Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

ws =

 

"They ultimately focused on the domain extension .WS -- which belongs to the tiny island nation of Samoa, deep in the South Pacific. “We thought that the abbreviation .WS could be successfully marketed worldwide as the ‘WebSite’ top-level domain,” said Mike. “There were a small handful of other viable options, but through resolve and perseverance, we found that some countries were already using their domain locally, and not interested in becoming an ‘open’ or ‘global’ registry. With a population of less than 200,000 people, Samoa had yet to utilize their domain on a massive scale. And, none of the other countries’ domains compared to the potential branding power of ·WS to signify ‘WebSite’. After all,” Mike happily exclaimed, “everyone in the free world knows what a web site is!”"

 

ccld (Country Code Level Domain) for Samoa, en liten øystat 2 600km snorøst for New Zealand...

 

Noen smarte huer gjorde en avtale med dem for å selge og markedsføre domenet dems da internett ennå var ungt... :)

 

som WebSite (.ws) ...

mer info her: http://www.website.ws/about.dhtml

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det har en tendens til å lønne seg å kjøpe ting fra www.amazon.co.uk istedenfor www.amazon.com, siden man betaler mindre frakt. Frakten helt fra USA er mye dyrere enn rett over nordsjøen. Og ja, det er to forskjellige priser, altså ikke helt samme butikk. Tenk på det som komplett.no vs komplett.co.uk ;)

Lenke til kommentar
Husk at det har en tendens til å lønne seg å kjøpe ting fra www.amazon.co.uk istedenfor www.amazon.com, siden man betaler mindre frakt. Frakten helt fra USA er mye dyrere enn rett over nordsjøen. Og ja, det er to forskjellige priser, altså ikke helt samme butikk. Tenk på det som komplett.no vs komplett.co.uk ;)

Men boka sjøl kosta meir hos .co.uk ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Hva syntes dere her inne om flash sider ?

Sitter og vurdere om jeg skal leike meg litt med det!

Er egentlig IKKE no fan av det :p Men, kan fort få en stilig side ut av det!

 

Ser f.eks noroff.no har fått nytt design lagd i flash nå! Er jo litt kult egentlig :)

 

EDIT: Det verte av ALT med flash er lyd... Så dette trenger dere ikke nevne ;) Om jeg kommer til og se på flash skal jeg alderi så mye som tenke tanken angående dette :nei:

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Jeg er ingen fan av flash..

Spesielt ikke med lyd og altfor mye som rører på seg.

Flash kan i enkelte tilfeller være pent, det handler om å gjøre det riktig :)

 

Men altfor mange flashsider er for fancy, og faller ikke i smak hos meg. Spesielt lyder gir meg den berømte alt+F4-følelsen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Jeg er ingen fan av flash..

Spesielt ikke med lyd og altfor mye som rører på seg.

Flash kan i enkelte tilfeller være pent, det handler om å gjøre det riktig :)

 

Men altfor mange flashsider er for fancy, og faller ikke i smak hos meg. Spesielt lyder gir meg den berømte alt+F4-følelsen :p

Tror faktisk jeg delvis kan si meg enig i alt du ser der :)

Men, mye kult man kan gjøre med flash! Men, f.eks sider som 2advanced.com syntes jeg bare er teite.. og de hardcore introene mange har på sidene sine HATER jeg!

Lenke til kommentar
Mi meining om flash:

 

Kan ikkje nekte for at bra flashbaserte sider ofte ser veldig bra ut, og virker veldig gjennomført og profft - men med flash vil en aldri få samme brukervennlighet og tilgjengelighet som du får ved bruk av strukturbasert HTML, i lag med CSS.

Er i grunn av samme oppfating.. men vil minne om at ordet "aldri" har vist seg uhyggelig mange ganger å være lite gjennomtenkt å benytte i IT-sammenheng ;)

Lenke til kommentar
flash sider kan bli utrolig pene dersom det gjøres riktig,

men de fleste flash sider bærer preg av mye mas, lyd og lang lastetid.

 

Aldri si aldri :p

men mest sansynlig ikke før helvete fryser over :)

Så kaldt som det er nå, er det ikke lenge før, tror jeg ;)

 

Ang. flash så er jeg ingen stor fan av det, egentlig. Men det finnes jo unntak. Sider som 2advanced.com, pixelranger.com og lignende sider... Sikkert noen som husker en link jeg kom med til en side for et technoparty i Nederland for ca. en måned siden. Flash all the way på den siden, og den likte jeg særdeles godt! :D

Lenke til kommentar
Mi meining om flash:

 

Kan ikkje nekte for at bra flashbaserte sider ofte ser veldig bra ut, og virker veldig gjennomført og profft - men med flash vil en aldri få samme brukervennlighet og tilgjengelighet som du får ved bruk av strukturbasert HTML, i lag med CSS.

Er i grunn av samme oppfating.. men vil minne om at ordet "aldri" har vist seg uhyggelig mange ganger å være lite gjennomtenkt å benytte i IT-sammenheng ;)

Akkurat her stemmer det:

 

Flash vil aldri kunne gi samme tilgjengelighet som strukturbasert og fin HTML, ingen unntak. Rett og slett fordi flash er begrensa til relativt oppegåande datamaskiner (les 200mhz+) - og til og med da må en installere en plugin til nettleseren en bruker. Mobiltelefoner og spesialbrowsere vil ikkje kunne installere denne pluginen pga. upassande brukergrensesnitt og/eller for lite maskinkraft.

Lenke til kommentar
Mi meining om flash:

 

Kan ikkje nekte for at bra flashbaserte sider ofte ser veldig bra ut, og virker veldig gjennomført og profft - men med flash vil en aldri få samme brukervennlighet og tilgjengelighet som du får ved bruk av strukturbasert HTML, i lag med CSS.

Er i grunn av samme oppfating.. men vil minne om at ordet "aldri" har vist seg uhyggelig mange ganger å være lite gjennomtenkt å benytte i IT-sammenheng ;)

Akkurat her stemmer det:

 

Flash vil aldri kunne gi samme tilgjengelighet som strukturbasert og fin HTML, ingen unntak. Rett og slett fordi flash er begrensa til relativt oppegåande datamaskiner (les 200mhz+) - og til og med da må en installere en plugin til nettleseren en bruker. Mobiltelefoner og spesialbrowsere vil ikkje kunne installere denne pluginen pga. upassande brukergrensesnitt og/eller for lite maskinkraft.

Vi legger oss det på minnet :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...