Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.absentvoid.com/hwno/igarden/ :)

 

Litt bugs enda, men det ordner eg etter kvert. Klarer ikkje sjå noken grunn til at der er horisontal scroll, though...

 

Idèr om ka eg kan ha slags link på den nederste knappen på navhjulet?

 

edit: Den er forresten ikkje laga med tanke på IE brukere. Da spesielt navhjulet blir umulig for IE.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
http://www.absentvoid.com/hwno/igarden/ :)

 

Litt bugs enda, men det ordner eg etter kvert. Klarer ikkje sjå noken grunn til at der er horisontal scroll, though...

 

Idèr om ka eg kan ha slags link på den nederste knappen på navhjulet?

 

edit: Den er forresten ikkje laga med tanke på IE brukere. Da spesielt navhjulet blir umulig for IE.

:!: Kvalitet arve. Dette er en god idè, og begynnelsen er bra. Hva som skal være på den nederste? Hmm... :hmm:

Lenke til kommentar
http://www.absentvoid.com/hwno/igarden/

Idèr om ka eg kan ha slags link på den nederste knappen på navhjulet?

Jeg har sett du har gjort mye fint arve87, derfor overrasker det meg at jeg stiller meg spørsmålet:

 

- Er ikke noe galt når man lager en side som trenger mer informasjon (i ditt tilfelle en link) enn det 'oppdragsgiveren' har levert? Går selvfølgelig ut fra dette er et bidrag til css Zen Garden (Rent praktisk sett er det jo mye informasjon for et så lite vindu også).

 

Btw, ser nå at det muligens er litt rart med skygge (?) på tre sider :ermm:

 

 

 

*stolt over å ha levert sin første seriøse designkommentar i wds-forumet :cool: *

Lenke til kommentar
Litt bugs enda, men det ordner eg etter kvert. Klarer ikkje sjå noken grunn til at der er horisontal scroll, though...

Legg til litt padding i container div en din så blir iallefall horisontal scrollen borte i FF..

 

width: 202px;

padding:0 10px;

 

edit.. typos

Endret av joffar
Lenke til kommentar

@Lungemannen

Advarselen kommer fordi at du bare ett font alternativ. Dersom en bruker ikke har den fonten på pc vil han eller hun se siden din med fonten som er dedault på den maskinen. Dette kan i enkelte tilfeller ødelegge utseende og typografien på siden din.

 

Derfor anbefales det at du iallefall har ett par andre fonter som ligner i tillegg, slik at det er større sjanse for at surferen skal ha en av fontene på sin maskin.

 

feks

font-family: "trebuchet ms", arial, Verdana;

 

Fonter som består av to ord skal vel også inkapsles i " "

 

editttttt

Endret av joffar
Lenke til kommentar
- Er ikke noe galt når man lager en side som trenger mer informasjon (i ditt tilfelle en link) enn det 'oppdragsgiveren' har levert? Går selvfølgelig ut fra dette er et bidrag til css Zen Garden (Rent praktisk sett er det jo mye informasjon for et så lite vindu også).

Usikker på ka du meiner/vil fram til her, kan du formulere deg annereldes??

 

joffar: paddingen funka dårlig her hos meg ivertfall ;)

 

enden: du ser ikkje topp/bunn når du ser rett på en ipod mini ;)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Mulig du synest det, men når du har sett en ipod mini live så skjønner du at kantane er heilt rette, og det vil sjå omtrent slik ut både oppe og nede ;)

 

Uansett - når eg setter display: none; på alle LI-elementer forsvinner horisontalscrollen. Tåpelig problem, for sjøl når ingenting er breiare enn 10px er scrollen der.

 

edit: fant ut at om eg fjerner lista som er absoluttposisjonert nederst så funker det. må nok flytte litt på den ul'en dei er inni også :)

 

edit2: pokker heller, må gjøre den ul'en like brei/smalare enn innholdsfeltet, da forsvinner horisontalscrollen. Kan jo floate den ut av den normale flowen, men da blir det hardt å flytte den til midten igjen, sida position: absolute; ikkje lenger vil funke. :hmm:

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...