N* Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 tror ie gjør det ja. har vært borti det jeg og. men !important fikser det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Er det bare meg, eller tolker IE margin-right på et element som har float: right dobbelt? Altså at marginen blir dobbelt så stor? Har vært borti det før. Akkurat nå sitter jeg med denne sida, der teksten "Navnesen" øverst til høyre blir forskjøvet i IE. Sett display: inline; på elementet du floater som får dobbel margin. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Noen som kan gi meg koden til en blog? Altså, trenger bare oppbyggingen av de forskjellige div'sene. Css og resten fikser jeg selv. Edit: Vet at dere ikke liker at folk spør om sånt, så dere trenger ikke gå i taket. Edit2: Og kanskje det hadde vært bra å vite hva jeg burde ha med i css'n, for å få det til å se fint ut. Endret 6. mars 2005 av TomFu Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Koden til en blogg? en enkel nyhet kan vises slik i html <h1>Overskrift</h1> <p>Her forteller du det du har å fortelle</p> <p>Dato, les mer, etc.</p> Så styler du elementene med css. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Noen som kan gi meg koden til en blog?Altså, trenger bare oppbyggingen av de forskjellige div'sene. Css og resten fikser jeg selv. Edit: Vet at dere ikke liker at folk spør om sånt, så dere trenger ikke gå i taket. Edit2: Og kanskje det hadde vært bra å vite hva jeg burde ha med i css'n, for å få det til å se fint ut. Kan du gi meg delane til en bil? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Noen som kan gi meg koden til en blog?Altså, trenger bare oppbyggingen av de forskjellige div'sene. Css og resten fikser jeg selv. Edit: Vet at dere ikke liker at folk spør om sånt, så dere trenger ikke gå i taket. Edit2: Og kanskje det hadde vært bra å vite hva jeg burde ha med i css'n, for å få det til å se fint ut. Er ikke helt sikker på hva du mener med koden til en blogg. Er det et bloggsystem du er ute etter? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har liksom ikke helt følelsen av at det kan være smart å begynne å lære PHP på php.net egentlig. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Noen som kan gi meg koden til en blog?Altså, trenger bare oppbyggingen av de forskjellige div'sene. Css og resten fikser jeg selv. Edit: Vet at dere ikke liker at folk spør om sånt, så dere trenger ikke gå i taket. Edit2: Og kanskje det hadde vært bra å vite hva jeg burde ha med i css'n, for å få det til å se fint ut. Er ikke helt sikker på hva du mener med koden til en blogg. Er det et bloggsystem du er ute etter? Altså hvordan man bygger opp med <div id="content"> etc. Edit: Med andre ors, altså designet som de fleste bloggene har. Og jeg ber dere ikke om å komme med grafikk, og kjempebra design, men bare koden til et simpelt et, som jeg kan gjøre til noe bra. Php laster jeg ned. Endret 6. mars 2005 av TomFu Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 http://www.glish.com/css/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Noen som kan gi meg koden til en blog?Altså, trenger bare oppbyggingen av de forskjellige div'sene. Css og resten fikser jeg selv. Edit: Vet at dere ikke liker at folk spør om sånt, så dere trenger ikke gå i taket. Edit2: Og kanskje det hadde vært bra å vite hva jeg burde ha med i css'n, for å få det til å se fint ut. Er ikke helt sikker på hva du mener med koden til en blogg. Er det et bloggsystem du er ute etter? Altså hvordan man bygger opp med <div id="content"> etc. Edit: Med andre ors, altså designet som de fleste bloggene har. Og jeg ber dere ikke om å komme med grafikk, og kjempebra design, men bare koden til et simpelt et, som jeg kan gjøre til noe bra. Php laster jeg ned. Du må bygge markeringa på sida di ut ifra korleis layouten din er, så det finnast ikkje noke fasitsvar på det du spør om. Lær deg HTML og CSS, studer andre sine sider for tips/idèer - og prøv å knote sammen noke sjøl. På den måten lærer du vesentlig fortare enn om andre skal sette sammen noke ferdig til deg. Dessuten er sjangsen for at du får unødvendig masse kode, eller kode som ikkje gjør det mulig for deg å sette sammen en grafisk layout ganske stor Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Lær deg HTML og CSS, studer andre sine sider for tips/idèer - og prøv å knote sammen noke sjøl. På den måten lærer du vesentlig fortare enn om andre skal sette sammen noke ferdig til deg. Dessuten er sjangsen for at du får unødvendig masse kode, eller kode som ikkje gjør det mulig for deg å sette sammen en grafisk layout ganske stor Kan Css ganske godt, og html sånn halveis, php null. Edit: Fjernet masse unødvendig quote. Endret 6. mars 2005 av TomFu Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 TomFu: Er ikke helt med nå. Skal du skrive ting i bloggen manuelt, og så laste det opp manuelt, eller har du et bloggsystem du bare vil forandre utseende på? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 last ned wordpress eller et anna blog-system, og se på theme-ene/template-ene som de har.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Kan Css ganske godt, og html sånn halveis, php null. CSS er ubrukelig om du ikkje kan HTML godt nok, så sett deg meir inn i HTML du, så går ting bedre Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 TomFu: Er ikke helt med nå. Skal du skrive ting i bloggen manuelt, og så laste det opp manuelt, eller har du et bloggsystem du bare vil forandre utseende på? Har ingenting, men vil få en bit kode, så jeg kan designe den, og sette inn wordpress eller noe sånt. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Var det noen som fortalte meg hvordan man printet flash? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) dan1el: Hva mener du med å printe Flash? Om du åpner et .fla-dokument i notepad finner du ikke annet enn kryptiske koder... Eneste jeg kan tenke meg er at du laster ned flash-filene og ser på dem. Om de er tilgjengelige da. Endret 6. mars 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 dan1el: Hva mener du med å printe Flash? Om du åpner et .fla-dokument i notepad finner du ikke annet enn kryptiske koder... Eneste jeg kan tenke meg er at du laster ned flash-filene og ser på dem. Tenkte på å printe det ut for å se på det. Blir vanskelig ikke sant? Tilgjengelighet kor? Point made. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Det der var ganske teit. Det blir som om jeg vil printe ut en avi-fil og etterpå skrike at jeg ikke forstår noen ting og krever tilgjengelighet. Endret 6. mars 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå