halvardm Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Det er vel fornuftig, for hvis du vil ha med hele siden så printer du den slik som den er. Et printe stilark mener jeg at kun er for innholdet, Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Personlig har skriveren min gått tom for blekk ( ). MEn når man lager stilark for print bør vel dette være så clean som mulig, for at det skal være enklest mulig å printe ut. Lite grafikk, men nok til at siden faktisk kan egnes til andre ting enn bare print med print-stilark. Mine små (og få) tanker rundt dette temaet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har laget meg et stylesheet for printing nå, og har fjernet høyrekolonnen med meny osv. - er dette lurt? Bør man ha det med på utskriften eller er det bare bortkastet blekk? Diskutér jeg har aldri hatt bruk for å skrive ut det vertfall. men hvis man skal navigere rundt med det stilarket blir det jo tungvindt. hvis noen f.eks skal skrive ut to sider må de bytte tilbake osv.. Ser poenget ditt, men stilarket vil ikke brukes på skjerm med mindre man går aktivt inn for det (med en eller annnen browser-funksjon). Det vil kun brukes ved printing og print preview. (...)Lite grafikk(...)Har fjernet all grafikk jeg Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Sånn! Da er kommentarene ordnet og arkivet på plass: http://dan1el.net/photoblog/index.php Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (...)Lite grafikk(...)Har fjernet all grafikk jeg Da er det jo i hvertfall ikke noe problem Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Sånn! Da er kommentarene ordnet og arkivet på plass:http://dan1el.net/photoblog/index.php Stilig! Men syns det var litt mye Javascript på gang.. Det som også plagde meg grenseløst var at man måtte "klikke frem" navigasjonen hver gang man kom til et nytt bilde. @Jibril2k: Nei, det er jo rimelig greit, men må presisere at jeg lar bildene i teksten få stå i fred. Med grafikk tenker jeg på header o.l. Endret 25. januar 2005 av Loomy Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Loomy: Poenget er at man ser det siste bildet, og så kan man bare klikke på det for å se på forrige. Jeg prøver desperat å få til en javascript-sak med cookies for å få menyen til å være på plass etter man har klikket på en link. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ja, veldig fint daniel, men det samme plagde meg at navigasjonen var der hele tiden. Men jeg fant ut av en kjekk funksjon du hadde, det var at du bladde fremover i galleriet ved å trykke på bildet. Fant ut av det ved tilfeldighet, men du burde kanskje skrive det en plass. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 @Jibril2k: Nei, det er jo rimelig greit, men må presisere at jeg lar bildene i teksten få stå i fred. Med grafikk tenker jeg på header o.l. Så klart. Har man med bilder, må da disse få lov til å være med på printen også Jeg ser ikke på bilder som hører til tekst som grafikk, tenker mer på header, bakgrunn og andre saker. Så da er vi enige! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) @ Loomy: Meny er bare bortkastet blekk (og skjermplass også). Digger hvordan www.sitepoint.com har gjort det, med kollapsbar venstrekolonne. Eksempel Endret 25. januar 2005 av jorgis Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 dan1el: hvis du plasserer overskriften, datoen, navigasjonen, bildetittelen og kommentarene under bildet og bildemenyen ville det blitt sløvære å bla igjenon Lenke til kommentar
joffar Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) @ Loomy: Meny er bare bortkastet blekk (og skjermplass også). Digger hvordan www.sitepoint.com har gjort det, med kollapsbar venstrekolonne. Eksempel Eneste er at det er gjort med javascript. Ville vel være bedre å gjøre det med css. Dersom det er mulig.... kanskje en må til med serverside elno... Endret 25. januar 2005 av joffar Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Eneste er at det er gjort med javascript. Ville vel være bedre å gjøre det med css. Dersom det er mulig.... kanskje en må til med serverside elno... Går nok ikke med ren CSS, men PHP kunne fikset biffen. Dette krever reload av siden tho'. En genial funksjon er det uansett EDIT: Når jeg tenker meg om kunne det faktisk funket noenlunde med CSS.. F.eks en a:active på en link = display:none på en div Endret 25. januar 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Eneste er at det er gjort med javascript. Ville vel være bedre å gjøre det med css. Dersom det er mulig.... kanskje en må til med serverside elno... Ikke alt med JavaScript er negativt, det må du ikke glemme. Her er et perfekt eksempel på JavaScript som blir brukt til noe nyttig. Det at ~10% ikke får fjernet denne sidebaren, tror jeg egentlig ikke gjør så mye, man klarer jo fint å lese hva som står med denne sidebaren også. Jeg var for eksempel ikke klar over at man i det heletatt kunne gjemme den, så da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Tja... da lekte jeg meg litt igjen da... eller kan man kalle det "leke"?? Men hva kan forbedres? (NB! Siden skal ikke bli en blog, men bare brukte ordet...) Lenke til kommentar
joffar Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Eneste er at det er gjort med javascript. Ville vel være bedre å gjøre det med css. Dersom det er mulig.... kanskje en må til med serverside elno... Ikke alt med JavaScript er negativt, det må du ikke glemme. Her er et perfekt eksempel på JavaScript som blir brukt til noe nyttig. Det at ~10% ikke får fjernet denne sidebaren, tror jeg egentlig ikke gjør så mye, man klarer jo fint å lese hva som står med denne sidebaren også. Jeg var for eksempel ikke klar over at man i det heletatt kunne gjemme den, så da lærte jeg noe nytt i dag også Mente ikke at javascript i denne sammenheng var negativt, formulerte meg vel litt dårlig. Er enig i at i dette tilfellet går det ikke ut over designet av siden, og derfor er helt greit. de 10 % som ikke ser navbaren aner jo ikke at de går glipp av noe alikevel. Men jeg tror fortsatt at css (dersom det ikke går alene) sammen med serverside ville være et vel så bra måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Den var jo veldig firkantet? Men stilig allikevel Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) dan1el:hvis du plasserer overskriften, datoen, navigasjonen, bildetittelen og kommentarene under bildet og bildemenyen ville det blitt sløvære å bla igjenon Men da blir det ikke noe pent Men jeg tror fortsatt at css (dersom det ikke går alene) sammen med serverside ville være et vel så bra måte å gjøre det på. Blir veldig køddent med php! Umulig... for meg. Neh. Jeg gjør det med javascript . Endret 25. januar 2005 av dan1el Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Men hva kan forbedres? (NB! Siden skal ikke bli en blog, men bare brukte ordet...) Fargene. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 dan1el: Bildet av appelsinen var... ja, Det der "Sunset at Moelen" likte jeg også veeldig godt. Syns egentlig det går å ha navigasjonen som den er, jeg. Men skulle gjerne sett noen "Første bilde" og "siste bilde"-knapper. Er det ditt modifiserte Scry du har brukt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå