Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet om et php script til cutenews (aj-fork) eller wordpress som gjør det mulig for de som har tillgang til å redigere på siden får sitt eget ommråde hvor de kan dele filer seg imellom. Hvis noen skjønner...

 

Altså et sted hvor de som administrerer siden (kanskje 5-10 personer) kan legge ut filer som bare de kan laste ned igjen, eller skrive ting som bare de få personene kan lese.

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
eller blokk, for det er header :D

 

kommer alle elementer til å ha mulighet for href attributten når/hvis xhtml2 kommer, eller hvordan er ståa?

 

utrolig mange ganger det kunne passet å kombinere en acronym og a tag :\

Det er mulig å bruke acronym- eller abbr-elementet innenfor a. Og i tillegg kan title-attributten brukes, hvis det er den effekten du ønsker.

Lenke til kommentar
eller blokk, for det er header :D

 

kommer alle elementer til å ha mulighet for href attributten når/hvis xhtml2 kommer, eller hvordan er ståa?

 

utrolig mange ganger det kunne passet å kombinere en acronym og a tag :\

Det er mulig å bruke acronym- eller abbr-elementet innenfor a. Og i tillegg kan title-attributten brukes, hvis det er den effekten du ønsker.

Ja, men det er lettare å gjøre slik (som du kan i XHTML 2)

 

<acronym href="side.htm" title="trallala">Tralala</acronym>

 

Liksom.

Lenke til kommentar
men xhtml2 løsningen er som arve påpeker så mye penere!

ser ingen grund til at a-elementet er forbeholdt attributter som href, og psudo elementer som :hover.

 

hva er foresten det jeg har lest om cite=""?

Først og fremst så er :hover en pseudoklasse.

 

Og det er kun IE som feiltolker den og ikkje lar den være på andre ting enn a-elementer. Browsere som faktisk støtter standarder lar deg bruke :hover på alt du måtte tenke deg.

Lenke til kommentar
føler ikke at jeg kan ekskludere IE når jeg lager sider,

og med noe så kritisk som en link vil jeg nødig gjøre det!

Om du vil, kan du jo bare style i vei med egenskaper som bare fungerer for de nettlesere som støtter CSS fullt ut. Bare pass på å style det grunnleggende så IE ikke ser helt på jordet.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan man får et bakgrunnsbilde til å gjenta seg nedover i CSS. Har en side der kantene på hver side består av to bilder som skal repetere seg nedover avhengig av hvor lang siden er.

 

har prøvd diverse repeat-kommandoer uten at noen av de har fungert. Bildet forblir i toppen uten å repetere nedover.

 

en utgave av siden ligger her. Den har ikke stort til innhold enda, og som dere sikkert ser har jeg brukt tabeller i den. Har nettopp forandret det til div'er, og da oppsto det problemet:

 

aleks sin verden

 

Siden er til lillebroren til dama mi. Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...