Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kort kan forklare hva dette går ut på?

Det handler om å vise ikke-standard fonter på web.

 

Hvis du setter visningen til en font som bare du har, vil du være den eneste som kan se denne fonten, men med sIFR 2.0 så "sender" du fonten din inn til flash som genererer denne fonten slik at alle kan se den uten å ha fonten installert.

Lenke til kommentar
Det handler om å vise ikke-standard fonter på web.

 

Hvis du setter visningen til en font som bare du har, vil du være den eneste som kan se denne fonten, men med sIFR 2.0 så "sender" du fonten din inn til flash som genererer denne fonten slik at alle kan se den uten å ha fonten installert.

Ok... I see..

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

Så lenge du har flash installert. I såfall er du like langt med hensyn til designet, om brukeren ikke har flash. Men er det noe spesiell grunn til at denne metoden ikke brukes? http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#font-descriptions

 

Eneste problem jeg ser for meg, er kanskje støtten for denne blant alle de nettleserne vi har der ute. Men man kommer like langt her som med flash. Har ikke brukeren støtte for det, så blir det vel bare generic font istedet.

 

Aldri brukt noen av metodene over. Men jeg mener nå at CSS metoden virker mer innbydende enn flash da... :hm:

Lenke til kommentar
Noen som kort kan forklare hva dette går ut på?

Det handler om å vise ikke-standard fonter på web.

 

Hvis du setter visningen til en font som bare du har, vil du være den eneste som kan se denne fonten, men med sIFR 2.0 så "sender" du fonten din inn til flash som genererer denne fonten slik at alle kan se den uten å ha fonten installert.

Og om man ikke har flash eller javascript aktivert så vises bare en standardfont :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...