Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Lokaltog: Den nye unrealized så virkelig lovende ut. Stå på. :)

Håper at interessen øker litt igjen etter at det kommer nytt skall. Kanskje jeg også kan bidra med noe igjen. Har vært veldig tamt med meg den siste tiden. Har ikke laget et eneste utkast til nye sider, selv om jeg har minst 2 prosjekter på gang. Vet ikke hvor det skal ende. Jeg har mistet gnisten totalt. Kjekt å se at andre forsatt holder koken.

 

 

Btw. leeenge siden jeg sa noe i webkafeen sist også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tør jeg spørre hva du har lært av boka hittil?

Tja, igrunn ikkje lært så fryktelig masse nytt, men underbevisste ting ved forskjellige temaer er litt forklart. Interessant lesestoff, men ikkje noke god lærebok igrunn - som heller ikkje er meininga heller. Det er meir for å opne deg opp meir for korleis ting er, og forstå bedre ting du kanskje kan fra før - iallefall det den boka blir for meg.

Lenke til kommentar

lære css av en bok er vel ikke helt den beste måten nei (ikke alene ihvertfall, prøve-feile metoden er alltid den beste syns jeg). Sikkert greit å ha noe å lese på dass da :) , hva er prisen på den ? hva betalte du totalt arve87?

Endret av resol
Lenke til kommentar
lære css av en bok er vel ikke helt den beste måten nei (ikke alene ihvertfall, prøve-feile metoden er alltid den beste syns jeg). Sikkert greit å ha noe å lese på dass da  :) , hva er prisen på den ? hva betalte du totalt arve87?

Du har kanskje rett i det, men for å få den fullstendige forståelsen for HTML og CSS, spesifikasjonen leses.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Pent design lokaltog, gleder meg veldig.

Og jeg er med på den med å "drite" i IE.

De får klare seg med en annen versjon.

Skulle bare mangle.

Tror ikke jeg hadde ville gitt totalt blaffen i IE når det er snakk om et såpass omfattende prosjekt (selv om Lokaltog og jeg har mimret om diverse andre separasjonsidèer :p).

 

En alternativ og litt mindre "flashy" versjon går nok greitt, og det kan jo enkelt gjøres ved å legge en meta-refresh i en Conditional Comment.

Lenke til kommentar

N*: Når man skal tabilder fra web som, er i 72dpi, og putte det i en trykt publikasjon (f.eks. bok), som har 300dpi eller høyere, så vil et 72dpi bilde bli pixlete..

Lite man kan gjøre med det, om man ikke setter seg ned og lager en side som er over 30 ganger større enn slik den egentlig skal være, eller tegner opp ting på nytt i illustrator eller photoshop i høyere dpi.. og det har de ikke gjort..

Og å skulle be hver enkelt designer om å levere en 300dpi+ bilde-version av sia ville ihvertfall etter min mening bare bli dumt..

 

(dpi = Dots Per Inch)

Lenke til kommentar
Betalte alt i alt USD 35 - altså under 300kr.

 

Uansett - eg har ikkje så masse peiling på ditt kunnskapsnivå, men som en generell "advarsel" bør eg vel seie at denne boka er på ingen måte en plass å lære seg CSS/HTML som nybegynner. Du er nødt å ha komt deg opp på et middels nivå iallefall før du vil få glede av denne boka, men når du først er der så er boka konge! :D

Okei, det tyder på at du ikke betalte frakt ja..

 

Vil vel si selv at jeg har litt peil på CSS, ikke nybegynner mener jeg selv hvertfall... Som du sier, på et middels nivå. Tror jeg skulle fått noe ut av boka da egentlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...