Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil også nevne det at Adobe støtter åpne standarder er en milepæl for oss nettnerder. Nå som Adobe GoLive2 lager pene, vakre, XHTML-valide koder vil dette støtte kampen mot proprietære standarder, og kanskje flere og fler vil få øynene opp for CSS. Dersom folk gjør det, vil fler og fler kanskje klage pga IEs manglende (og dårlige) støtte for CSS.

 

Dette har Adobe å si:

Why open standards?

 

Adobe® GoLive® CS2 not only supports open standards, but has been developed using them as a guiding principle. There are very good and practical reasons for the choice:

Open standards promote choice

 

Open standards are not the property of any specific company. Instead, they have been developed by organizations comprised of many technology vendors — from software companies to handset manufacturers. Since different vendors can provide solutions based on those standards, you are free to choose whatever products meet your specific needs. But no matter what solution you choose, you know that it will work in conjunction with another that uses the same open standard. As a result, you never have to tie your content or application's fate to the success of a specific vendor or proprietary technology.

Open standards provide lower-cost solutions

 

Since open standard solutions are publicly shared among vendors, any company can produce tools that support them. This increases competition, which in turn leads to lower costs for end users.

Open standards facilitate interoperability

 

When content and applications are created using open standards, they interact with other applications in a predictable way. What does this mean? Many designers and developers probably remember the early days of the Web, when they had to build different sites for different browsers and platforms. But with open standards, there is no need for extensive customization. Instead, you can focus on building your own application instead of trying make it work with proprietary solutions.

 

Dette er knall! Digger Adobe :)

Lenke til kommentar

@dan1el: høres bra ut dette, Go Adobe! :D

 

Men blir nok lenge til jeg kjøper meg Adobe pakka grunnen pc oppgradering.

 

Jeg synes det virker lurest å kjøpe Premium pakka, selv om det koster ca $1200 (yikes). Men bare Adobe GoLive CS2 koster $400, og da går man jo glipp av Photoshop og andre nyttige tools.

Lenke til kommentar
Adobe CS2 ser absolutt fristende ut! Har fått masse info fra Adobe og Computer Arts om dette i går og i dag, ser veldig, veldig bra ut :) Er vel bare å begynne å spare, selv om jeg sikkert ikke får råd til pakken i dette århundret :grin:

Regner med at også Adobe har greie rabatter for studenter og andre "økonomisk vanskeligstilte". ;) Om det virkelig skorter på penger, kan du stikke innom frifond.no og søke om penger derfra til slikt. Er overraskende hvor mye som er gratis her i norge. ;)

Lenke til kommentar
Skrevet 04/04/2005 : 22:28

  AJ-fork har ingenting med IE å gjøre. Regner med AJ-fork sender avgårde noenlunde IE-okay kode, så det skal ikke være noe trøbbel med det.

Tror faktisk jeg lastet ned en versjon 168 som ikke søtter IE. Forsåvidt prisverdig, men .....link
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Adobe CS2 ser absolutt fristende ut! Har fått masse info fra Adobe og Computer Arts om dette i går og i dag, ser veldig, veldig bra ut :) Er vel bare å begynne å spare, selv om jeg sikkert ikke får råd til pakken i dette århundret :grin:

Når skal det komme ut ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Nettop sitti og krangla med webhosten min om og få php5 inn på webhotelet mitt! Dem nekta :dontgetit:

 

Da satte jeg i gang hode og siden jeg har ssh tilgang la jeg inn php5 selv og kjører alle php filene mine gjennom min egen instalasjon av php med hjelp av htaccess!

 

Dette funka toppers :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...