Arve Systad Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Han ville ha border på et bildet. Og mener du da at det er veldig funksjonelt å bruke prosent da? Border er ikkje til kun for å lage border på bilder, og i visse tilfeller vil sikkert en relativ border være med på å lage en fin layout Åh, herregud! Vil du lage en unødvendig diskusjon? Mannen vil jo ha border på et bilde! Og det ser ikke ut som om du leser innleggene mine nå heller. Forandrer ingenting. Diskusjonen gikk vel strengt tatt ut på å opplyse om alle gyldige måleenheter. Dessuten går det sikkert fint i visse tilfeller å angi border på et bilde i %. Leste du mitt forrige..? edit: Moralen er: Ikkje vær trangsynt! Endret 14. januar 2005 av arve87 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 arve87: Du er en kverrulant! Vet du hva diskusjonen strengt tatt gikk ut på? Jo, det var at en ville fjerne border på et bilde. Han fikk da hjelp. Så sier jeg at han kan være oppmerksom på at det faktisk er noe som heter border: 1px og at 0px også kan skrives som 0, sånn at han faktisk vet hvorfor det ikke blir noen border med border: 0; I tillegg poengterte Polecat at det faktisk finnes flere måter å gi et bilde border på, nemlig % osv. Jeg tenkte ikke så langt i øyeblikket. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Noen som har forslag til et portefølje-ikon til en meny? Er vel ganske vanlig med en mappe eller lignende, men kobler folk det og skjønner at «mappe-ikon = portefølje»? Sitter og lager en liten side til klassens ungdomsbedrift, om noen ble nysgjerrige. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 arve87: Du er en kverrulant! Det stemmer. Mr.Berg: Et mappeikon er vel det som passer best, ja. Kommer ikkje på andre ting ivertfall. Det skal være litt vanskelig Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hehe... Mystery-meat to the rescue! Neida, så ille er det ikke, jeg supplerer tross alt med tekst i fonten 04b_21, 6pt. Mappeikon it is. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hva med en bok? En portefølje kan jo tross alt være en bok/perm også, hvis man snakker fysisk portefølje med print-outs o.l.... Mappe eller bok passer vel best som ikon til en online-portefølje IMO Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 En ringperm ville vært tøft, og også passende. En slik en der ringene stikker utenfor selve papiret/pappen. *Prøve å lage en* Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Ringpermer (e.l.): http://images.google.com/images?q=tbn:x_6N...ff/ringperm.jpg http://tilbud.skanfil.no/shop/rbilder/4451.jpg http://huldra.evang.priv.no/nytt_system/img/ringperm.gif Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 ikon-idè: en bretta sammen mappe, som i "fbi/cia-profiler", med et bilde (type polaroid-bilde) festa med binders foran.. eller en slik mappe som er åpna med bilde inni... if u know what I mean.. Ang. det med dagbladet/mcdonalds.. hmm.. Ser at man kanskje skal se ironien i det.. MEN tror ikke mcdonalds hadde sett ironien i om dagbladet brukte mconalds sin reklame-greie (billig for oss, billig for deg) i en dagbladet-reklame.. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 ikon-idè:en bretta sammen mappe, som i "fbi/cia-profiler", med et bilde (type polaroid-bilde) festa med binders foran.. eller en slik mappe som er åpna med bilde inni... if u know what I mean.. Ang. det med dagbladet/mcdonalds.. hmm.. Ser at man kanskje skal se ironien i det.. MEN tror ikke mcdonalds hadde sett ironien i om dagbladet brukte mconalds sin reklame-greie (billig for oss, billig for deg) i en dagbladet-reklame.. Snakker du om ett slagord her? (billig for oss, billig for deg) Det er litt enklere å se om ett slagord er kopiert enn en webside. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 border: 0 <insert unit here>. Det var et wannabe-sarkastisk svar til Ingardj din sopp. Selvsagt visste jeg jo det. Jeg valgte feil smilefjes... mitt var ironisk ment. :!: Sopp... Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 joffar.. nei.. refererte til reklamen som bruker det slagordet.. om dagbladet hadde kopiert hvordan reklamen var bygd opp, så hadde ikke mcdonalds sett ironien i det.. f.eks: "visste dere at på alle kiosker og daglivarer får du nå dagbladet til kun 10,- kroner? ... etc.. " Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 enden: Jepp, den første ligna det jeg tenkte meg. Så blir det jo bare to farger og sterkt forenkla. cfenzo: Joda, men blir det ikke litt mye Windows over noe slikt? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hm, funnet ut at jeg må levere noe prosjektrapporter og slikt via en nettside til mandag, noe jeg igrunn ikke har tid til, så sitter og vurderer om jeg faktisk skal teste å levere en PhotoShop-generert nettside basert på slices og tabeller.. Tror det sparer meg for litt arbeid (nei, jeg kan ikke så mye om koding, nei), og lærern har definitivt ikke peiling om jeg sier siden er validert.. Menmen, får se an tiden, tror det er en dårlig idè.. Endret 15. januar 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hva med å kutte ned timene på forumet, og jobbe de timene på natta du alltid er våken? Til sammen blir det en god del timer. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hva med å kutte ned timene på forumet, og jobbe de timene på natta du alltid er våken? Til sammen blir det en god del timer. Det heter kvalitetstid. Kan ikke kutte ned på dem, vet du.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hva med å bruke Layout-o-matic? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Blir fargene på denne siden for kvalme? Eller funker de? Tar gjerne i mot forslag på bedre fargekombinasjoner. Og går det an å bruke book antiqua? Trebuchet MS blir litt kjedelig der syns jeg. Det skal jo være litt "krast". Og ja, det blir mer padding på teksten. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Blir fargene på denne siden for kvalme? Eller funker de? Tar gjerne i mot forslag på bedre fargekombinasjoner. Og går det an å bruke book antiqua? Trebuchet MS blir litt kjedelig der syns jeg. Det skal jo være litt "krast". Og ja, det blir mer padding på teksten. Det funker så aboslutt. Problemet med fontvalget er at ikke alle brukere har disse innstallert. Men bra at du da viser til serfi også Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Blir fargene på denne siden for kvalme? Eller funker de? Tar gjerne i mot forslag på bedre fargekombinasjoner. Jeg synes det var en meget stilig og passende fargekombinasjon. Ingenting i veien for å være litt "spenstig" som dette, skiller seg ut i mengden vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå