Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

lurer på en ting:

hvordan er det best (mest vanlig) å bygge opp en side ved hjelp av html og css? Jeg har alltid brukt table taggen for å bygge opp siden, er dette en lur løsning? Eller er det noen andre teknikker som er bedre å bruke?

 

Sett at jeg bruke table's for å bygge opp siden, hvordan kan jeg da lage en link til en side (lokal php fil) og få den til å komme opp i en annen table?

 

Si ifra hvis jeg må ommformulere meg... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

interressant lesestoff! da skal jeg prøve å ikke bruke table taggen lengre. Men kan noen gi meg en liten forklaring på hvordan jeg skal bruke div taggen til å bygge opp ei webside? Vet hvordan den fungerer (i forhold til css), men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal bygge opp ei heil siden med den.

 

edit: det vil si, jeg vet at man skriver all teksten "rett frem" i html for så å lage css fila og legge inn div taggene...

Endret av andesam
Lenke til kommentar
utrolig kjekk den bokmerke-løsningen er!

Nå er jeg ikke helt med...?

 

edit: whohaaa! det popper ikke opp en greie nedi bunnen når sider lastes

stor forbedring!

Liker du ikke ting som popper opp, så kan du gå til "Prefs -> Advanced -> Notifications".

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke helt med...?

syntes du ikke? før var den sånn som utforskeren i windows (eller no). men nå er den slik som mozilla thunderbird.

 

dårlige eksempler :p

 

bookmarks > manage bookmarks

 

edit:

samme som firefox har. bare at firefox sin kommer i et eget vindu... firefox=eid

Endret av N*
Lenke til kommentar
Nei takk, si ifra om det banker ut FF.

Jeg holder meg til FF for nå.

Ingen av nettleserene banker ut hverandre. De er gode på hvert sitt område. Faktisk så dør jeg ikke av å ha flere nettlesere installert. Firefox har en fast plass på oppgavelinja mi, og jeg bruker den når jeg trenger det.

 

bookmarks > manage bookmarks

Den har jo vært sånn siden versjon 7.54, minst.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...