Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det høres jo ikke så dumt ut det, men hva med folk som lar Opera identifisere seg som IE?

Det er det som er det kule; scriptet tar hensyn til det og sniffer riktig nærmest uansett. Har prøvd ut flere emuleringsmodier i Opera, og den identifiseres som Opera hver gang. :)

 

Edit: Fant en enda bedre løsning som kjøres serverside. Tror denne funker i de fleste nye nettlesere (analyserer HTTP-headere), det skal bli satt på prøve når det blir tid for kritikk.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Takk for alle positive tilbakemeldinger så langt! :)

 

Over til noe ganske annet:

Alle som er på jakt etter et skikkelig HTML/CSS-redigeringsprogram; IKKE kjøp Dreamweaver eller andre kjempedyre programmer som ikke er beregnet på mannen i gata. Ta heller en kikk på TopStyle, det er det definitivt mest avanserte programmet jeg har sett (i forhold til pris, størrelse og målgruppe), her er noen av funksjonene:

  • Integrert med W3C- og Bobby-validatorene
  • Full HTML- og CSS-støtte opp til XHTML 1.1 og CSS 2.1
  • "Style Checker" som forklarer eventuelle bugs som kan oppstå i forskjellige nettlesere ut fra egenskapene som er brukt i selektorer
  • Man kan velge alle egenskapene som er tilgjengelige i forskjellige nettlesere (slik at egenskaper som ikke er støttet i f.eks. IE5 ikke vises i listen over egenskaper)
  • Nesten slutt på manuell CSS-skriving, man kan gjøre alt direkte i listen over egenskaper (VELDIG tidsbesparende)
  • Enkel oversikt over alle selektorene i en egen boks for dette
  • Avanserte funksjoner for redigering av både HTML og CSS (les mer på nettstedet til Bradbury)

Kort og enkelt, slutt å anbefale Dreamweaver og Notepad, det er bare tull og vås. Prøv Topstyle (kommer også i en gratis Lite-variant med nesten like mange funksjoner), og du vil skifte mening med én gang.

 

(Ikke reklame det her, men heller et forsøk på å gi folk et alternativ til DW og andre tunge programmer, Topstyle er på 3 MB og MYE billigere enn DW, og har samtidig flere nyttige funksjoner enn de fleste andre programmene på markedet.) :)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Man kan sammkjøre topstyle og DW også (man kan ha eksterne css program til dw). Programmet er ganske digg ja, men jeg har aldri prøvd å skrive html i det, trudde det kun var til css. er vel ca 6 mnd siden jeg prøvde topstyle første gang, og siden jeg trudde det kun var til css så gadd jeg ikke gjøre noe særlig for å skaffe det.

 

Man har også et CSS program som heter StyleMaster, hvor jon hicks har lagd iconene ;) ikke helt ulikt topstyle, men kun css(tror jeg).

Lenke til kommentar
@Lokaltog: Er der bare til CSS? Virker som om det er ment for CSS.. ?

Det begynte som et program for CSS, men er blitt utviklet for HTML også.

 

Det er et avansert HTML-program i tillegg til et avansert CSS-program, så om du ikke skriver serverside-kode så tror jeg TopStyle er et godt valg både for HTML- og CSS-koding.

Lenke til kommentar
Det høres jo ikke så dumt ut det, men hva med folk som lar Opera identifisere seg som IE?

Ved mindre scriptet til Lokaltaag er helt paa jordet, saa burde det funke fint iom. at Opera legger til "Opera v.nr." paa slutten av strengen ("Dette er en MSIE-nettleser (Noe om Mozilla-kompitabel) Opera 8.0"). Det er altsaa bare aa sjekke om strengen innholder MSIE og IKKE inneholder Opera.

Lenke til kommentar
mozilla står for nye netscape ja. er vel aol som kjøpte netscape da det gikk konk. og satte bort jobben til mozilla-gutta i fjor. så det er bygd opp på det samme, men som du sier ser netscape ikke så bra ut.

Må bare rette litt nettleserhistorie.

 

Netscape (code name "Mozilla") ble introdusert til verden i 1994. Tok raskt over som den dominerende nettleser. Etter mye opp og ned så bestemte Netscape seg i 1998 å legge ut Mozilla som åpen kildekode, og startet Mozilla Foundation.

 

Alle Netscape versjonene var "snapshots" av Mozilla kildekode.

Lenke til kommentar

God aften godtfolk!

 

Jeg har et pressende problem jeg søker en løsning på, selv blant dere PHP-elskere.

 

De som kjenner meg vet at jeg sverger til windows på servern, og at jeg i lenger tid har påstått at jeg skulle lage et skikkelig publiseringssystem til meg selv. Vell, jeg er flink til å snakke for meg, men oppfølgingen har vært mangelfull for å si det mildt.

 

Nå, i forbindelse med en viss hendelse i september, har jeg veldig mye på hjertet jeg gjerne skulle delt med omverdenen. Derfor trenger jeg en publiseringsløsning som kan kjøre på IIS uten PHP. Den trenger ikke være superfancy eller noe, men det er et krav om at den er fullt mulig å iomplementere i et eksisterende design.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...