Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Jeg vil tro javascript er den beste løsningen. Et javascript laster ned et bilde, omtrent som ITAvisens test, og målet hvor lang tid som brukes. Deretter sendes man videre til den siden som passer best.

Alternativt kan resultatet sendes til et php-script, som tar seg av redirect/print av riktig side.

 

Men enhver slik test vil basere seg på at man laster ned noe. Mer nedlasting gir alltid lenger tidsbruk. Spørsmålet er om du faktisk vil dette. Jeg hadde foretrukket en splash med valgene "broadband" og "56k", eller liknende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Domodyret: for å få IE til f.eks laste et stilark bare for seg og la andre nettlesere laste default, så kan du f.eks gjøre det slik:

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css" media="screen" title="default">
<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css" media="screen">
<![endif]-->
</head>

Lenke til kommentar
Noen som vet om et php-script som skriver en melding på skjermen hvis brukeren bruker IE? Sett det her før men fant det ikke når jeg søkte.

Har både en server-side- (PHP) og klient-sideløsning (JS) når det gjelder sniffing av nettlesere. Ved å filtrere ut brukere av IE kan man skrive en melding som bare når den nettleseren. Begge har vist seg å fungere glimrende, har du lyst på et av dem? PHP-versjonen er vedlagt.

sniffer.php

Lenke til kommentar

Det det var rimelig ripp ja. Ikke det værste jeg har sett, men ripp eller ikke - likt var det! Tviler på at seriøse webdesignere ville vært bekjent av å ha laget like sider.

 

EDIT: Ved nærmere studering virker faktisk firmaet bak sidene veldig seriøse. Nuhvel, skammelig er det allikavel! :p

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
IMO ikkje ripp i det heile tatt faktisk - likheten ligger i dei runde hjørna på boksane, og eg har sett _så_ mange andre sider som ligner (nei, ikkje spør etter eksempel - eg berre veit at eg har sett dei).

 

Fargane er forskjellige, all grafikk er forskjellig bortsett fra dei hjørna..

Ditt.

 

Rundekanter på den måten har ikke Macromedia noe som helst copyright på..

Det er gjort 100 ganger før.

 

Men likheter er det jo selfølgelig, så inspirasjon har vel webdesigneren av siden fått fra Macromedia.

Men rip? Neppe..

Lenke til kommentar

Lokaltog: Takk for script.

 

Tipper at han/hun som disgnet auto siden ikke tenkte på macromedia siden når han/hun disignet den. Vil tro det er på den måten sider blir mest like hvis det ikke er snakk om direkte rip. For når en henter inspirsjon vil en gjøre det mest mulig forskjellig for at sidene ikke skal se like ut. Eller bare noe jeg tror kanskje.

Lenke til kommentar

Doffar: du kunne også du brukt conditional comments for å fortelle IE-brukeren at han bruker IE. Tror faktisk denne meldingen vil komme frem selv om javascript er skrudd av.

 

<body>
<!--[if IE]><p>Hei, du bruker Internet Explorer</p><![endif]-->
<!--[if lt IE 6]><p>og det er på tide å oppgradere!</p><![endif]-->
<!--[if IE 6]><p>og du har siste versjon.</p><![endif]-->
<!--[if IE 7]><p>Jøss, du er heldig, for IE7 finnes ikke enda</p><![endif]-->
...
</body>

Lenke til kommentar

Fulu: Den fungerte fint. Tusen takk.

 

Men det er en ting med IE jeg har lagt merke til. Selv om det brukes samme versjon så vises siden min forskjellig. Og det er bare på min maskin den blir vist riktig. Har skjekket på flere maskiner som har lik versjon men der blir det feil med padding og margin. Hva er det som gjør det?

 

 

EDIT: www.ustabil.net

 

EDIT2: må bare legge til at jeg har tatt vekk alt av IE hacks fra css. Gadd bare ikke det dritet mer.

Endret av Doffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...