Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva foretrekker dere som imagereplacement ting?

liker den

<h1>Overskrift<span></span></h1>

 

Liker ikke å måtte legge inn en span der da, gjør koden stygg,

men den måten løser vel de fleste problemene:

Bilde dersom css og bilder er på

Teks om css er på og bilder av

Tekst om css er av

flytter teksten ut med overflow:hidden og line-height jeg. men det funker ikke for de som skrur av bilder og ikke css.

Lenke til kommentar

Tok en titt på den nye ikke-helt-lanserte-siden i Hardware.no-nettverket (?), Hardware Bedrift, og kom over denne temmelig fine artikkelen skrevet av Wilhelm Joys Andersen i Opera ASA. Fint lesestoff.

 

EDIT: Dæng, der ser det ut som siden ble tatt ned eller noe slikt, får bare opp en hvit side. Men følg med folkens, ser ut som det blir en flotters side med mye spennende lesestoff, både for oss WDS-ere, og andre :)

 

EDIT 2: Og der var tingen oppe igjen

 

EDIT 3: Ser ut til at hwb.no sliter bittelitt akkurat nu, men det går vel over...

Dette er forresten den første meningsfulle posten fra meg i denne tråden på leenge :p

Endret av PT
Lenke til kommentar
Tok en titt på den nye ikke-helt-lanserte-siden i Hardware.no-nettverket (?), Hardware Bedrift, og kom over denne temmelig fine artikkelen skrevet av Wilhelm Joys Andersen i Opera ASA. Fint lesestoff.

 

EDIT: Dæng, der ser det ut som siden ble tatt ned eller noe slikt, får bare opp en hvit side. Men følg med folkens, ser ut som det blir en flotters side med mye spennende lesestoff, både for oss WDS-ere, og andre :)

 

EDIT 2: Og der var tingen oppe igjen

 

EDIT 3: Ser ut til at hwb.no sliter bittelitt akkurat nu, men det går vel over...

Dette er forresten den første meningsfulle posten fra meg i denne tråden på leenge :p

Jeg har aldri visst om den delen av hw-nettverket! :ohmy:

Lenke til kommentar
Det er en smakssak, jeg syns vertfall det blir mye mer oversiktlig, spesielt når stilarkene blir på et par hundre linjer :p

Haha, et par hundre linjer? unrealized.org er beregnet til tre-fire stilark á ~1000 linjer, så BLÆ! :p

Fikk bakoversveis når jeg sjekket stilarkene på jorgis.com nå. :ohmy:

 

8 stilark med en lengde på mellom 245 og 300 linjer. Et for en blå variant kun for firefox som aldri egentlig ble lansert, en for ukjente browsere, en for firefox (og andre gecko-browsere), en for IE, en php-versjon for firefox (fikser en nice bug via php, tror jeg), en for opera7 (stygg bøgg), en for andre opera-versjoner og til slutt en jeg brukte når jeg først bygde siden. Altså tilsammen ca. 2 000 linjer... :cry:

Lenke til kommentar
Det er en smakssak, jeg syns vertfall det blir mye mer oversiktlig, spesielt når stilarkene blir på et par hundre linjer :p

Haha, et par hundre linjer? unrealized.org er beregnet til tre-fire stilark á ~1000 linjer, så BLÆ! :p

Fikk bakoversveis når jeg sjekket stilarkene på jorgis.com nå. :ohmy:

 

8 stilark med en lengde på mellom 245 og 300 linjer. Et for en blå variant kun for firefox som aldri egentlig ble lansert, en for ukjente browsere, en for firefox (og andre gecko-browsere), en for IE, en php-versjon for firefox (fikser en nice bug via php, tror jeg), en for opera7 (stygg bøgg), en for andre opera-versjoner og til slutt en jeg brukte når jeg først bygde siden. Altså tilsammen ca. 2 000 linjer... :cry:

Hva er vitsen med så mange linjer da? :dontgetit:

Er ikke det enkle ofte det beste?

Lenke til kommentar
Sikker på at alle kan kodes om til èn "litt" kortere versjon

Stilarket på misinterpreted.org er på rundt 570 linjer, og det er mer enn nok.

Et stilark bør egentlig ikke overskride 100 regelsett, spør du meg.

En del av det å skrive god kode er å kunne korte ned og gruppere så mye som mulig.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har så mange stilark er grunnet at jeg rett og slett ikke har ryddet skikkelig opp i dem. Jeg har effektivt fire-fem forskjellige, for å luke unna slike bugs (f.eks. irriterende opera-bugs) som ikke er mulig å unngå. Teknisk sett burde jeg kunne komprimere alt til en fil, og heller brukt PHP til å sniffe ut bugsene inni selve stilarket istedenfor å sende forskjellige stilark.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har så mange stilark er grunnet at jeg rett og slett ikke har ryddet skikkelig opp i dem. Jeg har effektivt fire-fem forskjellige, for å luke unna slike bugs (f.eks. irriterende opera-bugs) som ikke er mulig å unngå. Teknisk sett burde jeg kunne komprimere alt til en fil, og heller brukt PHP til å sniffe ut bugsene inni selve stilarket istedenfor å sende forskjellige stilark.

Hvis det er jorgis.com ser jeg ikke hvordan denne sida ikke kan vises riktig i alle nettleserne. Hva var egentlig bugsene?

Lenke til kommentar

Når man snakker om forskjellige nettlesere og forskjellige tolkninger av kode - noen som forstår hvorfor det er det blir pikselfeil og det som er på http://dev.undeclined.net/htv/ i IE? Har trøbla med dette problemet en god stund nå, og CSS-koden ser nok ikke ut. Har bl.a. prøvd å sette bredder i oddetall istedenfor partal, for å se om det hadde noen effekt. Det hadde det imidlertid ikke.

 

Kan ikke fatte og forstå hvorfor jeg får pikselfeil i IE hver eneste gang, selv når jeg bruker partall i breddemål osv...

 

 

Noen som ser feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...