LoS Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) I opera kan man skru på styling av rullefelt. edit: heis eller hva dere velger å kalle det Endret 9. mars 2005 av LoS Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen her som er gode på skjerm? Dette er muligens litt på kanten av topic, men jeg har et prosjekt i økonomi på skolen der vi "lager" en mediebedrift. Lurte på hvor mye vi må regne med å gi for en skjerm som skal brukes til grafisk design. Forstår at dette ikke er en fra Prix til 2000, men hvor bra trenger vi egentlig? Lenke til kommentar
N* Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) prøvd http://forum.hardware.no/index.php?showforum=220? tja. skjermer til grafisk design trenger nødvendigvis ikke være bedre en andre skjermer. så jeg vil si en brukt crt fra qxl holder i massevis. hvis det må være lcd blir det en del dyrere. edit: 600 hits på siden min Endret 9. mars 2005 av N* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Noen her som er gode på skjerm? Dette er muligens litt på kanten av topic, men jeg har et prosjekt i økonomi på skolen der vi "lager" en mediebedrift. Lurte på hvor mye vi må regne med å gi for en skjerm som skal brukes til grafisk design. Forstår at dette ikke er en fra Prix til 2000, men hvor bra trenger vi egentlig? Går fint an å bruke en middels god til god skjerm til grafisk design, fra 3500kr og oppover elns. Derimot, er du überhardcore så må du sikkert til med litt bedre skjermer. Endret 9. mars 2005 av arve87 Lenke til kommentar
Mira Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 *rive seg i håret* Om man har en html-dokument som ser sånn ut: <div id="wrap"> <div id="header"></div> <div id="content"></div> <div id="footer"></div> </div> Hvordan kan man da gjøre slik at content-diven strekker seg fra header til footer. Dette er altså en 100% heigth side, der header ligger øverst og footer ligger nederst med #footer { background-image: url(images/footer.png); width: 752px; height: 40px; position: fixed; bottom:0; clear: both; } Det som skjer er at når content ikke har noe innhold så ligger den bare der under header, og så er det blankt helt ned til footer. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hmm. Er ikke helt sikker, men hvis du setter footer inni content vil den nok funke flott. Evt. kan du ha en <hr /> med clear:both; (tror jeg) Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Woops, fant aj-fork *Fjerne gammelt innhold* Endret 9. mars 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 det er ikke mulig å gjøre noe med aj-fork slik at de som er registrert (jounarlister, admin og alle di) har et eget sted hvor bare de kan komme inn? det er bare snakk om ei side hvor det kan stå noe informasjon. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen her som er gode på skjerm? Dette er muligens litt på kanten av topic, men jeg har et prosjekt i økonomi på skolen der vi "lager" en mediebedrift. Lurte på hvor mye vi må regne med å gi for en skjerm som skal brukes til grafisk design. Forstår at dette ikke er en fra Prix til 2000, men hvor bra trenger vi egentlig? Går fint an å bruke en middels god til god skjerm til grafisk design, fra 3500kr og oppover elns. Derimot, er du überhardcore så må du sikkert til med litt bedre skjermer. Mulig jeg forklarte litt for dårlig. "Bedriften" vi lager skal være en helt kommersiell bedrift med to heltidsansatte. Den skal lage logoer, websider, annonser og diverse trykksaker. Har vært i kontakt med en bedrift som likner veldig på det vi har tenkt å "lage", men hun vi snakket med hadde ikke så god peiling. Hun visste bare at det var såpass at han som satt med det grafiske designet måtte bruke "vegger" foran skjermen for å unngå refleks og annen påvirkning fra lys. Men det holder kanskje med LCD-skjermer til rundt 6000? Dette er egentlig ikke så big deal uansett. Tror ikke han bank-fyren vi skal legge det fram for har så mye peiling liksom. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen her som er gode på skjerm? Tror enden har litt erfaring fra det området, men det er sikkert bare noe jeg tror. Mac er mye brukt til grafisk design, og da er vel en feit Cinemaskjerm på sin plass. De koster vel rundt 9000,- for 20" og oppover.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen her som er gode på skjerm? Tror enden har litt erfaring fra det området, men det er sikkert bare noe jeg tror. Haha, stemmer det Kunne vel bare sendt han en PM. Jaja. Det blir vel en skjerm til rundt 8000, tenker jeg. En balanse mellom kostnad og kvalitet. Tror uansett det er god nok kvalitet for bank-kizen som skal gi oss "lån". Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Tacky.no arrangerer logo-konkurranse. Derfor gir vi bort et snowboard fra Rome til den som kommer opp med det beste logosymbolet. Kjipt for de som ikke står på brett Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Men konge for oss som faktisk gjor det Derfor skal jeg prove meg paa det naar jeg kommer hjem igjen, har ikke Photoshop eller Illustrator her, saa.. Med mindre jeg da maa jobbe med en ny trykksak. Fikk litt sjokk da han som sto for trykkingen av programbladet til Nordstrandrevyen ringte meg i gaar og lurte paa om jeg var interessert i ett nytt oppdrag. Men jeg er jo i Spania for oyeblikket, saa det er mulig det er gitt til noen andre naar jeg kommer hjem igjen, men slike ting finner man jo mer enn fort nok ut Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Ehh? Hva har skjedd med den nye versjonen av AJ-Fork? Der er ikke oppdeling for short story / full story Hvordan kan jeg få fikset på dette? EDIT: Fant det ut, du måtte visst bruke en ulogisk "more" button. Endret 9. mars 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 EDIT: Fant det ut, du måtte visst bruke en ulogisk "more" button. du kan jo bare forandre navn på den, hvis det blir for vanskelig Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen som har lyst til å gi litt tilbakemelding på dette? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Tacky.no arrangerer logo-konkurranse. Derfor gir vi bort et snowboard fra Rome til den som kommer opp med det beste logosymbolet. Kjipt for de som ikke står på brett Ett ord: QXL.no Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Ett annet: Stress Edit: For the record så står jeg på brett. Endret 9. mars 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Noen som har lyst til å gi litt tilbakemelding på dette? - Rotete - Dårlig fontbruk (serif-font i brødtekst, goth-font som tittelfont) - Dårlig fargevalg - Ekstremt dårlig tegnet linje rundt hele designet - Generelt nybegynnerpreg Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 synes faktisk det har potensialet, men bare for en sån ubrukelig hjemmeside som jentene viser til hverandre. fiks det lokaltog påpeker, men header likte jeg litt, passet med bildet, kansje en font med litt mindre dilldall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå