Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

såg nettopp tråden Hjelp til å lage auksjon på QXL.no! - og skjekka på min egen konto der - ja det går an å legge til HTML i egen annonse.

 

Men - litt usikkert system? Du kan jo legge ei stor knall rød absolutt-posisjonert rute over heile sida, legge til en form som kjører et nasty-script ved Submit, du kan kjøre et fjasete javascript eller andre ting..

Håper for QXL sin del at dei har tenkt på slikt :p

Lenke til kommentar
såg nettopp tråden Hjelp til å lage auksjon på QXL.no! - og skjekka på min egen konto der - ja det går an å legge til HTML i egen annonse.

 

Men - litt usikkert system? Du kan jo legge ei stor knall rød absolutt-posisjonert rute over heile sida, legge til en form som kjører et nasty-script ved Submit, du kan kjøre et fjasete javascript eller andre ting..

Håper for QXL sin del at dei har tenkt på slikt :p

onLoad="document.location=http://nastyside.com";

 

elns? :p

Lenke til kommentar

Okey.. Sorry guys..

 

Men du SirIce. Titta litt på siden din. Hva er den blåfargen du har brukt som bakgrunn på siden din? Og bare for å minne deg på det hvis du ikke vet det så er den ikke valid xhtml. Det er en feil som du sikkert vil fiske på. Fin side..

 

Vet ikke helt om jeg blir slakta for dette spørsmålet men..

Hvis jeg skal ha to divs som står ved siden av hverandre midt på siden(kanskje med litt mellomrom. Hvordan gjøres dette? Skjønner jo nå hvordan man midtstiler en div, men man kan vel ikke bruke dens amme teknikken når to divs skal midtstilles ved siden av hverandre?

Lenke til kommentar

I slike tilfeller benytter du deg av en «container-div» som ligger rundt de to andre divene. Divene inni container-diven setter du float:left; på, samt bredder som til sammen er mindre enn bredden på container-diven. Legger du til margin for å få mellomrom mellom elementene, må du minske bredden på divene. :)

Lenke til kommentar
I slike tilfeller benytter du deg av en «container-div» som ligger rundt de to andre divene. Divene inni container-diven setter du float:left; på, samt bredder som til sammen er mindre enn bredden på container-diven. Legger du til margin for å få mellomrom mellom elementene, må du minske bredden på divene. :)

Nice.. Og bare en siste ting for nå:

Får å få det til slik at url'en endres i adressefeltet (på f.eks .tk domener) så må man bruke dette har jeg fått vite:

 

<base target="_top" />

 

Sett koden mellom <head> og </head>. Når man trykker på en link, går siden til den ordentlige adressen, dvs. går ut av framen.

 

Går det ann å legge dette i ett css dokument på noen måte?

Lenke til kommentar
Men du SirIce. Titta litt på siden din. Hva er den blåfargen du har brukt som bakgrunn på siden din? Og bare for å minne deg på det hvis du ikke vet det så er den ikke valid xhtml.

Blåfargen heter så mye som #35AAFD.

Jeg var faktisk ikke klar over at den ikke var valid. Takk. :)

CSS-fila er ikke valid, og kommer ikke til å bli det heller.

Lenke til kommentar
Har laget nytt skin for siden min....

 

http://blumonkey.org/index.php?pageid=main&stil=7

 

ER fremdeles ikke sikker på menyen oppe til høyre, men er litt tom for ideer...

 

Vil gjerne høre deres synspunkter på skinet..

 

Takk

Vel... Den bugger ihvertfall voldsomt i firefox. ;)

Har du en skjerm dump og vise meg, for den vises fint i FF1 her hos meg. har ikke tested med tidligere versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...