Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan jeg få disse boksene til å være ved siden av hverandre?

 

Siden

Css

Bruk float.

Men, eh, vet ikke om jeg er så begeistret for resultatet.

 

Hvordan løser jeg dette mon tro? Sikkert noe paddin/margin trøbbel.

 

edit: Som jeg tenkte, måtte bare knote litt i margin, så ble det mye bedre. :)

 

 

edit2: Men jeg får det enda ikke som jeg vil ha de. Boksene skal altså være ved siden av hverandre. Noen som kan hjelpe med dette puslespillet? :dontgetit:

 

edit 3: lagde egen tråd

 

F**n til mas med meg altså. :p

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

body {
text-align: center;
}

 

Det der var for Internet Explorer og i tillegg må du ha en div rundt alle andre div'ene som f.eks heter wrap og ser omtrent slik ut (Opera, FF og noen flere) :

 

div#wrap {
width: 700px;
margin: 0 auto;
}

 

EDIT: Jibril2k du kan ikke sette det på den div'en du vil midtstille.

Etter det jeg har forstått..

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar
body {
text-align: center;
}

 

Det der var for Internet Explorer og i tillegg må du ha en div rundt alle andre div'ene som f.eks heter wrap og ser omtrent slik ut (Opera, FF og noen flere) :

 

div#wrap {
width: 700px;
margin: 0 auto;
}

 

EDIT: Jibril2k du kan ikke sette det på den div'en du vil midtstille.

Etter det jeg har forstått..

Selfølgelig må du ikke ha en container-div. Du kan lage så mange div'er du bare vil, og bruke 'margin: 0 auto;' på dem flittig uten problemer.

Lenke til kommentar
body {
text-align: center;
}

 

Det der var for Internet Explorer og i tillegg må du ha en div rundt alle andre div'ene som f.eks heter wrap og ser omtrent slik ut (Opera, FF og noen flere) :

 

div#wrap {
width: 700px;
margin: 0 auto;
}

 

EDIT: Jibril2k du kan ikke sette det på den div'en du vil midtstille.

Etter det jeg har forstått..

Selfølgelig må du ikke ha en container-div. Du kan lage så mange div'er du bare vil, og bruke 'margin: 0 auto;' på dem flittig uten problemer.

da vil det bli ganske vanskelig å lage sidemenyer/kolonner i oppsettet ditt om du ikkje har en hovedcontainer ;)

Lenke til kommentar

a:hover {
text-decoration: underline;
}

ellerno..?

_______

 

Har et spørsmål:

Dersom man skal lage en nettside, og denne ikke han bruke PHP til inkludering av undersidene, hvilke alternativer har man da..? Skal levere inn noen innleveringer via en nettside, men siden skal leveres som ZIP til læreren. Siden læreren da pakker disse ut og kjører dem lokalt, tviler jeg på at han har installert noe webserver med PHP.

 

Å legge den på nettet med link går ikke, grunnet tidsfrister og for at ikke jeg skal kunne endre ting etter fristen.

Lenke til kommentar

Det letteste da er å gjøre det på "gamlemåten", hvor man ganske enkelt bruker vanlige, statiske .html-sider. Siden du ikke skal endre på noe etter levering er det vel bare å kjøre copy'n'paste på selve koden, og heller endre innhold og tittel etter hvilken side som vises. Er kanskje ikke helt supert hvis du har store mengder innhold, men det bør vel gå greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...