Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
FuLus fargevalg  :love:

Whee ;)

 

Husker jeg fikk sett siden på en 19" LCD skjerm, fikk litt hakeslepp, fordi kontrasten syntes så sykt mye bedre der enn på denne "røtne" 17" CRT'en ;) Så det kan hende noen synes kontrasten er voldsom, mens jeg ikke legger merke til det.

Stilte nettopp kontrasten opp fra 50% til 64%, så ja; det var ganske kraftig kontrast på den siden. Pen, nonetheless.

Lenke til kommentar
Det mindte meg litt om undeclined.net oppsettet, men det var veldig stilig. Pene detaljer og et artig skilt du hadde ;)

Når du sier det, så prøvde jeg å åpne av.com for så å åpne ud.net i samme tabben. Ganske så likt oppsett, men ingenting annet er likt, så for min del er det mer enn greit. Fin side, Arve! :thumbup:

Lenke til kommentar

Klar over at oppsettet (hovedsaklig en 100% width bakgrunn både oppe og nede, og senterert innhold) er det samme, at tekstfargen er den samme som på hundre andre sider, at den kvite bakgrunnen er litt inspirert fra forumet her, og at fontbruken ligner litt på andre sider, men det var det beste eg klarte :p

 

For dei som ikkje skjønte det:

Det er svært vanskelig å lage nye sider i dag som ikkje har likhetstrekk med andre sider.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Akkurat nå er jeg forbanna på et eller annet. Kan noen fortelle meg logikken i dette? Lokalt så fungerte stylesheet etc som det skulle både i IE og FF. Laster opp på remote server og det funker som bare rakkern i FF men ikke i IE. AARRRGG!

 

Frustbilder: IE bug 1 og IE bug 2.

Snakker du om hvordan kommentarene vises?

 

Enkelte ganger hender det at IE holder litt lenge på stilsettet, har du prøvd å cleare cachen?

Lenke til kommentar
Klar over at oppsettet (hovedsaklig en 100% width bakgrunn både oppe og nede, og senterert innhold) er det samme, at tekstfargen er den samme som på hundre andre sider, at den kvite bakgrunnen er litt inspirert fra forumet her, og at fontbruken ligner litt på andre sider, men det var det beste eg klarte :p

 

For dei som ikkje skjønte det:

Det er svært vanskelig å lage nye sider i dag som ikkje har likhetstrekk med andre sider.

Jaja, selfølgelig er det vanskelig. Jeg sa at den mindte meg litt om undeclined.net, ikke at den var noe plagiat av noen sort.

Men det driter vi i og konsentrerer oss om noe annet.

 

;)

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar
Ja, cleare cache. Spurt en venn om å laste den i IE, samme opplevelse for han og ;) Så jeg vet ikke hva det er. Lastet opp filer til server på nytt just in case. Men samme rare greia.

Virker sikkert ikke, men har du prøvd med mindre padding el noe siden dette tolkes forskjellig, er det mulig at border forsvinner i IE...

 

Litt rart at det virker lokalt da...

 

Nevermind... det er ikke bare border som du har problemer med... :p

 

Er det mulig at cursor : pointer; sparker ut IE? Ser du får en warning der.

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke det er reglene i selve CSS'en som får det til å gå bananas for IE. Den warning der kommer fordi jeg også har med projection i media (så når du trykker F11 for fullscreen skal fungere). Tror nok problemet ligger litt dypere enn i selve CSS'en. Lurer litt på om remote serveren servere noe annet enn det min lokale windows apache dill dall gjør.

Lenke til kommentar
FuLu: Hvilket program bruker du egentlig til å skrive CSS? Har aldri fått noe spørsmål om hva slags tegnkoding jeg vil bruke...

Egentlig TopStyle, men nå hadde den ikke støtte for encoding, og måtte bruke editplus som det siste ledd for å lagre stylesheet'en som UTF-8. Jaja, får vel kanskje begynne å skrive alt i editplus eller noe annet som støtter UTF-8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...