Haraldson Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Stiller meg bak PoleCat der. Fine farger som står i stil til Futurama-episoden jeg så nettopp. Den der scrollen var ikke så fin inni der da, sikker på at siden ikke bare kan utvide seg nedover? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ja-a, må si meg enig med PC og Mr.Berg. Den fargekombinasjonen falt absolutt i smak her Book Antiqua ville jeg vært litt forsiktig med å bruke, da det ikke er alle som har denne fonten innstallert, noe jeg fikk personlig har erfart. Men absolutt godkjent design! Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ok, da tar jeg bare de fargene. Slitsomt å begynne med nye farger nå. Angående den scrollen, så er jeg enig i at den er litt plagsom, men hvordan skal jeg gjøre det ellers? Med de rammene i bildet tenkte jeg på. Faux columns? Det må jo bli et ganske høyt bilde da, hvis ikke blir det veldig tydelig at bildet repeteres. Ellers tenkte jeg at jeg kan ha den størrelsen, og lage en scroll i javascript eller flash som passer litt bedre inn. Men det er vel kanskje ikke så lurt/populært? Dessuten vet jeg ikke hvordan man gjør noen av delene. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 har ingen sett på siden i opera(8.0 beta1)? der bugger det "litt" gode farger men scrollen bryter det hele som gjør det litt ekkelt å se på. Ville nok prøvd å strekke den... Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Oi! Nei, det så jo ikke bra ut i det hele tatt. Noen som vet hvorfor h1 forsvinner? Har brukt bildeerstatningsgreia til PoleCat. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Oi! Nei, det så jo ikke bra ut i det hele tatt. Noen som vet hvorfor h1 forsvinner? Har brukt bildeerstatningsgreia til PoleCat. *gjettepå feil doctype* Prøv med: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jepp, var det som skulle til. Hadde satt på doctype, men uten link. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er det mulig å liste opp innholdet i en katalog med plain html? Eller php, for den saks skyld? Kanskje en .htaccess fil? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 En ting som er sikkert, er at du enkelt kan gjøre det uten noen som helst filer, dvs. ingen index-fil. Dette er vel litt avhengig av hvordan serveren er konfigurert, men jeg regner med at det funker på de fleste. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Men han vil vel kanskje vise det på en annen måte. Hos min host tror jeg ikke det går ann uten om at du endre noen innstillinger på den "vanlige" måten. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 En ting som er sikkert, er at du enkelt kan gjøre det uten noen som helst filer, dvs. ingen index-fil. Dette er vel litt avhengig av hvordan serveren er konfigurert, men jeg regner med at det funker på de fleste. Eh, jah. Men, seriøst, jeg trenger en FIL til å gjøre dette, siden web10.nu ikke vil hjlpe meg. Btw, noen som vet hvorfor man får access denied på alle mapper med web10.nu? Hater det hotellet der.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Prøv med denne .htaccess-fila: Edit: Nei, det var feil fil. *Finne* Edit²: Ser ikke ut som jeg har den lenger. Er vel ikke verre enn å Google. Endret 15. januar 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) i en .htaccess-fil: Options -Indexes Hvis det er noe annet, er det vel ikke verre enn å søke på google? Endret 15. januar 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hehe, jeg har laget en ny side der jeg tolket footer bokstavelig talt. Og header for den saks skyld. Bare en simpel side i farta. Så lei av den gamle. http://haavard.maraak.com EDIT: Innholdet er bare vas for å skrive noe. Endret 16. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hehe... Absolutt ikke dumt, men jeg misliker de så altfor sterke scanlinesene/griden som bakgrunn. Samtidig er kantene på deg litt «jagged». (Begynte du etter at jeg skrev i ord og uttrykk-tråden?) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hehe, artig. Men skal du ha den bakgrunnen slik, bør du ha en splash med waring for de med epilepsi (skrives det slik?), for den flashet noe helt enormt! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Ok, kan sikkert drøye bakgrunnen litt. Tror det er pga. skjermen den ikke er så vond å se på for meg. Den er ikke helt i topp form Endret 16. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 nok engang er det en opera(8b1) feil der. pen kode originalt da! dæven hvorfor kommer ikke jeg på slike ideer Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Heh, tror kanskje feilen er pga. manglende doctype. To sekunder så kan det være fikset EDIT: Nei, det var det ikke. Hadde samme feilen i IE, men da fikset jeg det med !important EDIT2: Jo, det var kanskje det. Men har en feil til i Opera 8 da.. Off.. Skal se om jeg for fikset det. Endret 16. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Må bare si ifra, sånn at folk er obs på det; ny avatar Og for at innlegget er helt off-topic, kan jeg vel legge ut et lite bilde av siden jeg driver og koder nå. Den kommer nok til å komme i flere farger når jeg får tid til det Bloggfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå