PoleCat Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Ganske så pen ja, men kunne i det minste fikset fixed på bakgrunnen, det var sykt irriterende når jeg scrollet. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Ganske så pen ja, men kunne i det minste fikset fixed på bakgrunnen, det var sykt irriterende når jeg scrollet. La ikke merke til det her Sikkert fordi jeg bruker CRT med lav lysstyrke/kontrast akkurat nå. Men fixed bakgrunn er nok best ja. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Pent. Knall med nyhetsikon fra custom shape tool i PS.. Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg er stum... http://www.alazanto.org/ den var ganske pen. men alt for stor for 1024x768 oppløsning. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 den var ganske pen. men alt for stor for 1024x768 oppløsning. Du mener 800x600? Størrelsen ser helt ok ut i 1024x768 vindu her. Lenke til kommentar
N* Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du mener 800x600? Størrelsen ser helt ok ut i 1024x768 vindu her. nei jeg mener 1024x768. headeren fyller jo nesten hele skjermen. tekststørrelsen var også imo alt for liten i forrhold til resten. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Du mener 800x600? Størrelsen ser helt ok ut i 1024x768 vindu her. nei jeg mener 1024x768. headeren fyller jo nesten hele skjermen. tekststørrelsen var også imo alt for liten i forrhold til resten. Enig. Det er noe gale hvis man kun får med tre-fire tekstlinjer i 1024*768. Header må ikke være på 500-600 px. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Ah, søt musikk i ørene mine. Hvem var det som preket dette for et halvår siden, da alle her inne på død og liv skulle ha schwehre headere..? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Null peiling. Selv har jeg aldri laget headere høyere enn 175px, nettopp fordi jeg selv sitter på 1024*768. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Sjøl meiner eg at størelsen på header kan være alt fra veldig liten til veldig stor. Har brukt alt fra en liten firkant i sidebaren, til header som dekker et stort areal over heile toppen - dette varierer litt fra kem som er målgruppa for sida, og mengden informasjon som skal være der. F.eks. å lage en diger og sexy header til et zengarden-design ser eg ingenting dumt i, sida der er det meininga å uttrykke seg gjennom design. På firmasider/proffsider er vel 80-100px et slags maksimum - med visse untak selfølgelig. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du mener 800x600? Størrelsen ser helt ok ut i 1024x768 vindu her. nei jeg mener 1024x768. headeren fyller jo nesten hele skjermen. tekststørrelsen var også imo alt for liten i forrhold til resten. Jo, kan være litt enig at headerhøyden er litt "enorm", men jeg tror den passer helt flott for min øyne. Fokuset er tydlig satt på kunst, og om besøkende synes det er dårlig at en bare får sett 3-4 linjer tekst uten å måtte scrolle ned har etter min mening valgt feil side å kritisere Trykket på ctrl+'+' i Fox on Fire her for å øke fonten et hakk, da ble heading før innlegg bedre og størrelsen på font ellers bedre. Også litt vanskelig å spotte linkene i innleggene. Hvertfall på min skjerm. Ikke den perfekte siden men jeg syntes hele themet og stilen var gjennomført og tydelig fokusert på kunst/design. Men de fleste i dag har vel ikke tid til det, alt skal være rett på sak nå om dagen. Lenke til kommentar
N* Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 er det slik at det går an å strekke fonter slik at de blir høyere i css? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 er det slik at det går an å strekke fonter slik at de blir høyere i css? Nei, det vil jeg ikke tro. Du kan selvfølgelig endre linjeavstand, avstand mellom bokstaver og ord, endre skriftstørrelse, men ikke gjøre fonten uproporsjonert. Lenke til kommentar
N* Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 hva er font-stretch til da? jeg ser ikke noe forskjell med noen av verdiene. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) *SLETTET* Så ikke at det var en egen kategori for dette Endret 7. februar 2005 av San_Lopez Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg er stum... http://www.alazanto.org/ Ja det var rett å slett vakkert. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) en ting jeg merka på den vakkre siden... meny knappene kunne ha vært en tanke tydligere... Skal i møte med noen fra det lokale skolemusikkorkesteret i morra for å lage hjemmeside til de. Skal ikke ta med noe, men tenkte det kunne være lurt å tegne noen skikkser å ha med. Har begynt litt på et note tema... noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke som bord (rundt de forskjellige elementene)? Finnes det noen andre web sider som er laget opp med et note tema som jeg kan få litt inspiriasjon fra? en ting til... går det ann å teste sånne news systemer (typisk mysql og php, tror jeg) på si egen data, altså uten å måtte kjøpe web hosting et sted... I så fall, finnes det en guide (kanskje her på forumet) hvor det står hvordan man gjør det? Endret 7. februar 2005 av andesam Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Last ned XAMPP og installer det på maskinen din. Legg PHP/HTML-filene i htdocs-mappen, og hent dem frem igjen med URLen http://localhost/filnavn. For å tulle rundt med mySQL i phpmyadmin, gå til http://localhost/phpmyadmin. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 mange tusen takk, skal teste det Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Marvil har bursdag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå