Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok da! :p

 

Vil ikke gi ut noen link til kodebetaen da jeg jobber aktivt på den i dette øyeblikk, men planen er iallefall å få designet til å se noenlunde slik ut:

 

design-bred.png

 

Det endelige designet blir noe bredere og med litt annerledes utseende på linker o.l.

 

Og for de som måtte lure; NEI, designet vil ikke fungere i Internet Explorer, det blir rett og slett for mange hacks og for mye jobb å tilpasse det til den nettleseren. Folk som bruker IE vil få muligheten til å bruke et alternativt design som skal fungere i alle nettlesere isteden. :)

 

Kom gjerne med kommentarer på designet slik det ser ut nå, men ikke gjør noen stor sak ut av det siden dette ikke er den endelige versjonen. ;)

 

Edit: oppdaterte bildet til den brede versjonen

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Hmmm... dette så bra ut :)

 

Egentlig sikke så mye og si om det men, tror nok det blir bedere om det blir bredere ja :) Var litt smalt! Skal gi deg ordentlig kritik når du kommer med en ordentlig verson av siden! Men foraldel, dette så bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar
hvorfor skulle ikke den funke i ie?

En blanding av flere årsaker, egentlig.

  • Jeg er LEI av å hacke all CSS'en min til å funke i IE
  • Jeg liker å leke med transparent PNG, det gjør designjobben mye enklere
  • IE-brukere får et eget design de kan se på
  • Kunne sikkert brukt 1500 ekstra kodelinjer for å få designet med Flash-headerne og slikt til å funke i IE, men jeg er for lat.

Lenke til kommentar
Dette her ser veldig bra ut, Lokaltog :) Blir det samme databasen som sist, slik at man ikke trenger å registrere seg på nytt, eller er ikke dette helt bestemt enda?

Dette har jeg ikke tenkt helt ut ennå, men jeg tror medlemsfunksjonen kun vil bli tilgjengelig for skribenter, og at kvalitetskontrollen blir en smule strengere. I tillegg vil det bli en slags samlet blogg med innlegg fra flere webutviklingsblogger.

 

Prosjektet er fortsatt i tidlig betastadium, så jeg kan ikke si at noe av dette er helt avgjort ennå.

 

Edit: Dersom det blir et diskusjonsforum på unrealized.org så vil man slippe å registrere seg på nytt. Men jeg vet ikke om jeg gidder å sette opp et forum i tilfelle det ikke blir brukt.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig ikke det gjør så veldig mye at den ikke her helt kompitabel med  IE med tanke på at det er vel stort sett webdesignere som besøker en side som handler om webdesign og slikt da. Det folkeslaget vet at IE ikke er bra og bruker FF eller Opera ;)

Nettopp. Den lille andelen som kjører IE på unrealized.org i dag tror jeg ikke vet hva som befinner seg på websiden min heller. :)

 

BTW: "Ikke helt kompatibel" er et for mildt uttrykk. Betaen ser konge ut i Opera og FF, men i IE er den seriøst helt ødelagt. Det er ikke mulig å konsentrere seg om noe annet enn designbugs, derfor har jeg inkludert temafunksjonen.

 

Dersom noen kompetente designere har lyst til å lage temaer til unrealized.org kan dere ta kontakt på PM eller mail, alle forslag til temaer mottas med takk. :)

Edit: nevnte jeg at IE-kompatibilitet ikke er et krav? ;)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
hvorfor skulle ikke den funke i ie?

En blanding av flere årsaker, egentlig.

  • Jeg er LEI av å hacke all CSS'en min til å funke i IE
  • Jeg liker å leke med transparent PNG, det gjør designjobben mye enklere
  • IE-brukere får et eget design de kan se på
  • Kunne sikkert brukt 1500 ekstra kodelinjer for å få designet med Flash-headerne og slikt til å funke i IE, men jeg er for lat.

joda. jeg er enig. men det ville ærlig talt ikke tatt serlig lang tid å slenge på noen ekstra !importanter der det blir feil.

 

det med transparent png'er er jeg uenig i. det går minst like fort å kutte opp menyen (hvis det er den du tenker på) slik at den ser lik ut uten transparent png.png tar vel også mer plass, og det er vel ikke så lurt på en slik side?

Lenke til kommentar
joda. jeg er enig. men det ville ærlig talt ikke tatt serlig lang tid å slenge på noen ekstra !importanter der det blir feil.

 

det med transparent png'er er jeg uenig i. det går minst like fort å kutte opp menyen (hvis det er den du tenker på) slik at den ser lik ut uten transparent png.png tar vel også mer plass, og det er vel ikke så lurt på en slik side?

Tror jeg er uenig med veldig mange på akkurat dette punktet. Saken er at IE-brukere står for en behagelig liten andel av treffene på ur.org, og derfor tillater jeg meg å være litt lat. IE-brukere blir presentert med denne notisen i en boks når de kommer inn på unrealized:

unrealized.org er et webområde som har som mål å følge W3Cs fastsatte standarder for webkoding. Dersom du bruker en nettleser som ikke viser denne websiden riktig, klikk her for å aktivere universaltema eller klikk her for å deaktivere stilark.

 

Love it or hate it, jeg kommer ikke til å hacke kompatibilitet inn i dette designet. :)

 

Størrelse på png-filer? All grafikken jeg har hittil (22 filer, mange smileyer og elementer som ikke er i bruk) tar til sammen 119 kB, og føler ikke at det er så mye at jeg bør velge bort PNG som filformat. :)

Lenke til kommentar
transparent png funker i IE med litt kode, så det skal ihvertfall ikke være noen hindring.

... men jeg er for lat.
Love it or hate it, jeg kommer ikke til å hacke kompatibilitet inn i dette designet.
Tror jeg er uenig med veldig mange på akkurat dette punktet.
IE-brukere står for en behagelig liten andel av treffene på ur.org, og derfor tillater jeg meg å være litt lat.

Dessuten er PNG-støtten for IE ganske begrenset selv med hacks (jeg har prøvd ut flere metoder før, og hver gang har jeg støtt på en eller annen merkelig bug).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...