Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er :active og :focus til egentlig?

Man kan også lage menyer som popper opp når man klikker på elementene ved å bruke selektorer som dette:

#menu li ul{display:none}
#menu li:focus ul{display:block}

Finnes mange bruksområder for disse pseudoklassene, er veldig kjedelig at IE skal ødelegge alt.

Lenke til kommentar

Holder på med wordpress her nå men får ikke koblet til databasen.

Hva skal stå på de forskjellige:

 

define('DB_NAME', 'ustabil_wordpress'); //

define('DB_USER', 'ustabil_blogg'); //

$table_prefix = 'wp_'; //

 

Noen som vet eller kan hjelpe meg?

 

Stiller spørsmålet her siden jeg vet noen av dere bruker wp.

 

Kan det ha noe med localhost?

define('DB_HOST', 'localhost'); //jeg bruker STW

Endret av Doffar
Lenke til kommentar

DB_HOST er 99,9% sikkert localhost, DB_NAME må være navnet på MySQL-databasen din, DB_USER brukernavnet (med de nødvendige privilegiene) og det er sikkert et sted der DB_PASS defineres med passordet for brukeren.

 

Det viktige er å sørge for at brukeren har rettigheter til å skrive til databasen, det må iallefall jeg gjøre manuelt (CPanel).

Lenke til kommentar
Har laget meg et skjema som jeg liker veldig godt. Hvis du synes det ser stilig ut kan jeg sikkert legge ut skjemafila til deg.

Høh, bruker du andre farger enn PHPs default-farger? :ohmy:

 

Se for eksempel på fargene til denne filen, så har man de beste syntaks-fargene. Eneste er at det kan være greit å bruke en mørkere bagrunnsfarge for å skåne øynene når man koder til fuglene våkner. :p

 

EDIT:

 

Doffar: Ser ut som om WP er satt opp til å bruke mod_rewrite, noe det virker som om du ikke har. Se om du kan få satt det til å være av ett eller annet sted (nice urls eller noe lignende.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Har tenkt til å lage en hjemmeside nå (blog). Har enda ikke laget en side ved hjelp av ordentlig CSS bruk, masse div's :p. Kan CSS og HTML sånn temmelig bra, tror jeg også skal legge om til XHTML før jeg begynner. Er det noe spessielt jeg burde tenke på før jeg begynner? (skal begynne med å tegne skisser nå).

 

Kan noen gi meg adressen til noen av disse inspirasjons sidene? Husker ikke adressene :blush: ...

Lenke til kommentar

Neppe. Testen kom jo i dag, og Opera 8.00 kommer GANSKE snart. Å lage en nettleser er kompliserte saker... hvor mange utviklere i hvor mange år har ikke prøvd å lage noe som er 100% korrekt i henhold til standardene? De fleste holder på enda.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...