Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kritikken! :)

 

---

 

En ting though: ka med å la den rødfargen gjenta seg andre plasser? F eks i mouseover på det blå området elns?

Skjønner tanken din, men det byr dessverre på problemer. Turkis og rødoransj er to

fantastisk pene farger, men passer ikke når de ligger oppå hverandre. Da får ihvertfall

mine øyne vondt. De passer veldig godt sammen, men jeg har valgt å legge en hvit

bakgrunn slik at det ikke "skjærer seg".

Lenke til kommentar
home.no.net + freesql.org?

gir virkelig start.no ut sql databaser?

Nei. Derfor det er et pluss-tegn etterfulgt av adressen www.freesql.org . Litt research før man spør skader ikke. ;)

var inne på freesql.org før i dag, men det står at registrerings greiene er nede.. Har ikke helt skjønt dette med mySQL database... hva har det med php å gjøre (eller har det det?) og er det ikke lurt at databasen ligger på samme server som resten av siden? Noen som kan forklare litt..? :)

Lenke til kommentar

MySQL er en database..

 

En database bruker du til å lagre data i... Av ymse slag..

MySQL kan brukes mot de fleste programmeringsspråk som har støtte for bruk av databaser, og kan utføre SQL-spørringer.. Det er førstevalget blandt Open Source utviklere pga at det er open source.. Ergo: Gratis, og mycket stabil!

PHP er ett av de språkene som har støtte for det.. Det har også: java/jsp, cfml, asp, aspx/asp.NET, Visual Basic, perl, etc, etc...

Andre database-typer er f.eks: access (.mdb), MS SQL, Oracle og postgreSQL..

Lenke til kommentar
det er førstevalget blandt Open Source utviklere pga at det er open source..  Ergo: Gratis, og mycket stabil!

*kremthosthark*

 

Ikke kom å si at mySQL er så altfor stabilt. Hovedgrunnen til den massive nedetiden forumet har hatt er nettopp mySQL som har gått på trynet med jevne mellomrom. Hvis du tar en tilfeldig valgt side fra hvilken som helst mySQL-basert side/applikasjon/osv. vil du finne at det som tar mest kjøretid er mySQL-spørringene. mySQL har også endel mangler og svakheter som andre konkurrenter har fått på plass for lenge siden.

 

Andre database-typer er f.eks: access (.mdb), MS SQL, Oracle og postgreSQL..

 

postgreSQL er et godt eksempel på et bedre produkt enn mySQL, men som likevel ikke har fått den oppslutningen det fortjener. postgreSQL er forresten Open Source, så mySQL er ikke alene her. ;)

 

 

...og bare sånn btw: mySQL er ikke en database, men en databaseserver, som man kan lagre databaser i. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Blæh.. hehe..

jorgis: jeg burde vel lagt til at mysql er stabil på mindre sider, og om man har satt det opp riktig.. Jeg for min del har aldri hatt problemer med mySQL, og det har ikke hamarungdom.no heller, såvidt jeg husker.. Og de er blitt ganske store..

Men kan godt se at f.eks. forumet her kan få problemer med mySQL.. svææært forum a gitt..

 

database/databaseserver.. :blush: my bad.. Har en tendens til å blande de der når jeg prater om slikt..

Lenke til kommentar
Dunestar:

Ekstremt bra, men hvor skal innholdet i undersidene være? «Overflow: auto;» i ramma til høyre, der bildet er nå?

Hadde jo vært mulig å gjort slik at de andre sidene med innhold ser noe annerledes ut en "førstesida". Fjerna det store bilde, og lagt menyen hosisontalt øverst på sida. Bare en tanke.

 

Men dunestar, det ser veldig pent ut :)

Lenke til kommentar
Dunestar:

Ekstremt bra, men hvor skal innholdet i undersidene være? «Overflow: auto;» i ramma til høyre, der bildet er nå?

Jeg har tanker og idèer, men har ikke bestemt meg for noe ennå.

Sannsynligvis bilde som dekker hele det hvite området, og det lyseblå feltet under.

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...