si om en bruker oddetall eller partall i IE? ermm.gif

 

Det kan ha. 50% + 50% er ikke alltid 100%. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Mr.Berg: Jeg har nettopp foretatt en nøye sammenligning av designet i firefox og IE nå, og de eneste forskjellene jeg finner er det er små ulikheter når det kommer til det vertikale mellomrommet mellom overskrifter, avsnitt, og i menyen. Er det dette du mener, eller har jeg gått glipp av noe?

 

Edit:

Blir det noe bedre om du oppgir margin i em i stedet for i ex?

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Er det mulig å få en div til å fungere som en lenke? Eller en del av den i hvertfall.. Huska jeg holdt på noe slik for lenge lenge siden.

Nei, du kan ikkje få eit div-element til å fungere som ei lenke, men du kan få eit a-element til å sjå ut akkurat korleis du vil. Sett display: block på a-elementet du vil påvirke, og angi bredde/høgde/bakgrunsbilde osv som du sjølv har lyst :)

Lenke til kommentar

satyrium: Forskjellene mellom vertikale marginer er så marginale (nice one, eyh? :p) at jeg ikke gidder å bry meg med de.

 

Det jeg tenkte på er at det enten er en pikselfeil horisontalt ved header og footer eller at siden ser helt fin ut (om det blir langt ned til footer blir det i begge tilfeller et «innrykk» i IE).

 

Dessuten blir det et mellomrom under footer i IE? Hvorfor i all verden blir det det!? :p

Lenke til kommentar

Okei folkens, jeg skal altså mekke en hjemmeside til en fyr. Bruker et ferdigskript til publisering av nyheter, men det må modifiseres. Bruker egenlaget galleriskript som faktisk er en anelse omfattende. Ikke utviklet spesielt for denne siden, men mekket på fritiden mest for å lære. Helt enkelt design (kan ikke design, sånn egentlig :p). Tips om hva jeg kan ta for det? Bruker nok maks en uke på hele greien.

Lenke til kommentar

Så forumet ble reddet likevel? Men jeje.

 

Tror det var <ingve> som mente det skulle være noe til høyre for siden min og ikke bare helt hvitt. arve87 syntes siden min burde være midtstilt. Så akk ja, så lekte jeg litt med ramme og midtstilling av siden min igjen (ved å bare endre på CSS). Men egentlig, så ble det jo ikke så ille for det :) eller hva?

Lenke til kommentar
Synes det ble mye bedre nå, må bare si det.

Akkurat dette jeg savnet :)

Jo, synes selv dette ble bedre å se på den med ramme. Mulig hjernen min (og andres) foretrekker bredden, midtstilling, borderen og at bakgrunnen i body er mørkere enn selve "arket". Tror jeg beholder det slik jeg ;)

Lenke til kommentar

Skal til å legge inn kommentar med AJ-fork, men denne meldinga kommer opp:

 

XML-lesefeil: ikke velformetSted: http://www.nettside.net/index.php?subaction=showcomments&id=1115925272&archive=&start_from=&ucat=3&Linjenummer 334, Kolonne 118: <script type="text/javascript">self.location.href='http://www./index.php?subaction=showcomments&id=1115925272&archive=&start_from=&ucat=3&';</script><!-- artikkel --> ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^

 

Kommentaren blir lagt til vel og merke. Bruker forskjellige doctype på forskjellige nettlesere med

<?
if(stristr($_SERVER["HTTP_ACCEPT"],"application/xhtml+xml")){
header("Content-Type: application/xhtml+xml; charset=UTF-8");
echo('<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">');
} else {
header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
echo ('<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">');
}
?>

 

Noen som har opplevd det samme? Hva gjør jeg eventuelt feil?

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Synes det ble mye bedre nå, må bare si det.

Akkurat dette jeg savnet :)

Jo, synes selv dette ble bedre å se på den med ramme. Mulig hjernen min (og andres) foretrekker bredden, midtstilling, borderen og at bakgrunnen i body er mørkere enn selve "arket". Tror jeg beholder det slik jeg ;)

Synes det der ble veldig mye bedre! Den forrige var liksom litt for hvit og kjedelig.

Lenke til kommentar
Tror det var <ingve> som mente det skulle være noe til høyre for siden min og ikke bare helt hvitt. arve87 syntes siden min burde være midtstilt. Så akk ja, så lekte jeg litt med ramme og midtstilling av siden min igjen (ved å bare endre på CSS). Men egentlig, så ble det jo ikke så ille for det :) eller hva?

Som jeg skrev til deg, dette ble meget vellykket synes jeg! Prikken over i'en faktisk! Utgjorde det lille ekstra som frisker opp siden enda ett hakk! Veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å få en div til å fungere som en lenke? Eller en del av den i hvertfall.. Huska jeg holdt på noe slik for lenge lenge siden.

Nei, du kan ikkje få eit div-element til å fungere som ei lenke, men du kan få eit a-element til å sjå ut akkurat korleis du vil. Sett display: block på a-elementet du vil påvirke, og angi bredde/høgde/bakgrunsbilde osv som du sjølv har lyst :)

http://dev.misinterpreted.org/etc/xml/xml:href/

Lenke til kommentar
Er det mulig å få en div til å fungere som en lenke? Eller en del av den i hvertfall.. Huska jeg holdt på noe slik for lenge lenge siden.

Nei, du kan ikkje få eit div-element til å fungere som ei lenke, men du kan få eit a-element til å sjå ut akkurat korleis du vil. Sett display: block på a-elementet du vil påvirke, og angi bredde/høgde/bakgrunsbilde osv som du sjølv har lyst :)

http://dev.misinterpreted.org/etc/xml/xml:href/

Jadajadajada, men vi tar alltids utgangspunkt i det "vanlige folk" kan. Og da rekner eg ikkje med at alle liker å skrive sider med XML. :p

 

J*vla kverulant :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...