Cucum(r) Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Tenkte jeg bare maatte hoppe innom aa si hei Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Kutt ut nettleserprat dersom det ikke er webrelatert. Nye funksjoner i en nettleser/leketøy er det ikke. Takk. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 I Opera 8.0 beta 3 har de retta mange feil når det kommer til styling av <form>s. Hører jeg et hurrra? Også er støtte for SVG 1.1 Tiny implementert (vektorgrafikk med XML)... Mozilla skal visst ha støtte for det også (ikke Firefox): http://www.opera.com/features/svg/ Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Dette, forresten, er meget interessant: http://uk.builder.com/webdevelopment/desig...39240297,00.htm Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) edit: slettet Endret 17. mars 2005 av Garreth Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 [kuriositet]Noen som vet hvilken font som er brukt på 100kroneseddelen?[/kuriositet] Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 The Next Big Thing in Online Type Beginning in 2006, Microsoft says it will ship with its operating system and other software products six brand new typefaces created especially for extended on-screen reading. Wow, "endelig" kan vi bytte ut arial/verdana og georgia med nye, friske fonter som ser bra ut. Skal bli spennende å se hvordan støtten for OS X og Linux blir tho. Lenke til kommentar
resol Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 det blir show, kjipt dem drøyer så lenge med det ,men det gjør dem vel jo alt annet også. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 The Next Big Thing in Online Type Beginning in 2006, Microsoft says it will ship with its operating system and other software products six brand new typefaces created especially for extended on-screen reading. Wow, "endelig" kan vi bytte ut arial/verdana og georgia med nye, friske fonter som ser bra ut. Skal bli spennende å se hvordan støtten for OS X og Linux blir tho. Verdana, arial og Georgia ser jo bra ut, skjønner ikkje heilt korfor du vil bytte ut desse. Lenke til kommentar
resol Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Tror poenget er at det blir noe nytt å bruke, og forandring fryder som kjent. Man er kanskje et snev lei av de fontene man har tilrådighet i dag... Lenke til kommentar
Leon Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kan vel ikke si meg annet enn enig i at et større fontutvalg for pcbrukere ikke er å forakte. Selv om de fontene som er standard i dag faktisk er ganske pene. (Med unntak av Verdana, da) Men som sagt over, "lurer på hvordan støtten blir for OS X og linux". Det hadde vært kjekt om vi ikke ble glemt av M$ denne gangen også... Forandring fryder! Lenke til kommentar
joffar Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Kan vel ikke si meg annet enn enig i at et større fontutvalg for pcbrukere ikke er å forakte. Selv om de fontene som er standard i dag faktisk er ganske pene. (Med unntak av Verdana, da) Men som sagt over, "lurer på hvordan støtten blir for OS X og linux". Det hadde vært kjekt om vi ikke ble glemt av M$ denne gangen også... Forandring fryder! Nå er det vel ikke opp til Microsoft å lage fonter med støtte for Linux etc... Bill Gates wants computer users, well, Microsoft users, to have a more enjoyable on-screen reading experience -- so much so that he made improving reading on the screen one of his top five priorities. ... Beginning in 2006, Microsoft says it will ship with its operating system and other software products six brand new typefaces created especially for extended on-screen reading. ... CORRECTION: An earlier version of this article reported incorrectly that these new fonts could not be displayed on Macs. In fact, they can be -- but only if the operator of a website has licensed them for embedding or if an individual user has licensed them for personal use. Siden disse fontene blir sendt ut med SW eller OS, og ellers må kjøpes er det vel tvilsomt at de blir verdensomspennende over natten slik at en kan bruke de på en webside og forvente at alle skal se den samme fonten. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Litt inspirert av noke eg såg på annevankesteren.nl for ei tid tilbake: Norsk flagg i CSS Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Pent Arve, men det er en del enklere å lage det norske enn storbritannias flagg Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Litt inspirert av noke eg såg på annevankesteren.nl for ei tid tilbake:Norsk flagg i CSS Aldri lært forholdene til det norske flagget eller? 6-1-2-1-12 vannrett og 6-1-2-1-6 loddrett. Dette kan sees relativt til den *host* *host* og med CSS *host* relevans, skjønner? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Pent Arve, men det er en del enklere å lage det norske enn storbritannias flagg Hehe, jepp - det veit eg - men fortsatt, et flagg er et flagg Aldri lært forholdene til det norske flagget eller? Nei Får fikse det om eg gidder, men ikkje no. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 utrolig pent arve, må jeg si, kunne nok klart det danske flagget jeg :!: Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei. Jeg skal prøve meg litt i Photoshop på nytt design til www.nuketheplanet.net Lurte litt på om dere hadde en eller flere sider hvor jeg evt kan laste div. ikoner osv.. Og så om dere har noen tips, hadde det vært hyggelig. jeg har hvertfall tenkt å ha hvit bakgrunn.. mvh Mr Messenger Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Lurte litt på om dere hadde en eller flere sider hvor jeg evt kan laste div. ikoner osv.. Tanken på å lage ikoner sjøl har aldri slått deg? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Noen som har lest om dette med SVG? Har jo kommet støtte for det i Opera8b3. Vil det komme en dag da vi designer websider i SVG uten forbehold? Vil vel på mange punkter bli en avtager for flash. Synes konseptet er bra, et markup basert designverktøy. Men nå var det dette med å skille innhold og utforming da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå