Steinmann Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Noen ganger jeg skjekker i eldre versjoner av Opera, dvs før opera 8.0 Skjekk den 2. http://wellstyled.com/css-replace-text-by-image.html Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hva foretrekker dere som imagereplacement ting?liker den <h1>Overskrift<span></span></h1> Liker ikke å måtte legge inn en span der da, gjør koden stygg, men den måten løser vel de fleste problemene: Bilde dersom css og bilder er på Teks om css er på og bilder av Tekst om css er av flytter teksten ut med overflow:hidden og line-height jeg. men det funker ikke for de som skrur av bilder og ikke css. Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Tok en titt på den nye ikke-helt-lanserte-siden i Hardware.no-nettverket (?), Hardware Bedrift, og kom over denne temmelig fine artikkelen skrevet av Wilhelm Joys Andersen i Opera ASA. Fint lesestoff. EDIT: Dæng, der ser det ut som siden ble tatt ned eller noe slikt, får bare opp en hvit side. Men følg med folkens, ser ut som det blir en flotters side med mye spennende lesestoff, både for oss WDS-ere, og andre EDIT 2: Og der var tingen oppe igjen EDIT 3: Ser ut til at hwb.no sliter bittelitt akkurat nu, men det går vel over... Dette er forresten den første meningsfulle posten fra meg i denne tråden på leenge Endret 11. mai 2005 av PT Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det som irriterer meg er1 At dere tar opp dette her i webkafeen 2 At dere i det hele tatt gidder å bry dere med det 1: Eh, er ikke en avatar webdesign..? Og kan ikke helt si at jeg brøt ut i aggresjon da jeg tok det opp. Hver nå ikke så prippen, det var ment som en delvis spøk.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Tok en titt på den nye ikke-helt-lanserte-siden i Hardware.no-nettverket (?), Hardware Bedrift, og kom over denne temmelig fine artikkelen skrevet av Wilhelm Joys Andersen i Opera ASA. Fint lesestoff. EDIT: Dæng, der ser det ut som siden ble tatt ned eller noe slikt, får bare opp en hvit side. Men følg med folkens, ser ut som det blir en flotters side med mye spennende lesestoff, både for oss WDS-ere, og andre EDIT 2: Og der var tingen oppe igjen EDIT 3: Ser ut til at hwb.no sliter bittelitt akkurat nu, men det går vel over... Dette er forresten den første meningsfulle posten fra meg i denne tråden på leenge Jeg har aldri visst om den delen av hw-nettverket! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 hwb.no ble vel lansert i dag, så det er ikke så rart. uoffisiell lansering var vel i morges, så det tok meg på sengen også. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er en smakssak, jeg syns vertfall det blir mye mer oversiktlig, spesielt når stilarkene blir på et par hundre linjer Haha, et par hundre linjer? unrealized.org er beregnet til tre-fire stilark á ~1000 linjer, så BLÆ! Fikk bakoversveis når jeg sjekket stilarkene på jorgis.com nå. 8 stilark med en lengde på mellom 245 og 300 linjer. Et for en blå variant kun for firefox som aldri egentlig ble lansert, en for ukjente browsere, en for firefox (og andre gecko-browsere), en for IE, en php-versjon for firefox (fikser en nice bug via php, tror jeg), en for opera7 (stygg bøgg), en for andre opera-versjoner og til slutt en jeg brukte når jeg først bygde siden. Altså tilsammen ca. 2 000 linjer... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Sikker på at alle kan kodes om til èn "litt" kortere versjon God artikkel det der PT, kjenner endel som burde lest den.. men "Det funker jo så bra på gamlemåten" Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er en smakssak, jeg syns vertfall det blir mye mer oversiktlig, spesielt når stilarkene blir på et par hundre linjer Haha, et par hundre linjer? unrealized.org er beregnet til tre-fire stilark á ~1000 linjer, så BLÆ! Fikk bakoversveis når jeg sjekket stilarkene på jorgis.com nå. 8 stilark med en lengde på mellom 245 og 300 linjer. Et for en blå variant kun for firefox som aldri egentlig ble lansert, en for ukjente browsere, en for firefox (og andre gecko-browsere), en for IE, en php-versjon for firefox (fikser en nice bug via php, tror jeg), en for opera7 (stygg bøgg), en for andre opera-versjoner og til slutt en jeg brukte når jeg først bygde siden. Altså tilsammen ca. 2 000 linjer... Hva er vitsen med så mange linjer da? Er ikke det enkle ofte det beste? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Sikker på at alle kan kodes om til èn "litt" kortere versjon Stilarket på misinterpreted.org er på rundt 570 linjer, og det er mer enn nok. Et stilark bør egentlig ikke overskride 100 regelsett, spør du meg. En del av det å skrive god kode er å kunne korte ned og gruppere så mye som mulig. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er sjelden mine stilark overskrider 300 linjer, men det kommer jo helt an på hvor avanserte sider du lager også. Prosjektet jeg driver med nå er oppe i 150 atm, og jeg har på følelsen at det kan bli veldig mye mer etterhvert som siden utvikler seg. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 @hwb.no Grei nok side, ikke at jeg liker standard "hw.no"-utseende-greia. Men typografien ble litt kjedelig til å ha så lang tekst. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bildene ser iallefall ikke ut.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Grunnen til at jeg har så mange stilark er grunnet at jeg rett og slett ikke har ryddet skikkelig opp i dem. Jeg har effektivt fire-fem forskjellige, for å luke unna slike bugs (f.eks. irriterende opera-bugs) som ikke er mulig å unngå. Teknisk sett burde jeg kunne komprimere alt til en fil, og heller brukt PHP til å sniffe ut bugsene inni selve stilarket istedenfor å sende forskjellige stilark. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 jorgis: Rart at eg skriv kun eitt stilark, og får det så godt som bugfritt i alle nettlesarar frå og med IE5 Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Kanskje du ikke skriver like krevende sider som jorgis? Endret 11. mai 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 http://www.hwb.no/artikkel/15707/1 Jævlig bra artikkel! Alle mine tanker og meninger skrevet ned! huzzah Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 jorgis: Rart at eg skriv kun eitt stilark, og får det så godt som bugfritt i alle nettlesarar frå og med IE5 Som jeg har sagt før (da om vb.com); kod det for meg, så får jeg se. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Grunnen til at jeg har så mange stilark er grunnet at jeg rett og slett ikke har ryddet skikkelig opp i dem. Jeg har effektivt fire-fem forskjellige, for å luke unna slike bugs (f.eks. irriterende opera-bugs) som ikke er mulig å unngå. Teknisk sett burde jeg kunne komprimere alt til en fil, og heller brukt PHP til å sniffe ut bugsene inni selve stilarket istedenfor å sende forskjellige stilark. Hvis det er jorgis.com ser jeg ikke hvordan denne sida ikke kan vises riktig i alle nettleserne. Hva var egentlig bugsene? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Når man snakker om forskjellige nettlesere og forskjellige tolkninger av kode - noen som forstår hvorfor det er det blir pikselfeil og det som er på http://dev.undeclined.net/htv/ i IE? Har trøbla med dette problemet en god stund nå, og CSS-koden ser nok ikke ut. Har bl.a. prøvd å sette bredder i oddetall istedenfor partal, for å se om det hadde noen effekt. Det hadde det imidlertid ikke. Kan ikke fatte og forstå hvorfor jeg får pikselfeil i IE hver eneste gang, selv når jeg bruker partall i breddemål osv... Noen som ser feilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå