Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge du har flash installert. I såfall er du like langt med hensyn til designet, om brukeren ikke har flash. Men er det noe spesiell grunn til at denne metoden ikke brukes? http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#font-descriptions

 

Eneste problem jeg ser for meg, er kanskje støtten for denne blant alle de nettleserne vi har der ute. Men man kommer like langt her som med flash. Har ikke brukeren støtte for det, så blir det vel bare generic font istedet.

 

Aldri brukt noen av metodene over. Men jeg mener nå at CSS metoden virker mer innbydende enn flash da... :hm:

Mange av fontene jeg har, og som jeg gjerne skulle brukt, har ofte størrelse på 100kb eller der omkring.. å legge til 100kb på vekta av sia = HOLY COW! for mange.. :p

 

sIFR vil jo vise vanlig tekst om man ikke har flash.. det som er så utrolig bra med den metoden.. og man slipper et ressurs-krevende program som må kjøre på servern (som f.eks. imagemagick eller hva nå enn for slags funksjon som f.eks. php har til det, men som bruker server-ressurser) for å vise flotte dynamiske overskrifter!

Lenke til kommentar

Fordel med å overføre dette til flash, er at flash er på klientsiden, mens genrering av bilder med f.eks PHP er på serversiden. Mindre load på server er alltid en god ting ;)

 

Oi, cfenzo! :) Du kom rett før meg ja hehe.

 

Men jeg nevnte som sagt: "Har ikke brukeren støtte for det, så blir det vel bare generic font istedet." Mulig jeg ikke formulerte meg bra nok om at det gjaldt både sIFR og CSS sin del :p

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...