Jesper Karsrud Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Aha, strålende! Da fikk jeg oppklart det også! Da går jeg ikke rundt og tror at h*-elementer er inline lenger heller Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 eller blokk, for det er header kommer alle elementer til å ha mulighet for href attributten når/hvis xhtml2 kommer, eller hvordan er ståa? utrolig mange ganger det kunne passet å kombinere en acronym og a tag :\ Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 noen som vet om et php script til cutenews (aj-fork) eller wordpress som gjør det mulig for de som har tillgang til å redigere på siden får sitt eget ommråde hvor de kan dele filer seg imellom. Hvis noen skjønner... Altså et sted hvor de som administrerer siden (kanskje 5-10 personer) kan legge ut filer som bare de kan laste ned igjen, eller skrive ting som bare de få personene kan lese. Håper på svar Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Legg ut et forum, og begrens registrering og gjør det uleselig for folk som ikke er logget inn. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 eller blokk, for det er header kommer alle elementer til å ha mulighet for href attributten når/hvis xhtml2 kommer, eller hvordan er ståa? utrolig mange ganger det kunne passet å kombinere en acronym og a tag :\ Det er mulig å bruke acronym- eller abbr-elementet innenfor a. Og i tillegg kan title-attributten brukes, hvis det er den effekten du ønsker. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 eller blokk, for det er header kommer alle elementer til å ha mulighet for href attributten når/hvis xhtml2 kommer, eller hvordan er ståa? utrolig mange ganger det kunne passet å kombinere en acronym og a tag :\ Det er mulig å bruke acronym- eller abbr-elementet innenfor a. Og i tillegg kan title-attributten brukes, hvis det er den effekten du ønsker. Ja, men det er lettare å gjøre slik (som du kan i XHTML 2) <acronym href="side.htm" title="trallala">Tralala</acronym> Liksom. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 men xhtml2 løsningen er som arve påpeker så mye penere! ser ingen grund til at a-elementet er forbeholdt attributter som href, og psudo elementer som :hover. hva er foresten det jeg har lest om cite=""? Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er det mulig å begrense text-align: justify; slik at det ikke strekker 5 ord over en hel linje? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 men xhtml2 løsningen er som arve påpeker så mye penere!ser ingen grund til at a-elementet er forbeholdt attributter som href, og psudo elementer som :hover. hva er foresten det jeg har lest om cite=""? Først og fremst så er :hover en pseudoklasse. Og det er kun IE som feiltolker den og ikkje lar den være på andre ting enn a-elementer. Browsere som faktisk støtter standarder lar deg bruke :hover på alt du måtte tenke deg. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 jaja skjønner ikke at M$ ikke skjønner at de må gjøre noe! kan ikke være SÅ vanskelig. føler ikke at jeg kan ekskludere IE når jeg lager sider, og med noe så kritisk som en link vil jeg nødig gjøre det! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 føler ikke at jeg kan ekskludere IE når jeg lager sider,og med noe så kritisk som en link vil jeg nødig gjøre det! Om du vil, kan du jo bare style i vei med egenskaper som bare fungerer for de nettlesere som støtter CSS fullt ut. Bare pass på å style det grunnleggende så IE ikke ser helt på jordet. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan man får et bakgrunnsbilde til å gjenta seg nedover i CSS. Har en side der kantene på hver side består av to bilder som skal repetere seg nedover avhengig av hvor lang siden er. har prøvd diverse repeat-kommandoer uten at noen av de har fungert. Bildet forblir i toppen uten å repetere nedover. en utgave av siden ligger her. Den har ikke stort til innhold enda, og som dere sikkert ser har jeg brukt tabeller i den. Har nettopp forandret det til div'er, og da oppsto det problemet: aleks sin verden Siden er til lillebroren til dama mi. Hehe. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 repeat-y skal repetere det nedover da, så da er vel noe annet feil ? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Legg ut et forum, og begrens registrering og gjør det uleselig for folk som ikke er logget inn. takker, tror nok det blir det enkleste Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Noen som orker å se hvorfor www.maraak.com/design sin "kropp" ikke kommer frem.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Har du husket å cleare nederst i innholdsdiv'en din da? <hr style="clear: both; height: 1px; visibility: hidden;"> Den burde gjøre susen Edit: Jeg hadde glemt en ' " ' på slutten.. Før på den, så skal det nok i hvertfall funke... Endret 9. februar 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Vet ikke, men du kan jo prøve å sette background på "main" istedet? Vet ikke om det funker men det er mer logisk i mine øyne, og du vet jo aldri! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Tok jeg den under #bunn forsvant #bunn, og tok jeg det inne i #main så forsvant både main og bunn. Sånn som du ser den nå er den med clearinga nederst i innholdsdiv'en. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 finnes det en tekst editor som er omtrent like enkel (grafisk og bruker messig) som notepad, og som kan "høylyse" koder? bruker egentlig bare html, css og litt php. Er altså ute etter en_enkel_editor som ikke gjør noe mer enn notepad enn å høylyse kodene. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Vet ikke, men du kan jo prøve å sette background på "main" istedet? Vet ikke om det funker men det er mer logisk i mine øyne, og du vet jo aldri! Ikke logisk siden jeg skal bruke Faux Collumns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå