Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, dere leste riktig. I løpet av de neste ukene vil vi igjen lage et nytt design på siden. Grunnen er enkel.

Jeg satt for noen måneder siden og hadde en liten jobb. Den gikk ut på at jeg skulle lage et nytt design til FoCo. Så jeg satte meg ned med en tegneblokk og tegnet ned diverse forslag. Etter noen timer kom jeg frem til noe som ligner veldig på den nåværende siden vår.

 

Så da satte jeg i gang med Notepad og begynte med kodingen. Etter en del timer med misslykkede forsøk på og få det slik jeg ville, så lette jeg litt rundt om etter andre websider med lignende layout, slik at jeg kunne se hvordan de hadde gjort det. Det var da jeg kom over Paradoxia.org. Den hadde akkurat den layouten jeg hadde behov for, så jeg tok en titt på koden, kopierte den og forandret den litt.

 

Og ja, dette var veldig dumt av meg. Jeg burde absolutt ikke gjort det på den måten. Om dere tar en titt i .css-filen vår og den som ligger på Paradoxia.org så vil dere finne mye likheter.

 

Så denne nyheten er i grunn bare en offentlig unnskyldning fra min side til Geir som har laget Paradoxia.org. Den nåværende siden vår vil fortsette å være tilgjengelig de neste ukene, inntil jeg får rota meg til og kode ferdig en ny side. Denne gangen uten å kopiere noen andre sitt verk.

 

Vil også legge til dette er min feil og har for så vidt ingenting med FoCo og gjøre. ZiZe og Mow visste ingenting om dette, noe jeg tviler på at andre admins også gjorde.

 

EDIT: Virker som at hastigheten på webserveren er normal igjen nå, så da var det problemet også fikset.

 

 

Thomas / XoRc

 

Ca. 3 måneder nå siden nå...

Endret av datating
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ha litt kritikk på en grunge-side jeg lagde i helga (jeg prøvde meg i alle fall, om jeg lyktes i det er opp til andre.) Lekte meg litt, for å se hva jeg fikk til. Har aldri lagd noe i grunge-stil før. :)

 

Siden kan være noe stor grunnet mange bilder. Dette har jeg ikke gidder å fikse på, siden denne siden mest sannsynlig ikke vil bli brukt til noe uansett.

 

Om dere også ser på kontaktskjemaet, ser dere at det er usedvanlig stygt. Hvordan styler man egentlig kontaktskjermaer i grunge-stil?

 

 

Tenkte ikke på noen gjennomtenkt kritikk, men noen kjappe tanker.

http://dev.undeclined.net/

 

Edit: Og siden funker bare optimalt i FF, om noen skulle lure. I Opera er ikke menyen klikkbar av en eller annen grunn, IE nekter å legge til negativ margin på h2.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...