Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Next Big Thing in Online Type

 

Beginning in 2006, Microsoft says it will ship with its operating system and other software products six brand new typefaces created especially for extended on-screen reading.

 

Wow, "endelig" kan vi bytte ut arial/verdana og georgia med nye, friske fonter som ser bra ut.

 

Skal bli spennende å se hvordan støtten for OS X og Linux blir tho.

Verdana, arial og Georgia ser jo bra ut, skjønner ikkje heilt korfor du vil bytte ut desse.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke si meg annet enn enig i at et større fontutvalg for pcbrukere ikke er å forakte. Selv om de fontene som er standard i dag faktisk er ganske pene. (Med unntak av Verdana, da)

 

Men som sagt over, "lurer på hvordan støtten blir for OS X og linux". Det hadde vært kjekt om vi ikke ble glemt av M$ denne gangen også...

 

Forandring fryder!

Lenke til kommentar
Kan vel ikke si meg annet enn enig i at et større fontutvalg for pcbrukere ikke er å forakte. Selv om de fontene som er standard i dag faktisk er ganske pene. (Med unntak av Verdana, da)

 

Men som sagt over, "lurer på hvordan støtten blir for OS X og linux". Det hadde vært kjekt om vi ikke ble glemt av M$ denne gangen også...

 

Forandring fryder!

Nå er det vel ikke opp til Microsoft å lage fonter med støtte for Linux etc...

 

Bill Gates wants computer users, well, Microsoft users, to have a more enjoyable on-screen reading experience -- so much so that he made improving reading on the screen one of his top five priorities.

...

 

Beginning in 2006, Microsoft says it will ship with its operating system and other software products six brand new typefaces created especially for extended on-screen reading.

...

CORRECTION: An earlier version of this article reported incorrectly that these new fonts could not be displayed on Macs. In fact, they can be -- but only if the operator of a website has licensed them for embedding or if an individual user has licensed them for personal use.

 

Siden disse fontene blir sendt ut med SW eller OS, og ellers må kjøpes er det vel tvilsomt at de blir verdensomspennende over natten slik at en kan bruke de på en webside og forvente at alle skal se den samme fonten.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal prøve meg litt i Photoshop på nytt design til www.nuketheplanet.net

 

Lurte litt på om dere hadde en eller flere sider hvor jeg evt kan laste div. ikoner osv..

 

Og så om dere har noen tips, hadde det vært hyggelig.

 

jeg har hvertfall tenkt å ha hvit bakgrunn..

 

mvh

Mr Messenger

Lenke til kommentar

Noen som har lest om dette med SVG?

Har jo kommet støtte for det i Opera8b3.

Vil det komme en dag da vi designer websider i SVG uten forbehold?

Vil vel på mange punkter bli en avtager for flash.

Synes konseptet er bra, et markup basert designverktøy.

Men nå var det dette med å skille innhold og utforming da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...