Jesper Karsrud Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvis du ser på koden din ser du at du har glemt en " før du avslutter <hr>-taggen din. Det er min skyld, for jeg glemte å føre på den i sted, men har gjort det nå. Gjør det samme i din kode, så fungerer det nok Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 finnes det en tekst editor som er omtrent like enkel (grafisk og bruker messig) som notepad, og som kan "høylyse" koder? bruker egentlig bare html, css og litt php. Er altså ute etter en_enkel_editor som ikke gjør noe mer enn notepad enn å høylyse kodene. EditPlus funker fett til det. http://www.editplus.com/ Brukergrensesnittet er akkurat det man trenger, og det finnes ingen læreterskel om man kan å bruke et tastatur. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 finnes det en tekst editor som er omtrent like enkel (grafisk og bruker messig) som notepad, og som kan "høylyse" koder? bruker egentlig bare html, css og litt php. Er altså ute etter en_enkel_editor som ikke gjør noe mer enn notepad enn å høylyse kodene. EditPlus funker fett til det. http://www.editplus.com/ Brukergrensesnittet er akkurat det man trenger, og det finnes ingen læreterskel om man kan å bruke et tastatur. takker Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 heihei.. har et lite problem med siden jeg driver med for øyeblikket. Jeg får ikke Hovedområdet til å strekke seg.. wrapen inneholder 2 div'er. En left-container og en right-container.. kan noen hjelpe? siden css'en Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har et lite problem med siden jeg driver med for øyeblikket. Jeg får ikke Hovedområdet til å strekke seg.. wrapen inneholder 2 div'er. En left-container og en right-container.. kan noen hjelpe? Det er nesten så jeg ikke vil svare på dette spm, da det kommer opp 4-5 ganger i uka. Legg en <hr style="height: 1px; overflow: hidden; visibility: hidden; clear:both"> i bunn av #body-container for å cleare de flytende div'ene dine. (Happy mr.Berg? Hehe.) Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 tusentakk pole. ble finfint.. Har aldri brukt dette trikset. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvis du ser på koden din ser du at du har glemt en " før du avslutter <hr>-taggen din. Det er min skyld, for jeg glemte å føre på den i sted, men har gjort det nå. Gjør det samme i din kode, så fungerer det nok Takker, men jeg har ett annet problem. www.maraak.com/design <-- hva skal jeg gjøre med menyen får å få den til å se slik som den ser ut, men samtidig få den validiert. Den er ikke validiert nå pga. menyen. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Legg "Nyheter og generell informasjon" inn i bildet? Så blir den sånn: <li><a href="URL" class="CLASS">Tekst</a></li> Jeg vil tippe det er pga P-elementet, eller h5-elementet. Endret 10. februar 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvorfor skal jeg ha det inne i et bilde? Og hvilket bilde mener du? Jeg har ikke brukt noen bilder. Må jeg bruke span? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Nei, det er ikke lov med <h*> i <li>, heller, dessverre. Det du kan gjøre er jo å sette klasser på teksen da, med samme verdier som <h5>'en din, slik at det blir likt. Så kan du bruke <span>-taggen til å ha teksten inni. Er vel den beste måten å fikse det på, skulle jeg tro, uten at jeg har for stor selvtillit atm, tatt feil et par ganger her inne i det siste.. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ah, hehe. Ser det nå. Nei da vet jeg ikke. Trodde du hadde brukt noen enkle gif-bilder jeg. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Nei, det er ikke lov med <h*> i <li>, heller, dessverre. Det du kan gjøre er jo å sette klasser på teksen da, med samme verdier som <h5>'en din, slik at det blir likt. Så kan du bruke <span>-taggen til å ha teksten inni. Er vel den beste måten å fikse det på, skulle jeg tro, uten at jeg har for stor selvtillit atm, tatt feil et par ganger her inne i det siste.. Du kan både sette inline- og blokk-elementer i li, så h* er lovlig det også. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Men, hvorfor sier da validatoren at <h5> ikke er lov der? Baserte mitt utsang på valideringen av siden, jeg Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Da må validatoren ha reagert på en annen feil, for jeg fikk ingen valideringsfeil da jeg nettopp testet det. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sorry for offtopic og feilpostet gledesutbrudd, men: Halleluja! Etter over en uke uten verken PC eller internett er alt endelig oppe og går igjen! *jobbe videre med bloggen* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Way! En ny blogg! Det blir interessant. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Knall! Personlig vurderer jeg å gjøre sparklingblue.net om til blogg, og ikke leke med webdesign på samma nivå som før, da jeg har fått jobb nå.. Endret 10. februar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Vil du vurdere å reformulere den siste der Marvil? Forsto ikke så mye, jeg. Edit: Takk. Joda, kan vi vente oss et nytt design i samme slengen? Endret 10. februar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Vil du vurdere å reformulere den siste der Marvil? Forsto ikke så mye, jeg. Hm, editerte litt ista, skjønte du noe mer da..? Litt mer oppklarende: Fikk jobb som Salgskonsulent i Hafslund Sikkerhet nå, og det er mye jobb, så da lurer jeg på om jeg skal gjøre det slik at sparklingblue.net blir bloggdomenet. Nytt design får man se på hvor mye tid man får. Må legge om døgnet, livsstilen, osv nå, siden jeg skal jobbe og studere.. Endret 10. februar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) hvordan syns dere dette utvikler seg? edit: driver å jobber med bloggen atm. så det er der det meste skjer! Endret 10. februar 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå