Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uvitende folk trenger god rettleding.

 

Forklar hvorfor du mener det blir feil å gjøre det på deres på premisser, og hold en saklig tone. Ikke si at grønt er stygt og slik.

Hehe, minner meg om BI reklamen som gikk/går på TV'en. Sånn gubbestyre som avgjør hvordan designet på logo skal være :D (Ok husker ikke detaljer...)

 

Glemte å nevne. La designeren gjøre jobben sin, greit at man har premisser og kravspec å følge, men designeren bør være fagmannen med en del innvirkning på resultatet. Vel og merke at designeren er flink i faget sitt. (Typografi osv osv)

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
La designeren gjøre jobben sin, greit at man har premisser og kravspec å følge, men designeren bør være fagmannen med en del innvirkning på resultatet.

Som en lokal grafisk designer sa: «Jeg gir ikke fra meg en logo uten at jeg selv er 100% fornøyd».

 

Nå vet jeg ikke helt hva denne diskusjonen handler om, noen som gidder å skrive et kort sammendrag? :)

Lenke til kommentar
Som en lokal grafisk designer sa: «Jeg gir ikke fra meg en logo uten at jeg selv er 100% fornøyd».

 

Nå vet jeg ikke helt hva denne diskusjonen handler om, noen som gidder å skrive et kort sammendrag? :)

Nøkkelord er; ikke fullt så pent design, typografi og kritikk om forbedring fra gammel til ny.

 

Ble kanskje litt hypotetisk det med at designeren bør ha det siste ordet. Jeg vet ikke hvem som var "sjefen" på hvordan det nye skulle bli. Men det virker trangt og lite luftig. Alt for dårlig line-height og margin mellom paragrafer og opplisting av nyheter på forsiden f.eks. Litt anonym meny, hvertfall dårlig hover (imho). Men mulig designeren ikke visste bedre? :tease:

Lenke til kommentar
La designeren gjøre jobben sin, greit at man har premisser og kravspec å følge, men designeren bør være fagmannen med en del innvirkning på resultatet.

Som en lokal grafisk designer sa: «Jeg gir ikke fra meg en logo uten at jeg selv er 100% fornøyd».

Tja, jeg liker PoleCat sin holdning, at han ikke leverer fra seg produkter han ikke selv er 100% fornøyd med, samt at han ikke påtar seg oppdrag han ikke har sansen for.

 

Ja, man kan miste noen kunder, men holder høyere kvalitet på det man leverer.

:)

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at en side er vanvittig treg i IE?

Nå snakker jeg ikke om lastingen av sida, men at alt på sida går ekstremt tregt i IE.

For eksempel scrollingen hakker seg nedover slik at det blir vanskelig å scrolle.

I tilleg tar det ca 3 sekunder før :hover funker.

 

Dette problemet finnes ikke i FF eller Opera

 

Noen som vet hva IE sliter med her?

Lenke til kommentar

Har liksom ingen av delene, ikke noe javascript, flash eller java.

Og .png bruker jeg ikke i dette designet.

Og det heller ikke bare her siden er treg, har prøvd den andre steder også. og IE SLITER med den.

 

edit: Det stemmer at explorer bruker 100% CPU kraft, dette gjør den ved lasting av siden og ved :hover elementene.

Endret av Mira
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...