Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gadd ikke å starte en ny tråd i så jeg spør like gjerne her;

 

Jeg er medarrangør av et dataparty som heter Nisselink fordi vi bare arrangerte i juletider før.Nå skal vi også arrangere dataparty utenom juletider og trenger derfor et nytt navn. Er det noen som har et kreativt navneforslag?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting... noen blogger jeg har lest har slike "Playlists" hvor det vises et eller flere tilfeldige albumcover som en kan trykke på for å få opp litt mer informasjon om album, artist osv. Er slik vanskelig å lage/sette opp? Duger PHP? Jeg trenger ikke å ha sånn kjempeavansert som oppdaterer seg selv etter WinAMP osv bare sånn at jeg kan legge til album som vises frem som "Anbefalt musikk". Kunne gjort det veldig enkelt med et random quote script, puttet det inn i en bildetag og en link (slik at om ordet er nirvana vises bildet "nirvana.jpg" som linker til info i "nirvana.html"), men da kunne jeg jo risikert å få flere av samme vist på en gang. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Kanskje litt teit og spøre om dette! Men, mener og huske det var en ganske lang tråd om hvorfor tabeller til layout er feil! Jeg finner den ikke :( noen som klarer det ?

 

Sitter og diskutere med ett par kamerater over irc att det er feil og bruke tabeller til layout ! Så tenkte det kunne være greit og komme med litt mer info til dem :)

Lenke til kommentar
Kanskje litt teit og spøre om dette! Men, mener og huske det var en ganske lang tråd om hvorfor tabeller til layout er feil! Jeg finner den ikke :( noen som klarer det ?

 

Sitter og diskutere med ett par kamerater over irc att det er feil og bruke tabeller til layout ! Så tenkte det kunne være greit og komme med litt mer info til dem :)

www.unrealized.org/artikkel/generelt/kast_tabellane/

 

Til og med skrive den sjøl ;)

Lenke til kommentar

Har fått tilbud om å lage hjemmeside for noen (skolemusikk korps), en temmelig enkel side. De ønsker å kunne legge ut nyheter og bilder selv, altså jeg må lage en form for dynamisk side (php f.eks).

 

Vet det finnes noen sånne "ferdiglagde" "nyhetsutleggings" scripts, php nuke tror jeg det er noe som heter (kan ikke php selv). Er det noen som kan annbefale meg et slikt ferdigskrevet "program"? Et som er gratis altså.

Lenke til kommentar

AJ-Fork er mye brukt. Selv planlegger jeg å bytte det ut snart på grunn av at det spiser båndbredde som bare det (massiv load), men er utrolig enkelt og greit å sette opp.

 

Andre systemer som Wordpress og TextPattern fungerer helt sikkert utmerket, men krever også en del kunnskaper, særlig om man skal legge det inn med sitt helt egne design. Har jeg erfaring av iallefall.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting... noen blogger jeg har lest har slike "Playlists" hvor det vises et eller flere tilfeldige albumcover som en kan trykke på for å få opp litt mer informasjon om album, artist osv. Er slik vanskelig å lage/sette opp? Duger PHP? Jeg trenger ikke å ha sånn kjempeavansert som oppdaterer seg selv etter WinAMP osv bare sånn at jeg kan legge til album som vises frem som "Anbefalt musikk". Kunne gjort det veldig enkelt med et random quote script, puttet det inn i en bildetag og en link (slik at om ordet er nirvana vises bildet "nirvana.jpg" som linker til info i "nirvana.html"), men da kunne jeg jo risikert å få flere av samme vist på en gang. Noen forslag?

Er det ingen som har noen forslag? Jeg har jo ikke peiling på hvordan det er blitt satt opp andre steder, der jeg har sett det. :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som foresten veit hva w3.org (Dem som setter webstandarene vel? )

sier om bruk av tebeller til layot ?

Tables should not be used purely as a means to layout document content as this may present problems when rendering to non-visual media. Additionally, when used with graphics, these tables may force users to scroll horizontally to view a table designed on a system with a larger display. To minimize these problems, authors should use style sheets to control layout rather than tables.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...