Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neida, neida.

 

Btw: http://vikingboard.com/ er oppe og kjører igjen. Ser ut som en dass i alt annet enn FF. :)

 

EDIT: Innhold kommer nok i løpet av morgendagen elns.

Non-preload CSS-rollovers er en fin bil *hinte* ;)

Hehe, vet. Greien er at jeg ikke har brukt noe særlig tid på kodingen, og at alt i headeren ble kodet for omtrent 6 måneder siden. Akkurat nå gruer jeg til de utallige timene som vil gå med på å få den til å funke i IE. :(

Lenke til kommentar
Hehe, vet. Greien er at jeg ikke har brukt noe særlig tid på kodingen, og at alt i headeren ble kodet for omtrent 6 måneder siden. Akkurat nå gruer jeg til de utallige timene som vil gå med på å få den til å funke i IE. :(

I det forrige designet jeg kodet, var jeg bare nødt til å rette på én pikselbug i opera, så cross-browser kompatabilitet er ikke så vanskelig som det høres ut som :)

Lenke til kommentar
N*: Beige farge..? Ser ikke helt hva du mener der... Har du noen konkrete forslag til headeren da?

jeg mente bak innholdsfeltet.

syntes forresten det er noe galt med overgangen fra header til innholdsfelt. tror det har noe med det som er bak "weblog".

tror det hadde vært kult om kantene på innholdsfeltet (beige) hadde vært like grungy som kantene på det hvite.

Lenke til kommentar

det er nok bakgrunnen til weblog det er noe galt med, ikke overgangen (litt feilformulert der). :)

Fargen bak innholdsfeltet er vitterlig rosa

likte den uansett ikke, det ser ut som brunkrem :p

 

edit: interessekurve var en kul ide forresten. sånn vil jeg og ha! :p

 

--------------------------------------

 

edit: hva mener dere er maksimum størrelse på et headerbilde?

Endret av N*
Lenke til kommentar

det største poenget med bevissthet rundt standarder,

også ifra microsoft sin side er et lite håp om at webdesignere

skal bli beviste også. Når til og med IE krever valid kode, MÅ de gjøre noe!

Kan ikke se for meg hvordan det skal gå da,

tenk om IE sluttet å vise alle feilkodede sider :ermm:,

da ville vi ikke hatt noe alternativ å gå til når siden ikke funker i IE,

 

men litt css støtte, og tolke et pixel som et pixel, kunne vise png,

støtte xhtml osv bør de da klare uten å lage kaos :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet er at IE har kjørt seg selv i grøften ved å bli en såpass stor del av WinXP/Win2k/WinWhatev' som det er. Dermed kan de ikke lett fikse på sånne ting når de har hele tiden ting som må fikses på i helt andre deler enn browseren i seg selv. Mistenker at en del av rotet med f.eks. HTML/CSS-tolkingen i IE er på grunn av proprietære koder som f.eks. windows utforsker o.l. bruker til å rendre spesielle ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...