Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det en tekst editor som er omtrent like enkel (grafisk og bruker messig) som notepad, og som kan "høylyse" koder? bruker egentlig bare html, css og litt php. Er altså ute etter en_enkel_editor som ikke gjør noe mer enn notepad enn å høylyse kodene.

EditPlus funker fett til det. http://www.editplus.com/

 

Brukergrensesnittet er akkurat det man trenger, og det finnes ingen læreterskel om man kan å bruke et tastatur.

Lenke til kommentar
finnes det en tekst editor som er omtrent like enkel (grafisk og bruker messig) som notepad, og som kan "høylyse" koder? bruker egentlig bare html, css og litt php. Er altså ute etter en_enkel_editor som ikke gjør noe mer enn notepad enn å høylyse kodene.

EditPlus funker fett til det. http://www.editplus.com/

 

Brukergrensesnittet er akkurat det man trenger, og det finnes ingen læreterskel om man kan å bruke et tastatur.

takker :)

Lenke til kommentar
har et lite problem med siden jeg driver med for øyeblikket. Jeg får ikke Hovedområdet til å strekke seg.. wrapen inneholder 2 div'er. En left-container og en right-container.. kan noen hjelpe?

Det er nesten så jeg ikke vil svare på dette spm, da det kommer opp 4-5 ganger i uka.

 

Legg en <hr style="height: 1px; overflow: hidden; visibility: hidden; clear:both"> i bunn av #body-container for å cleare de flytende div'ene dine.

 

(Happy mr.Berg? Hehe.)

Lenke til kommentar
Hvis du ser på koden din ser du at du har glemt en " før du avslutter <hr>-taggen din. Det er min skyld, for jeg glemte å føre på den i sted, men har gjort det nå. Gjør det samme i din kode, så fungerer det nok :)

Takker, men jeg har ett annet problem.

www.maraak.com/design <-- hva skal jeg gjøre med menyen får å få den til å se slik som den ser ut, men samtidig få den validiert.

 

Den er ikke validiert nå pga. menyen.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lov med <h*> i <li>, heller, dessverre. Det du kan gjøre er jo å sette klasser på teksen da, med samme verdier som <h5>'en din, slik at det blir likt. Så kan du bruke <span>-taggen til å ha teksten inni. Er vel den beste måten å fikse det på, skulle jeg tro, uten at jeg har for stor selvtillit atm, tatt feil et par ganger her inne i det siste.. :p

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke lov med <h*> i <li>, heller, dessverre. Det du kan gjøre er jo å sette klasser på teksen da, med samme verdier som <h5>'en din, slik at det blir likt. Så kan du bruke <span>-taggen til å ha teksten inni. Er vel den beste måten å fikse det på, skulle jeg tro, uten at jeg har for stor selvtillit atm, tatt feil et par ganger her inne i det siste.. :p

Du kan både sette inline- og blokk-elementer i li, så h* er lovlig det også. :)

Lenke til kommentar
Vil du vurdere å reformulere den siste der Marvil? Forsto ikke så mye, jeg. :p

Hm, editerte litt ista, skjønte du noe mer da..?

 

Litt mer oppklarende:

Fikk jobb som Salgskonsulent i Hafslund Sikkerhet nå, og det er mye jobb, så da lurer jeg på om jeg skal gjøre det slik at sparklingblue.net blir bloggdomenet.

 

Nytt design får man se på hvor mye tid man får. Må legge om døgnet, livsstilen, osv nå, siden jeg skal jobbe og studere.. :p

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...