Marvil Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 *Teste seg selv*. Fargekoder suger jeg greit i Pft, lett om man har Color-Picker-extension i FF.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Web Forms 2.0!Det var jaggu på tide Lite å finne på, på fritiden eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 ...og ikke minstWeb Forms 2.0! Det var jaggu på tide smile2.gif Ja der kan jeg si meg enig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Web Forms 2.0!Det var jaggu på tide Lite å finne på, på fritiden eller? På grunn av at jeg leser en spesifikasjon? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 På grunn av at jeg leser en spesifikasjon? Hender jeg gjør det i spansk timene Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) nå har jeg funnet enda en rar ting i css. den forrige var at line-height må stå under font f.eks: #element { font:20px arial; line-height:100px; } virker mens #element { line-height:100px; font:20px arial; } ikke virker. det jeg har funnet ut nå (er ikke helt sikker på denne enda): hvis du har bestemt en bakgrunn til <p> et sted tidligere i css'en virker det ikke med background hvis ikke den står over font-size. f.eks: p.element { background:#ccc; font-size:20px; } virker mens p.element { font-size:20px; background:#ccc; } ikke virker. har jeg tatt grundig feil nå eller? det var muligens andre ting som font-family og background med når jeg testet det. vet ikke om det har noe å si. Endret 11. april 2005 av N* Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Web Forms 2.0!Det var jaggu på tide Lite å finne på, på fritiden eller? På grunn av at jeg leser en spesifikasjon? Håper ikke du har lest hele siden, for den var jaggu lang. :o Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har snoka på Web Forms 2.0 jeg også... artig å se hvordan det kan bli seende ut. Dagens opplegg er ganske tungvindt. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Web Forms 2.0!Det var jaggu på tide Lite å finne på, på fritiden eller? På grunn av at jeg leser en spesifikasjon? Håper ikke du har lest hele siden, for den var jaggu lang. :o Har ikke lest den som ligger ute på W3.org nei, men har lest WD-en på WHATWG. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har ett lite problem her! For det er bare #innhold som flytter footer lenger neddover! Jeg vil ha att #left og #right også skal gjøre det om dere skjønner ? Trodde clear: both; på #footer skulle gjøre susen ! Men, funker bare på #innhold CSS * { padding: 0; margin: 0; border: none; } html, body { text-align: center; background-color: #F0F0F0; } #main { width: 94%; height: auto; margin: 0 auto 15px auto; border-top: none; border-left: 1px solid #9E9E9E; border-right: 1px solid #9E9E9E; border-bottom: 1px solid #9E9E9E; padding: 0 15px 0 15px; background-color: #FCFCFC; } #header { width: 100%; height: 150px; border-top: none; border-left: 1px solid #8D9EAB; border-right: 1px solid #8D9EAB; border-bottom: 1px solid #8D9EAB; margin: 0 auto 15px auto; background-color: #FFF; } #wraper { width: 100%; height: auto; margin: 0 auto 0 auto; } #left { position: absolute; left: 38px; top: 165px; width: 200px; background: #C8DAEB; border: 1px solid #8D9EAB; text-align: left; } #innhold { text-align: left; background-color: #FFF; background:#fff; margin-left: 238px; margin-right: 238px; voice-family: "\"}\""; voice-family: inherit; margin-left: 215px; margin-right:215px; margin-bottom: 15px; } #right { position: absolute; right: 38px; top: 165px; width: 200px; background: /*#BFD4E8*/#FFF; border: 1px solid #8D9EAB; text-align: left; } #footer { width: 100%; height: 30px; border-top: 1px solid #8D9EAB; margin: 15px 0 15px 0; clear: both; } Noen som gidder og se litt på det ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Posisjoner #left og #right med statisk (vanlig) posisjonering, ikke absolutt. Absolutt posisjonering gjør at blokka ikke tar hensyn til andre blokker/elementer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Problemet mitt er att jeg ikke klarer og få plassering av divs til og bli riktig om jeg bruker position: static; på #left og #right Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hallo. Jeg har nå installert Opere. Noe jeg la merke til med en gang er at alle fargene blir en liten nyanse mørkere enn i FF. Går det an å gjøre noe med det? Ikke i Opera, men i css til siden min, slik at den blir lik uavhengig av nettleser. Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 En ting til mens jeg først er igang: Hvordan kan jeg få Opera, IE og FF til å vise denne diven riktig? #kategorier { width:210px !important; width:250px; padding:5px 10px 10px 30px; background:#99CC00; border-bottom:1px #fff solid; } Nå er den lik i IE og FF, men siden Opera bruker det som står foran !important (virker som det) og legger på padding på samme måte som IE blir div'en for smal. Noen som vet? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 man bør altid starte et css dokument med: * { margin: 0; padding: 0; } Da slipper du slike problemer Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har det i css dokumentet. Men jeg slipper ikke slike problemer. Noen andre ideer?? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Problemet mitt er att jeg ikke klarer og få plassering av divs til og bli riktig om jeg bruker position: static; på #left og #right Sett float: left; Eventuelt kan du finne noen css-templates som du kan se på, eller se på andre sine sider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Ja, men, jeg finner bare eksempler som er ganske likt mitt! Alle bruker position: absolute; på #left og #right! Og når jeg bruker float får jeg ikke #right til og komme på riktig plass.. Faktisk første gang jeg har plundra så mye med CSS! EDIT: Klarte det Endret 12. april 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
N* Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 selv ikke w3c's egen nettleser Amaya klarte ikke acid2 testen :!: Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 selv ikke w3c's egen nettleser Amaya klarte ikke acid2 testen :!: *kremt* Amaya is a Web editor, i.e. a tool used to create and update documents directly on the Web. forskjell på nettleser og editor, mister, og selv om det sikkert er en viss grad av HTML-visning i den kan den ikke kalles en nettleser for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå