Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har lyst til å ta en titt på det nederste stilarket på denne siden (brun(for show) - venstre kolonne).

dette er problemene:

i firefox skjer det veldig rare ting. png-bildet som dere kansje kan gjette dere til hvordan skal være, blir gjennomsiktig noen steder. det havner også under noen av bordene. menyen går det ikke an å klikke på og h2 havner over menyen.

i opera ser det litt bedre ut. png-bildet ser riktig ut noen ganger. hvis du ser det kornete og med hvit bakgrunn så er det feil. men hvis du oppdaterer siden en gang blir det riktig.

og så lurer jeg på hva jeg skal gjøre for å få dynamisk bredde som fortsetter ut av wiewport. nå har jeg laget fast bredde og da blir den overdrevet lang på noen sider og senere for kort på de andre sidene. nyhetssiden for vertikal scroll hvordan fikser jeg så teksten fortsetter til neste tekstblokk?

css

og hvis du lurer på hvorfor filen heter grungy.css så er det fordi jeg begynte på noe grungegreier som ikke ble bra.

Lenke til kommentar
har tittet på den i IE, Opera og FF og ser INGEN forskjell på noe bilder!

hææææ? det kan vel ikke stemme :dontgetit: hvordan ser det ut hos deg da?

edit: noen som la merke til at ingen nevnte at det var side nr800 på forrige side? :p

Endret av N*
Lenke til kommentar

Toss: Du skal vel så langt det er mulig lage den slik at den passer de fleste oppløsninger... Var en tråd om det for ikke så lenge siden, prøv å søke. Jeg pleier å lage mine sider ca. 700px brede.

Edit: Og så kan du kanskje tenke litt på målgruppa for siden din, og om det er mulig å finne en "typisk" oppløsning disse bruker. Ikke nødvendigvis bruke akkurat denne, men om målgruppa di f.eks. er typografer/"grafiske utformere", har de kanskje en tendens til å ha større oppløsning enn den gjennomsnittlige nordmann :)

N*: Merkelig at ingen sa noe, ja :) Det er jammen forskjell på folk her og i søppel. Sikkert 10-15 sider i SO3 kun med prat om "side 4000" :!:

Domodyret: Ja, det var et dumt innlegg. Jeg kunne visst ikke dy meg. It won't happen again.

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...