Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som er gode på skjerm?

 

Dette er muligens litt på kanten av topic, men jeg har et prosjekt i økonomi på skolen der vi "lager" en mediebedrift. Lurte på hvor mye vi må regne med å gi for en skjerm som skal brukes til grafisk design. Forstår at dette ikke er en fra Prix til 2000, men hvor bra trenger vi egentlig?

Lenke til kommentar
Noen her som er gode på skjerm?

 

Dette er muligens litt på kanten av topic, men jeg har et prosjekt i økonomi på skolen der vi "lager" en mediebedrift. Lurte på hvor mye vi må regne med å gi for en skjerm som skal brukes til grafisk design. Forstår at dette ikke er en fra Prix til 2000, men hvor bra trenger vi egentlig?

Går fint an å bruke en middels god til god skjerm til grafisk design, fra 3500kr og oppover elns.

 

Derimot, er du überhardcore så må du sikkert til med litt bedre skjermer.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

*rive seg i håret*

 

Om man har en html-dokument som ser sånn ut:

<div id="wrap">
<div id="header"></div>
<div id="content"></div>
<div id="footer"></div>
</div>

 

Hvordan kan man da gjøre slik at content-diven strekker seg fra header til footer.

Dette er altså en 100% heigth side, der header ligger øverst og footer ligger nederst med

#footer {
background-image: url(images/footer.png);
width: 752px;
height: 40px;
position: fixed; bottom:0;
clear: both;
}

 

Det som skjer er at når content ikke har noe innhold så ligger den bare der under header, og så er det blankt helt ned til footer.

Lenke til kommentar
Noen her som er gode på skjerm?

 

Dette er muligens litt på kanten av topic, men jeg har et prosjekt i økonomi på skolen der vi "lager" en mediebedrift. Lurte på hvor mye vi må regne med å gi for en skjerm som skal brukes til grafisk design. Forstår at dette ikke er en fra Prix til 2000, men hvor bra trenger vi egentlig?

Går fint an å bruke en middels god til god skjerm til grafisk design, fra 3500kr og oppover elns.

 

Derimot, er du überhardcore så må du sikkert til med litt bedre skjermer.

Mulig jeg forklarte litt for dårlig. "Bedriften" vi lager skal være en helt kommersiell bedrift med to heltidsansatte. Den skal lage logoer, websider, annonser og diverse trykksaker.

 

Har vært i kontakt med en bedrift som likner veldig på det vi har tenkt å "lage", men hun vi snakket med hadde ikke så god peiling. Hun visste bare at det var såpass at han som satt med det grafiske designet måtte bruke "vegger" foran skjermen for å unngå refleks og annen påvirkning fra lys.

 

Men det holder kanskje med LCD-skjermer til rundt 6000? Dette er egentlig ikke så big deal uansett. :) Tror ikke han bank-fyren vi skal legge det fram for har så mye peiling liksom.

Lenke til kommentar
Noen her som er gode på skjerm?

Tror enden har litt erfaring fra det området, men det er sikkert bare noe jeg tror.

Haha, stemmer det :) Kunne vel bare sendt han en PM. Jaja. Det blir vel en skjerm til rundt 8000, tenker jeg. En balanse mellom kostnad og kvalitet. Tror uansett det er god nok kvalitet for bank-kizen som skal gi oss "lån". :)

Lenke til kommentar

Men konge for oss som faktisk gjor det :) Derfor skal jeg prove meg paa det naar jeg kommer hjem igjen, har ikke Photoshop eller Illustrator her, saa.. Med mindre jeg da maa jobbe med en ny trykksak. Fikk litt sjokk da han som sto for trykkingen av programbladet til Nordstrandrevyen ringte meg i gaar og lurte paa om jeg var interessert i ett nytt oppdrag. Men jeg er jo i Spania for oyeblikket, saa det er mulig det er gitt til noen andre naar jeg kommer hjem igjen, men slike ting finner man jo mer enn fort nok ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...