jorgis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Huff, regner med STW blir temmelig sur hvis jeg bestemmer meg for å legge inn PHP5 på deres servere. Kjipt om de ikke får ut fingeren snart. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva er fordeler med php5, sånn btw? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Skal jeg være ærlig veit jeg ikke om så mye! Men, grunnen til att jeg nå syntes det er ett must er f.eks OOP som da har blitt mye bedere og har en del funksjoner som jeg da savner i php4! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Huff, regner med STW blir temmelig sur hvis jeg bestemmer meg for å legge inn PHP5 på deres servere. Kjipt om de ikke får ut fingeren snart. Har sendt dei mail og spurt: > Hei! > > Har deres servere støtte for PHP5 - og om ikkje: er det aktuelt å installere det? <!-- STW SITT SVAR --> Hei, Vi har pr. i dag ikke støtte for PHP 5 og har ingen konkrete planer om å installere det. Vi vurderer kontinuerlig nye produkter og oppgraderinger av eldre og gjør disse tilgjengelige så snart vi vurderer de som stabile og det er hensiktsmessig med tanke på ytelse og sikkerhet. Mvh, Kundeservice Servetheworld Endret 5. april 2005 av arve87 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 arve87: Standardsvar. Fikk samme svar når jeg spurte dem om det for over et halvt år siden, når php5 var helt ny. Tror de svarte det samme når jeg lurte på når de skulle oppgradere mySQL og phpmyadmin. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 STW ser forresten ut til å slite litt nå. Domenet mitt (og www.servetheworld.net) er dødt, noe det også har vært tidligere i dag. Får sende dem en mail i morgen for å vite hva som skjer/skjedde. Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 STW ser forresten ut til å slite litt nå. Domenet mitt (og www.servetheworld.net) er dødt, noe det også har vært tidligere i dag. Får sende dem en mail i morgen for å vite hva som skjer/skjedde. Fikk du svar? Jeg er også nysgjerrig på hva som skjedde ... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har ikke fått sendt noen mail enda, men kan sjekke med support nå. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) The World's Longest Web Page. Endret 6. april 2005 av SirIce Lenke til kommentar
neb Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 hehe artig, men totalt meningsløst. :!: kunne han ikke lagd den enda lengre? eller er det maksimumsgrensa for hva en browser kan ta eller no sånn? burde hatt noe innhold Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 eller er det maksimumsgrensa for hva en browser kan ta eller no sånn? Hmm.. Nå begynte jeg faktisk og lure litt på hvor lang kan egentlig en side være! Må testes ut en gang! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Dobbelpost Endret 6. april 2005 av SirIce Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Firefox stopper rundt 4400000em i 1280x1024 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Firefox begynner også å tryne når filstørrelsene overstiger 150MB. Under *nix begynner den å okkupere opptil 1GB minne før hele maskinen råtner, mens under windows går den bare rett i dass. Skjeldent at HTML-filer overstiger 150MB, men jeg har opplevd det. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Se litt på denne tutorialen. (meget bra skrevet). Jeg lurer på hva man gjør når man får flere bilder? Jeg skal lage en hel meny på denne måten, hvordan kan jeg få til det ved hjelp av denne metoden? Endret 7. april 2005 av flodhest Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Lage mange bilder som er helt identiske i størrelse og skrive no annet på.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du misforstår. Jeg tenker kodemessig, i forhold til at det er en klasse. a.imageLink { display:block; background:url(path/to/image.png) top no-repeat; width:100px; height:50px; text-decoration:none; } a.imageLink:hover { background-position:bottom; } a.imageLink span { visibility:hidden; } og <a href="#" class="imageLink"><span>Link text</span></a> Er koden for et bilde, hvordan blir da koden for neste? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Man kan vel tenke seg at det går an å bruke ett stort bilde også, der bakgrunnsposisjonen også har en Y-verdi (altså at bildene ligger under hverandre, og at link1 viser 1-30 px, link2 viser 31-60 px, etc) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) <ul id="meny"> <li><a id="link1" href="#"><span>Link nummer 1</span></a></li> <li><a id="link2" href="#"><span>Link nummer 2</span></a></li> <li><a id="link3" href="#"><span>Link nummer 3</span></a></li> </ul> ul#meny a { display: block; width: 30px; height: 30px; background-position: 0 top; } ul#meny a:hover { bacground-position: 0 bottom; } ul#meny a#link1 { background-image: url("path/fil.png"); } ul#meny a#link2 { background-image: url("path/fil.png"); } ul#meny a#link3 { background-image: url("path/fil.png"); } Kommentar: Prinsippielt har dette likhetstrekk med faktorisering i matematikk ul#meny a(:hover) angir alt som er likt for alle menyknappene. ul#meny a#linkX angir det som er individuelt. Endret 7. april 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå