andesam Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 lurer på en ting: hvordan er det best (mest vanlig) å bygge opp en side ved hjelp av html og css? Jeg har alltid brukt table taggen for å bygge opp siden, er dette en lur løsning? Eller er det noen andre teknikker som er bedre å bruke? Sett at jeg bruke table's for å bygge opp siden, hvordan kan jeg da lage en link til en side (lokal php fil) og få den til å komme opp i en annen table? Si ifra hvis jeg må ommformulere meg... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) http://www.herlig.net/artiklar/Webutvikling/kast_tabellane/ http://www.herlig.net/artiklar/Webutviklin...ring_er_viktig/ Gav deg ivertfall svar på om du skal bruke tabeller eller ikkje Mr.Berg, under her: "divs+CSS" ? Trudde du hadde vett nok til å slutte å sei det Endret 14. mars 2005 av arve87 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) andesam: Du har da hengt her ganske lenge nå..? Og du har ikke fått med deg divs+CSS? Les litt på unrealized.org om hvorfor tabeller ikke skal brukes til design. Edit: Too late... As usual... Endret 14. mars 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) interressant lesestoff! da skal jeg prøve å ikke bruke table taggen lengre. Men kan noen gi meg en liten forklaring på hvordan jeg skal bruke div taggen til å bygge opp ei webside? Vet hvordan den fungerer (i forhold til css), men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal bygge opp ei heil siden med den. edit: det vil si, jeg vet at man skriver all teksten "rett frem" i html for så å lage css fila og legge inn div taggene... Endret 14. mars 2005 av andesam Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) andesam: Du har da hengt her ganske lenge nå..? Og du har ikke fått med deg divs+CSS? det er virkelig på tide nå... *prøve seg frem* *håpe på en liten forklaring* Endret 14. mars 2005 av andesam Lenke til kommentar
resol Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Morsom css guide: http://www.andybudd.com/sxsw05/ Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 De som surfer på lav hastighet, synes kanskje ikke den er så morsom Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Opera 8.0 beta 3 kom for 4 minutter siden: ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/800b3/en/ Grab it while its hot. Endret 15. mars 2005 av dan1el Lenke til kommentar
N* Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Opera 8.0 beta 3 kom for 4 minutter siden:ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/800b3/en/ Grab it while its hot. utrolig kjekk den bokmerke-løsningen er! edit: whohaaa! det popper ikke opp en greie nedi bunnen når sider lastes stor forbedring! Endret 15. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) utrolig kjekk den bokmerke-løsningen er! Nå er jeg ikke helt med...? edit: whohaaa! det popper ikke opp en greie nedi bunnen når sider lastes stor forbedring! Liker du ikke ting som popper opp, så kan du gå til "Prefs -> Advanced -> Notifications". Endret 15. mars 2005 av dan1el Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Opera 8.0 beta 3 kom for 4 minutter siden:ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/800b3/en/ Grab it while its hot. Nei takk, si ifra om det banker ut FF. Jeg holder meg til FF for nå. Lenke til kommentar
N* Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Nå er jeg ikke helt med...? syntes du ikke? før var den sånn som utforskeren i windows (eller no). men nå er den slik som mozilla thunderbird. dårlige eksempler bookmarks > manage bookmarks edit: samme som firefox har. bare at firefox sin kommer i et eget vindu... firefox=eid Endret 15. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Nei takk, si ifra om det banker ut FF.Jeg holder meg til FF for nå. Ingen av nettleserene banker ut hverandre. De er gode på hvert sitt område. Faktisk så dør jeg ikke av å ha flere nettlesere installert. Firefox har en fast plass på oppgavelinja mi, og jeg bruker den når jeg trenger det. bookmarks > manage bookmarks Den har jo vært sånn siden versjon 7.54, minst. Endret 15. mars 2005 av dan1el Lenke til kommentar
N* Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Den har jo vært sånn siden versjon 7.54, minst. eh.. nei? *sammenligne* fortsatt nei! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Den har jo vært sånn siden versjon 7.54, minst. eh.. nei? *sammenligne* fortsatt nei! Da aner jeg ikke hva du fabler om. Ta et bilde Lenke til kommentar
N* Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) her edit: uææ! "close tab" knappen har blitt flyttet ned noen hakk! og den har blitt byttet ut med duplicate! *lære seg å bruke ctrl+w* Endret 15. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 her edit: uææ! "close tab" knappen har blitt flyttet ned noen hakk! og den har blitt byttet ut med duplicate! *lære seg å bruke ctrl+w* Det er nok du som har tukla på "View". Velg "Split view" elns derifra. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 veit ikke helt om jeg likte den nye pref, også hadde jeg håpet på noen flere bugrettinger :s Men får håpe de kommer med en Final snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå