Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å sette egendefinert fage på standard ul-lister?

 

#links li { 
   list-style-type: square #CCC; 
}

 

Dette fungerte ikke..da ble listen bare satt til standard igjen (disc).

Du setter skriftfarge (color) på LI, da blir listepunktet også forandra.

 

Om du skal ha forskjellig farge på teksten og punktet må du enten bruke et span-element inni LI og sette color på dette, eller bruke bakgrunnsbilde og litt padding.

Lenke til kommentar

jeg hater å lage sider til csfolk! :mad:

 

jeg lagde en i går med farger. de likte ikke den og ba meg fjerne ditt og datt helt til den ikke var noe kul i det hele tatt og helt uten farger!

de ville også at jeg skulle dytte inn en gigantisk skråstillt "H" proppfull med bevel og embross. :ermm:

 

i dag har jeg snekret sammen en albinoside til dem. blir de ikke fornøyd med den skal jeg løpe å *********** og ***** den ****** ****** ******** ******.

 

 

dagens moral er: ikke lag sider til csfolk!

Lenke til kommentar
jeg hater å lage sider til csfolk!

10) Don’t tell your designer how to design. That’s not your area of expertise. Give a designer your requirements and preferences, but also the freedom to create something that answers them as effectively as possible. If you micromanage a designer, they won’t be motivated to do anything but cash your check.

 

Ref: Working with a designer

 

Be de lese denne vettu :thumbup:

Lenke til kommentar
10) Don’t tell your designer how to design. That’s not your area of expertise. Give a designer your requirements and preferences, but also the freedom to create something that answers them as effectively as possible. If you micromanage a designer, they won’t be motivated to do anything but cash your check.

 

Ref: Working with a designer

 

Be de lese denne vettu

*add to bookmarks*

 

hvis jeg skal ha blogg vet jeg forresten hva det første innlegget skal handle om.

overskriften må bli noe sånt som "csfolk + webdesign = bare tull" eller "aldri design for csfolk!".. :p

Lenke til kommentar

hmm...jeg får ikke sett noen filer i ftp klienten min som har . foran seg f.eks .htacccess osv. Bruker WS_FTP Pro og har Servetheworld som host. Dette er et problem siden jeg må chmod'e en .htacess-fil for å få installert AJ-Fork 168...Noen som vet av om det er en instilling i ftp-klienten min eller en innstilling i kontrollpanelet til servetheworld jeg kan forandre på for å få dette til å funke?

Lenke til kommentar
Den var lekker! (Tror) den bugger litt i IE (har ikke annet å kikke med akkurat nå), men det så ellers veldig bra ut.

 

Mulighet for å få se resultatet slik de ikke likte det?

takk :)

nei. jeg slettet den i raseri

 

jeg gjør det gratis btw. tror ikke jeg hadde hisset meg så opp om de hadde betalt.

Lenke til kommentar
@N*: Aner ikke om siden din/deres ligger ute til kritikk noen plass, men jeg ble vertfall mektig imponert over siden/innhold/osv..

 

Edit: Forøvrig en margin/padding-feil ellerno i header i FF.

takk! nei den ligger ikke til kritikk.

 

hvis du mener det at den ikke passer sammen med bakgrunnen så tror jeg det er umulig å få fikset uten gjennomsiktig png. hvis jeg fikser det i ff blir den feil i opera. den ser forskjellig ut i alle tre nettleserene. alt kommer an på hvor bred viewport er.

Lenke til kommentar
@N*: Aner ikke om siden din/deres ligger ute til kritikk noen plass, men jeg ble vertfall mektig imponert over siden/innhold/osv..

 

Edit: Forøvrig en margin/padding-feil ellerno i header i FF.

takk! nei den ligger ikke til kritikk.

 

hvis du mener det at den ikke passer sammen med bakgrunnen så tror jeg det er umulig å få fikset uten gjennomsiktig png. hvis jeg fikser det i ff blir den feil i opera. den ser forskjellig ut i alle tre nettleserene. alt kommer an på hvor bred viewport er.

Om du setter bakground-position: center top; i body så skal du klare å beregne det godt nok til at det blir "perfekt" uansett oppløsning ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...