Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette facinerer meg mer og mer. Når en redesigner en side, forandrer man alt untatt den grelle måten man lister opp nyheter på. Det er en slager nesten uansett tilfelle. Alt er pent, untatt det.

 

Grelle dominerende streker er klint over og oppunder nyhetene. Alt som heter avstand og luft mellom brødtekst og bildene er ikke-eksisterende.

 

På "Siste fra forum" forekommer det samme: klint inntill bordene. Hver enkelt overskrift er dårlig markert.. for alt jeg vet kunne en link gå over to linjer...

 

En svær boks dominerer hele området hvor nyhetene faktisk listes opp. Det er her mine øyne faller først på siden og jeg lurer på om jeg har blitt tatt til et helt annet sted en overklokking. Det må da være mulig å la et litt mer diskre søkeboks?

 

Leser man en artikkel er det en "dropdown"-boks på høyre side. Hadde kanskje vært lurt å beskrevet hva dette var forno'?

 

Designet (grafisk) ser ganske pent ut, men det er mye pirk og justeringer for at det skal bli ordentlig. I mine øyne ser den halvferdig ut, med tanke på strøken grafikk og dårlig typografi.

Lenke til kommentar
...og nederst står det "design © hipercom as"..

Og ironisk nok står det en noe motstridende beskjed noen hundre pixler lenger mot høyre:

Copyright © 1998-2004 Overklokking.no - kanskje gjelder dette bare innholdet? I så fall bør de utvide den til 2005..

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan bruke robots.txt til å henvise en søkebot til den nye versjonen av en side?

 

Jeg sitter altså med en omOssOld.html og en omOssNy.html Førstnevnte vil jeg ikke ha indeksert, men kan jeg fortelle boten at denne siden finnes i nye versjon på følgende URL?

 

Sjefen som spør :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan bruke robots.txt til å henvise en søkebot til den nye versjonen av en side?

 

Jeg sitter altså med en omOssOld.html og en omOssNy.html Førstnevnte vil jeg ikke ha indeksert, men kan jeg fortelle boten at denne siden finnes i nye versjon på følgende URL?

 

Sjefen som spør :)

Hmmm, du kan alltids sende statuskoden 301 (Moved Permanently) via .htaccess eller et serverside-språk.

 

Tror ikke det lar seg gjøre via robots.txt

Lenke til kommentar

Syntes det er synd det med at veldig ofte besøkende sider som www.overklokking.no skal ha et sånt design når man finner utrolig fine sider som ikke er besøkt i det hele tatt nesten.

 

Men slik kommer det vel altid til å være.

Bryr meg egentlig ikke hvordan overklokking.no ser ut uansett, bruker den aldri og tviler på at jeg noen gang kommer til å bruke den.

Og for å være ærlig så har jeg aldri sett det gamle designet til overklokking.no, ihvertfall ikke som jeg kan huske, :whistle:

 

edit:

Postet 13:37 jo.

:woot: ?

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...