Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Dumledyret kan uansett ikke nyte denne siden på sin mobiltelefon, og dermed er ikke hans argument verdt noe.

Jeg skulle bare få fram at folk sitter med gamle telefoner, og at 3G-telefonene kommer til å bruke lang tid på å bli "standard".

Poenget mitt er ikke at flash snart blir standard på telefoner, men på telefoner med nettleserstøtte. Men hva har dette med saken å gjøre? En gammel telefon kan uansett ikke kjøre noen nettsider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dumledyret kan uansett ikke nyte denne siden på sin mobiltelefon, og dermed er ikke hans argument verdt noe.

Jeg skulle bare få fram at folk sitter med gamle telefoner, og at 3G-telefonene kommer til å bruke lang tid på å bli "standard".

Poenget mitt er ikke at flash snart blir standard på telefoner, men på telefoner med nettleserstøtte. Men hva har dette med saken å gjøre? En gammel telefon kan uansett ikke kjøre noen nettsider.

La meg da igjen poengtere mitt utsagn som starta heile diskusjonen:

 

HTML vil alltid vere Flash overlegen angåande tilgjengelighet.

 

Etter all sansynlighet vil dette fortsatt vere et faktum, fordi mobile browsere og spesialbrowsere rett og slett har fysiske begrensinger ved flash mot sine brukergrupper.

Lenke til kommentar
La meg da igjen poengtere mitt utsagn som starta heile diskusjonen:

 

HTML vil alltid vere Flash overlegen angåande tilgjengelighet.

Det var IKKE det du sa Arve :)

Åjoda.

 

Mi meining om flash:

 

Kan ikkje nekte for at bra flashbaserte sider ofte ser veldig bra ut, og virker veldig gjennomført og profft - men med flash vil en aldri få samme brukervennlighet og tilgjengelighet som du får ved bruk av strukturbasert HTML, i lag med CSS.

 

;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Aldri var ordet, og mitt poeng, det kan ingen vite med 100% sikkerhet. og det har jeg rett i - man kan riktignok anta det med stor sansynlighets overvekt, men det finnes ingen garanti som gjør at Arve (eller noen andre) kan stake ut framtiden så bastant som han gjør, det er bare blærete å påstå sånt.

 

edit: pokker så mange skrivefeil jeg har..

Endret av McSense
Lenke til kommentar

Wordpress ja.. hmmm.. *sjekke mer ut*

 

jorgis: hehe.. Jeg fikk bare litt FOR nok av trangsyntheten til mange "oooh PHP er ALT og alt anna er søppel" -folk (satt litt på spissen, men ikke mye)..

Når man omtrent drar at PHP vs andre språk er som godt strukturert, standardisert og semantisk HTML vs tabellsuppe.. Så har man på en måte misforstått litt, og er rett og slett bare vanskelig.. :p

Så la den til kun for å provosere..

(Kan skjøl en del PHP og bruker det der det er nødvendig.. HAr ikke noe i mot språket i seg selv, bare holdningen til en del av folka som helliggjør det..)

 

Når jeg får opp bloggen skal jeg skrive en liten blog om det og linke dit, så kan man diskutere som man vil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...