Equerm Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kan man velge standardfont, eller blir det TNR? Blir vel muligens den du har valgt i CSS? Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer.. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Skal testes, har merkelig nok ikke hatt bruk for det tidligere.. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er litt waste om man ikke har flash. Men er jo kjekt for folk som ikke gidder å lage endel bilder. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er litt waste om man ikke har flash.Men er jo kjekt for folk som ikke gidder å lage endel bilder. Skru av flash og se hva som skjer. Dessuten har *veldig* mange flash installert. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Man får de samme resultatene om man lager bilder, når man skrur det av. Derfor vil dette kun være hjelpsomt for folk som ikke gidder å lage mange bilder, tenkte jeg. Men det er kjekt, jepp. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Så lenge du har flash installert. I såfall er du like langt med hensyn til designet, om brukeren ikke har flash. Men er det noe spesiell grunn til at denne metoden ikke brukes? http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#font-descriptions Eneste problem jeg ser for meg, er kanskje støtten for denne blant alle de nettleserne vi har der ute. Men man kommer like langt her som med flash. Har ikke brukeren støtte for det, så blir det vel bare generic font istedet. Aldri brukt noen av metodene over. Men jeg mener nå at CSS metoden virker mer innbydende enn flash da... Mange av fontene jeg har, og som jeg gjerne skulle brukt, har ofte størrelse på 100kb eller der omkring.. å legge til 100kb på vekta av sia = HOLY COW! for mange.. sIFR vil jo vise vanlig tekst om man ikke har flash.. det som er så utrolig bra med den metoden.. og man slipper et ressurs-krevende program som må kjøre på servern (som f.eks. imagemagick eller hva nå enn for slags funksjon som f.eks. php har til det, men som bruker server-ressurser) for å vise flotte dynamiske overskrifter! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Fordel med å overføre dette til flash, er at flash er på klientsiden, mens genrering av bilder med f.eks PHP er på serversiden. Mindre load på server er alltid en god ting Oi, cfenzo! Du kom rett før meg ja hehe. Men jeg nevnte som sagt: "Har ikke brukeren støtte for det, så blir det vel bare generic font istedet." Mulig jeg ikke formulerte meg bra nok om at det gjaldt både sIFR og CSS sin del Endret 29. april 2005 av FuLu Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Blir det ikke litt bloat? Lettere å bare bruke bilder, og en fin imagereplacement ting? Liker egentlig ikke å måtte bruke Javascript for å få sidene mine til å funke. Synes det er helt greit til clientside validering av form's osv da... Lenke til kommentar
N* Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 går det an å bruke klasser på h2-h6? f.eks: <h2 class="1"></h2> <h2 class="2"></h2> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Alle elementer bortsett fra base, head, html, meta, param, script, style, og title kan ha class, id, style og title-attributter definert. Lenke til kommentar
N* Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Alle elementer bortsett fra base, head, html, meta, param, script, style, og title kan ha class, id, style og title-attributter definert. *copy-paste til html-css huskeboka.txt* Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) N*, mulighet for at du kan sende den huskeboka til meg ? Endret 1. mai 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 N*, mulighet for at du kan sende den huskeboka til meg ? Meg også? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 html-css huskeboka.txt Sounds like a new sticky to me. Kunne trengt en sånn. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 html-css huskeboka.txt Sounds like a new sticky to me. Kunne trengt en sånn. Definitivt! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Syntes at dette var litt morsomt: Olli/Osiris fra Opera kommenterte et bilde på fotobloggen min: http://dan1el.net/photoblog/index.php?popu...nt&showimage=21 Daniel take a good look at that cat. That's the only kinda pussy you will ever see :-p Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Syntes at dette var litt morsomt: Olli/Osiris fra Opera kommenterte et bilde på fotobloggen min: http://dan1el.net/photoblog/index.php?popu...nt&showimage=21 Daniel take a good look at that cat. That's the only kinda pussy you will ever see :-p Haha, genialt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Hvem er Olli/Osiris fra Opera, og åssen vet du at det er han..? Edit: Har forøvrig sansen for bildene dine.. Endret 1. mai 2005 av Marvil Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Alle elementer bortsett fra base, head, html, meta, param, script, style, og title kan ha class, id, style og title-attributter definert. *copy-paste til html-css huskeboka.txt* CSS Crib Sheet. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Alle elementer bortsett fra base, head, html, meta, param, script, style, og title kan ha class, id, style og title-attributter definert. *copy-paste til html-css huskeboka.txt* CSS Crib Sheet. Supert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå