Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Egentlig ikke tenkt å be om kritikk, siden jeg kanskje blitt mer bestemt på hva jeg vil ha. Men er åpen for forslag på ting og tang som kanskje kunne vært gjort annerledes. Sak er, jeg har oppdatert designet på bloggen min ;) ( WWW )

Det må jeg si, Alex :) Veldig, veldig bra synes jeg det ble! Likte fargekombinasjoen din utrolig godt! Synes du har lyktes godt med dette designet (også)! :)

Terningkast 6liten.gif

Endret av OShea22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Urh, skal man begynne med terning/ilder/barberblad/pistoler - kast igjen? :roll:

Oooh, svært godt poeng her. La oss glømme det der. Og om du Oshea22 ikkje veit ka det dreier seg om: For ei tid tilbake blei vi enige her på forumet om aldri å gi terningkast på websider som blei lagt ut for kritikk (sjøl om denne ikkje egentlig blei det, egentlig egentlig). Kom med positiv og negativ kritikk - men ikkje terningkast. :)

Lenke til kommentar
Sitter å leser på w3schools om DTD og XML og det er en ting jeg lurer på.

Det står at det som er i PCDATA  vil bli analysert av en analysator eller noe slikt, med CDATA står det at innholdet ikke bli analysert..

Jeg skjønner ikke helt hva de mener med dette, noen som gidder å forklare meg det?

Jeg tror dette har med tags og entities å gjøre. Plasserer man en rekke tags eller tegn som egentlig burde vært gjort om til entities (f.eks. <, >, &) i en <![CDATA[ data ]]>-tag så vil parseren enkelt og greit hoppe over å prøve å parse XML mellom <![CDATA[ og ]]>. Kjekt når man skal ha med f.eks. JavaScript i et XHTML-dokument.

Dette er noe jeg ANTAR, så rett på meg hvis det er feil. :)

Fant ut at det var enkeler enn jeg trodde. CDATA er til tags som <br /> o.l. (de som ikke skal ha noen tekst inni seg) og PCDATA er for tags som <p>skal ha noe tekst inni seg </p>

;)

Lenke til kommentar
Ah, du tenker på i DTD-sammenheng! Igjen mener jeg det er CDATA (character data) som ikke skal parses, og PCDATA (parsed character data) som skal parses som "markup". <br /> tror jeg er av typen EMPTY, ikke CDATA.

Ah ok, startet med det for noen timer siden så jeg er vel ikke så stødig på det enda. Takk takk :)

Lenke til kommentar
Urh, skal man begynne med terning/ilder/barberblad/pistoler - kast igjen? :roll:

Oooh, svært godt poeng her. La oss glømme det der. Og om du Oshea22 ikkje veit ka det dreier seg om: For ei tid tilbake blei vi enige her på forumet om aldri å gi terningkast på websider som blei lagt ut for kritikk (sjøl om denne ikkje egentlig blei det, egentlig egentlig). Kom med positiv og negativ kritikk - men ikkje terningkast. :)

Helt korrekt, jeg hadde ingen anelse om at dere har blitt enige om dette her, må ha vært før min tid på forumet.

I så fall, beklager så mye :)

Lenke til kommentar

Ser at det er blitt brukt CDATA på inline javascript i Wordpress f.eks. Siden Wordpress er i XHTML 1.0 Transitional om jeg ikke husker feil... Men gjelder bruk av CDATA her bare for XHTML/XML eller kan/må man bruke det på vanlig HTML4?

Lenke til kommentar

Når var det? Tror det må vere før min tid ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...